Ένας τεράστιος γερανός έφτασε στο εργοτάξιο της μονάδας «ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ V», ο οποίος θα συμβάλλει τα μέγιστα στην κατασκευή του πλέον σύγχρονου ατμοηλεκτρικού σταθμού της ΔΕΗ στην περιοχή.
Πρόκειται για γερανό με μεγάλη ανυψωτική δύναμη, 1.600 τόνων, έχει ύψος 160 μέτρα και ζυγίζει περίπου 1.600 τόνους. Τέτοιου είδους γερανοί είναι ελάχιστοι σε όλα τα μεγάλα εργοτάξια του πλανήτη. Η κατασκευάστρια εταιρία της 5ης μονάδας ΤΕΡΝΑ, τον ενοικίασε από βελγική εταιρία και ο γιγαντιαίος γερανός ήρθε εδώ από εργοτάξιο του Κόλπου. Η μεταφορά του έγινε μέσα στον μήνα Μάιο και έφτασε κομμάτι – κομμάτι, ενώ χρειάστηκαν εκατό νταλίκες για να μεταφερθεί. Ήδη ο γερανός μοντάρεται στο εργοτάξιο και θα είναι έτοιμος να αναλάβει δράση στα τέλη Ιουνίου. Στο στήσιμο εργάζονται μερικές δεκάδες άτομα και δύο ή και περισσότεροι μικρότεροι γερανοί. Ο γερανός – μαμούθ θα χρησιμοποιηθεί σε πολύ συγκεκριμένες εργασίες για το δίμηνο του καλοκαιριού Ιουλίου – Αυγούστου και τον Σεπτέμβριο θα αποσυναρμολογηθεί για να επιστραφεί.
Θα χρησιμοποιηθεί στο λεβητοστάσιο και ειδικότερα στο κυρίως ικρίωμα, στο οποίο θα «κρεμαστεί» το μπόιλερ. Όπως λένε οι ειδικοί, «είναι εργασία που δεν μπορεί να γίνει με τους γερανούς που διαθέτει η εταιρία», γι’ αυτό άλλωστε τον «χρυσοπληρώνει». Το ενοίκιο του συγκεκριμένου γερανού ανέρχεται σε 250.000 ευρώ ανά μήνα, ακόμη και όταν δεν δουλεύει. Από εκεί και πέρα, όταν δουλεύει πληρώνεται «έξτρα», αναλόγως με τα φορτία που μετακινεί, οπότε αν κανείς «διακινδυνέψει» μία πρόβλεψη του συνολικού κόστους, μάλλον θα ξεπεράσει το 1.000.000 ευρώ.
Τα επόμενα εντυπωσιακά σε όγκο και βάρος φορτία που θα φτάσουν στο εργοτάξιο είναι η γεννήτρια και ο μετασχηματιστής, τα οποία όμως αργούν, καθώς αναμένονται τον Μάρτιο του 2018. Για την μεταφορά τους θα χρησιμοποιηθούν ειδικές νταλίκες και θα γίνουν μελέτες από τις γέφυρες που θα περάσουν. Να σημειωθεί ότι δεν θα έρθουν από την Εγνατία, καθώς δεν χωράνε στα τούνελ, αλλά θα έρθουν μέσω Καστανιάς από τον παλιό δρόμο.
Στο μεταξύ το έργο της 5ης μονάδας προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τηρείται. Μέχρι τώρα έχει πέσει το 40% του όγκου του απαιτούμενου μπετόν, ενώ προχωρούν και οι μηχανολογικές εργασίες. Αυτή τη στιγμή ο αριθμός των εργαζομένων ανήλθε στους 700 και θα αυξηθεί πολύ περισσότερο, καθώς γίνονται περίπου 15 προσλήψεις την εβδομάδα, ενώ μέσα στο καλοκαίρι ο ρυθμός των προσλήψεων αναμένεται να αυξηθεί.