Με την όλο και πιο έντονη Τουρκική προκλητικότητα, είναι σημαντικό οι ένοπλές μας δυνάμεις να βρίσκονται σε υψηλό βαθμό ετοιμότητας και σε αυτό βοηθά, ο Πτολεμαϊδιώτης Αλέξανδρος Σιδηρόπουλος και το μηχανουργείο της Sidiros, με την κατασκευή ενός βοηθητικού μηχανήματος για το Πολεμικό μας Ναυτικό.
Το βοηθητικό μηχάνημα για το Πολεμικό μας Ναυτικό, σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στην Πτολεμαΐδα από το μηχανουργείο της Sidiros.
Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην κατασκευή αγροτικών μηχανημάτων αλλά και εφαρμογών για το άπλωμα και τη συλλογή αγωγών, όπως σωλήνες άρδευσης, καλωδίων κλπ. Κατασκευάζει εδώ και χρόνια αγροτικά μηχανήματα για τη συλλογή και το άπλωμα σταλακτηφόρου σωλήνα άρδευσης από αγροτικές καλλιέργειες και συνδυάζοντας αυτή την τεχνογνωσία προχώρησε και σε κατασκευές που δίνουν λύση στην εκτύλιξη καλωδίων σε αιολικά και Φ/Β πάρκα.
“Πριν μερικά χρόνια, κατασκευάσαμε και μηχανήματα που ξετυλίγουν αγωγούς για την εξόρυξη πετρελαίου για εταιρεία στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα,” μας εξηγεί ο Μηχανολόγος Μηχανικός τ.ε. κύριος Σιδηρόπουλος Αλέξανδρος, ενώ έχουμε κάνει εξαγωγές σε Νότια Αφρική, Μαρόκο και αλλού.
Τι δουλειά κάνει όμως το μηχάνημα που φτιάχτηκε για το Πολεμικό Ναυτικό;
Ένα ρυμουλκούμενο σόναρ συστοιχίας, είναι ένα σύστημα υδροφώνων που ρυμουλκούνται πίσω από ένα υποβρύχιο ή ένα πλοίο επιφανείας επάνω σε ένα καλώδιο. Η ρυμούλκηση των υδροφώνων πίσω από το σκάφος, σε ένα καλώδιο μήκους ακόμη και χιλιομέτρων, κρατά τους αισθητήρες της συστοιχίας μακριά από τις πηγές θορύβου του ίδιου του πλοίου, βελτιώνοντας σημαντικά την αναλογία σήματος προς θόρυβο και ως εκ τούτου την αποτελεσματικότητα της ανίχνευσης και παρακολούθησης αμυδρών επαφών, όπως αθόρυβα υποβρύχια που εκπέμπουν χαμηλό θόρυβο ή σεισμικά σήματα.
Το καλώδιο αυτό βρίσκεται τυλιγμένο επάνω σε ένα τύμπανο, σε ένα πλοίο, πχ μια φρεγάτα. Κατά την πλεύση της φρεγάτας το καλώδιο ξετυλίγεται για να εντοπίζει ανεπιθύμητα σκάφη. Όταν προκύπτει ανάγκη συντήρησης του καλωδίου στο λιμάνι, είναι απαραίτητη η εκτύλιξή του στο μηχάνημα που κατασκευάστηκε, όπου στη στεριά πλέον, γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες για να είναι πλήρως λειτουργικό το καλώδιο-sonar συστοιχίας.
Στη συνέχεια ξετυλίγεται και πάλι επάνω στο τύμπανο του πλοίου.
Το μηχάνημα σχεδιάστηκε μετά από καθοδήγηση αξιωματικών του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και παραδόθηκε στον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας.