Με ταχείς ρυθμούς, όλες οι χώρες οργανώνουν καμπάνιες υπέρ του εμβολιασμού της Covid 19, σπεύδοντας να παρακινήσουν ακόμα και τους πιο δύσπιστους, μειώνοντας τα καθημερινά κρούσματα και ‘’φρενάροντας’’ λίγο την τραγική κατάσταση που ζούμε.
Η διαφήμιση που ξεχώρισε, συγκίνησε και μας επανέφερε μνήμες προ κορωνοϊού δεν είναι άλλη από την Γαλλική εκστρατεία, η οποία έγινε viral σε μόλις μια ημέρα και περιγράφεται ως πολύ, πολύ γαλλική. Η διαφήμιση αποτελείτε από σκηνές, με ένα ζευγάρι να φιλιέται παθιασμένα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, έναν άνδρα και μία γυναίκα να αγκαλιάζονται, μία οικογένεια μαζί με τους παππούδες να πηγαίνουν στην θάλασσα, αλλά και μία συναυλία γεμάτη από ελεύθερους- ξέγνοιαστους ανθρώπους, έχοντας ως σλόγκαν «Ναι, το εμβόλιο μπορεί να έχει επιθυμητά αποτελέσματα».
Από την άλλη, η ελληνική πλευρά επέλεξε να κινηθεί διαφορετικά, προβάλλοντας ταυτόχρονα σκηνές, με το πώς θα είναι η ζωή μας κάνοντας το εμβόλιο και πώς χωρίς. Έτσι, από τη μία βλέπουμε ένα νέο να κανονίζει διακοπές, να ταξιδεύει με το πλοίο για κάποιο ελληνικό νησί, χωρίς ενδοιασμούς και με πολλές στιγμές ελευθερίας. Ενώ από την άλλη, ο ίδιος νέος μαθαίνει πως πρέπει να μπει σε καραντίνα, να μείνει στο σπίτι, μόνος και καταβεβλημένος από φόβο. Με λεζάντα « Είναι στο χέρι μας- Η διαφορά είναι ένα εμβόλιο», η διαφήμιση προσπαθεί να ενισχύσει τον εμβολιαστικό προγραμματισμό, ενθαρρύνοντας τους νέους για εμβολιασμό ενώ παράλληλα μας βάζει στη διαδικασία να διαλέξουμε τι τελικά επιθυμούμε.
Οι δύο συγκεκριμένες καμπάνιες χαρακτηρίστηκαν πετυχημένες και ως προς το μήνυμα που ήθελαν να περάσουν και ως προς την παρακίνηση του κόσμου. Εκείνη όμως που τάραξε λίγο τα νερά, θεωρήθηκε άστοχη, υποκριτική και με σκληρό περιεχόμενο ήταν η καμπάνια της Αυστραλίας.
Η τρομακτική διαφήμιση, που αποτυπώνει μία σαραντάχρονη, συνδεδεμένη με οξυγόνο, γυναίκα, που προσπαθεί να πάρει ανάσα χωρίς να τα καταφέρνει, προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις, όχι όμως ως προς τη σκληρή εικόνα που προβάλλει αλλά για την ηλικιακή ομάδα που ανήκει η γυναίκα. Αιτία για την σφοδρή κριτική που ασκήθηκε στην αυστραλιανή καμπάνια ήταν η άποψη, ότι η διαφήμιση στόχευε στους κάτω των 40, παρόλο που πλαισιωνόταν από τη λεζάντα « Η Covid 19 μπορεί να επηρεάσει οποιονδήποτε… Κλείστε ραντεβού για εμβολιασμό».
Με στόχο την προστασία των πολιτών και την επιστροφή στην κανονικότητα όλες οι χώρες, κινητοποιήθηκαν, οργανώθηκαν και έστειλαν το μήνυμά τους. Τώρα η απόφαση είναι στα χέρια των ανθρώπων, είτε σε αυτούς που υποστηρίζουν με κλειστά μάτια τον εμβολιασμό είτε στους αρνητές. Το θέμα είναι, μην προσπεράσουμε τη διαφήμιση και απλά τη θεωρήσουμε πετυχημένο μάρκετινγκ, προσπερνώντας συγχρόνως και το μήνυμα που θέλει να περάσει.
Της Σταματίας Γκαραλιάκου