– Απόδοση ευθυνών για τις κακοτεχνίες ζητά το υπουργείο Υποδομών, με έρευνα που διεξάγει έπειτα από καταγγελία του περιφερειάρχη Δυτ. Μακεδονίας
Σε νέο κύκλο ταλαιπωρίας μπαίνουν οι ταξιδιώτες που κινούνται στην εθνική οδό Κοζάνης – Φλώρινας, καθώς ο ‘αμαρτωλός’ δρόμος με πολλές κατασκευαστικές κακοτεχνίες στο τμήμα Βεύη – Φλώρινα, μήκους 15 χιλιομέτρων, έκλεισε από το βράδυ του Σαββάτου 14 Ιανουαρίου. Είναι η δεύτερη φορά που κλείνει σε διάστημα ενάμιση έτους, εξ’ αιτίας σοβαρών ζημιών που υπέστη το οδόστρωμα.
Το νέο κλείσιμο του δρόμου αναγκάζει τους οδηγούς να κάνουν τον κύκλο από την ακατάλληλη παλιά εθνική οδό και να υποβάλλονται σε πρόσθετη ταλαιπωρία. Να σημειωθεί ότι για τον πολύπαθο δρόμο διεξάγεται έρευνα από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες για τις πρωτοφανείς κακοτεχνίες. Σύμφωνα με πληροφορίες, το οδόστρωμα έχει υποστεί ζημιές και η άσφαλτος έσκασε και έγινε «πολτός» σε ένα σημείο περίπου 60 μέτρων, μεταξύ Αρμενοχωρίου και Αμμοχωρίου. Να σημειωθεί ότι στο ίδιο τμήμα μεταξύ των δύο χωριών το οδόστρωμα είχε υποστεί πολύ πιο εκτεταμένη ζημιά σε ένα μήκος 5 χιλιομέτρων το 2015. Τότε έκλεισε ο δρόμος για έξι ολόκληρους μήνες από τον Ιούνιο μέχρι τον Νοέμβριο, μέχρι να επισκευαστεί το επίμαχο κομμάτι. Όπως δήλωσε στο «e-ptolemeos.gr» ο αντιπεριφερειάρχης Φλώρινας, Στέφανος Μπίρος, «επισκευάσαμε τότε τα 3 χιλιόμετρα, ενώ για το υπόλοιπο κομμάτι που έσκασε τώρα φαινόταν ότι είναι προβληματικό, αλλά οι τεχνικές υπηρεσίες εκτίμησαν ότι θα αντέξει λίγα χρόνια ακόμη. Επειδή δεν επαρκούσαν τα χρήματα και για να δώσουμε τον δρόμο στην κυκλοφορία όσο γίνεται νωρίτερα, αφήσαμε αυτό το κομμάτι. Όμως ο χειμώνας, τα εκχιονιστικά μηχανήματα και τα βαριά οχήματα επιτάχυναν τις νέες φθορές».
Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη, μόλις βελτιωθεί ο καιρός θα αρχίσουν αμέσως οι εργασίες για την αποκατάσταση του δρόμου. Σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση που είχε από τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, «θα πρέπει να γίνει μία πρόχειρη επισκευή με τσιμέντο ταχείας πήξεως ή με ψυχρή πίσσα, η οποία θα ολοκληρωθεί πολύ σύντομα, ίσως και σε μία – δύο ημέρες. Στη συνέχεια, αφού δώσουμε τον δρόμο στην κυκλοφορία θα περιμένουμε την άνοιξη, οπότε θα τον ξανακλείσουμε για να τον επισκευάσουμε κανονικά».
Να σημειωθεί ότι ο εν λόγω ‘αμαρτωλός’ δρόμος αν και κατασκευάστηκε το 2007, δηλαδή είναι καινούργιος, έχει «βγάλει» πάρα πολλά προβλήματα Οι κακοτεχνίες είναι εμφανείς, για τις οποίες μάλιστα το υπουργείο Υποδομών κα Μεταφορών έχει διατάξει έρευνα για τυχόν ευθύνες τόσο στην κατασκευαστική εταιρία όσο και στις αρμόδιες υπηρεσίες που παρέλαβαν το έργο. Η διερεύνηση της υπόθεσης από το υπουργείο ξεκίνησε μετά από καταγγελία του ίδιου του περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας, Θεόδωρο Καρυπίδη.
Ακόμη πρέπει να σημειωθεί ότι το εν λόγω τμήμα Βεύη – Φλώρινα, μήκους 15 χιλιομέτρων, που ταλαιπωρεί τους οδηγούς κάθε τόσο, πρόκειται να καταργηθεί εάν και όταν κατασκευαστεί ένα νέο τμήμα που προβλέπεται, το οποίο παρακάμπτει το ορυχείο Βεύης και βγαίνει σε ευθεία στη Φλώρινα. Αυτό το τμήμα μήκους 10 χιλιομέτρων είναι μια άλλη αμαρτωλή ιστορία. Κατ’ αρχήν θα έπρεπε να είχε γίνει από την αρχή που κατασκευάστηκε ο καινούργιος δρόμος, αλλά τα ιδιοκτησιακά προβλήματα με το ορυχείο δεν το επέτρεψαν. Τώρα που λύθηκαν αυτά, παρατηρείται μεγάλη καθυστέρηση με τις μελέτες, τις οποίες ανέλαβε η Εγνατία Οδός. «Εμείς είμαστε έτοιμοι να δημοπρατήσουμε το έργο, αλλά μας καθυστέρησαν οι μελέτες. Τώρα η Εγνατία Οδός μας λέει ότι θα είναι έτοιμες στα τέλη του 2017. Αν γίνει αυτό δημοπρατούμε το έργο αμέσως, σε δύο μήνες έχουμε μειοδότη, υπολογίστε και δύο χρόνια κατασκευαστική περίοδο, δηλαδή εντός του 2020 μπορούμε να έχουμε τον καινούργιο δρόμο, αν όλα πάνε καλά», δήλωσε ο Σ. Μπίρος.
Φωτογραφίες του Θωμά Ευθυμίου – Ράδιο Φλώρινα