Μετά την αναστάτωση που προκλήθηκε για το αν η Εγνατία Οδός είναι ασφαλής με επίκεντρο την σήραγγα στο Μαλακάσι στην Ήπειρο, κλήθηκαν ειδικοί εμπειρογνώμονες για να ερευνήσουν την κατάσταση της σήραγγας και σε ποιο βαθμό είναι λειτουργική για να αποφασιστεί πότε θα ανοίξει και πάλι (ή αν θα χρειαστούν κάποιες παρεμβάσεις).
Την περασμένη εβδομάδα από το βήμα του Φόρουμ των Δελφών ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, είχε δηλώσει πως η σήραγγα ουσιαστικά έκλεισε προληπτικά λόγω του θορύβου που προκλήθηκε και για “ψυχολογικούς λόγους”. “Είναι φυσικό οποιαδήποτε πληροφορία αφορά στην ασφάλεια των μετακινήσεων να δημιουργεί κλίμα ανησυχίας στους πολίτες” σημείωσε ο κ.Ταχιάος σημείωσε πως από τον πρώτο μακροσκοπικό έλεγχο δεν προκύπτει στατική ανεπάρκεια της σήραγγας. Επίσης ενημέρωσε πως “η βαριά συντήρηση και η ανάταξη γηρασκουσών και φθαρμένων υποδομών της Εγνατίας Οδού είναι προγραμματισμένες να πραγματοποιηθούν συστηματικά και στη βάση των πλέον σύγχρονων και αυστηρών προδιαγραφών από τον παραχωρησιούχο”.
Σε τηλεοπτική του εμφάνιση ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Εγνατία Οδός Α.Ε., Κωνσταντίνος Κουτσούκος, ανέφερε πως όντως υπήρξε αναστάτωση από τις δηλώσεις του Περιφερειάρχη Ηπείρου, Αλ.Καχριμάνη. Επίσης έκανε γνωστό, πως μετά και την επίσκεψη του υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου, πως ότι έχει ανατεθεί σε ειδικούς εμπειρογνώμονες να επιβεβαιώσουν ότι δεν συντρέχει κάποιος μεγάλος λόγος ανησυχίας.
Να θυμίσουμε πως από την Παρασκευή 12 Απριλίου, έχει δοθεί εντολή για το προσωρινό κλείσιμο του ενός κλάδου (στο ρεύμα προς Ηγουμενίτσα) της σήραγγας Μαλακάσι Α. Παράλληλα αποφασίστηκε για να μην υπάρχει διακοπή στις μετακινήσεις των χρηστών να υπάρξει μια παράκαμψη στην περιοχή. “Δεν φαίνεται να έχουμε κάποιο σοβαρό πρόβλημα θέλω όμως να αναφέρω ότι είναι μια καθημερινή μάχη η συντήρηση του δρόμου” είπε χαρακτηριστικά ο κ.Κουτσούκος.
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για το κλείσιμο της σήραγγας Μαλακάσι Α`, ισχύουν από τις 12 μέχρι και τις 19 Απριλίου στο τμήμα από τον Ανισόπεδο Κόμβο Μετσόβου ως τον Ανισόπεδο Παναγιάς.
Μετά τον θόρυβο που προκλήθηκε από τις δηλώσεις του κ.Καχριμάνη η Εισαγγελική Αρχή διέταξε προκαταρκτική έρευνα για την κατάσταση της σήραγγας. Παράλληλα υπήρξε και αντίδραση από κόμματα της αντιπολίτευσης για τον τρόπο διαχείρισης του θέματος.
Τα διόδια και η νέα σύμβαση
Στην ίδια τηλεοπτική εμφάνιση ο κ.Κουτσούκος σημείωσε πως οι σταθμοί διοδίων έχουν ολοκληρωθεί κατασκευαστεί και δεν υπάρχουν εκκρεμότητα. Αυτό είναι και μια υποχρέωση από πλευράς Δημοσίου, δηλαδή να παραδώσει στον παραχωρησιούχο (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS) τον βασικό άξονα και τους τρεις κάθετους με λειτουργικούς όλους τους μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς διοδίων.
Όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατία Οδός Α.Ε., σε σχέση με τους άλλους αυτοκινητόδρομους, η χρέωση στην Εγνατία είναι ακόμα σχετικά χαμηλή η αύξηση μιας και η αύξηση είναι στα 4 λεπτά/χιλιόμετρο σε σχέση με τα 6,5 λεπτά που ισχύει στους άλλους άξονες. “Αντιλαμβάνομαι ότι οι χρήστες δεν θέλουν να πληρώνουν παραπάνω αλλά για θα πρέπει να κρατηθεί και το επίπεδο συντήρησης του δρόμου”. Παράλληλα ενημέρωσε πως το epass της Εγνατίας Οδού το έχουν προμηθευτεί περίπου 250.000 και μέσω αυτού μπορούν να επωφεληθούν με εκπτωτικά πακέτα που φτάνουν μέχρι και 50%.
Επίσης, σχετικά με την νέα Γέφυρα στους Κήπους Έβρου που θα συνδέει οδικά Ελλάδα και Τουρκία, είπε πως μελετάται συστηματικά τα τελευταία 4 χρόνια και έχουν γίνει μεγάλα βήματα. Τον ερχόμενο Ιούνιο σύμφωνα με τον κ.Κουτσούκο, θα οριστικοποιηθούν οι μελέτες πράγμα που θα αποτελέσει και ένα μεγάλο ορόσημο για την υλοποίηση του έργου και για τις 2 χώρες.
Το επόμενο διάστημα θα συνεχιστούν οι συναντήσεις με την Τουρκική πλευρά στα πλαίσια της συνεργασίας για την υλοποίηση της νέας γέφυρας. Έπεται η δημοπράτηση του έργου ξεχωριστά για την κάθε πλευρά. Η Εγνατία Οδός Α.Ε. πάντως, έχει αναλάβει την ωρίμανση του έργου για λογαριασμό και των δύο πλευρών δηλαδή και της ελληνικής και της τουρκικής. Η νέα γέφυρα θα μπορεί να εξυπηρετεί καθημερινά μεγαλύτερο αριθμό χρηστών και θα συντελέσει στην βελτίωση των οδικών μεταφορών και μετακινήσεων μεταξύ των δύο χωρών.