Πιάνει δουλειά ο Ορκωτός λογιστής που ορίστηκε στον καταργούμενο πλέον Δήμο Σερβίων – Βελβεντού μετά την ανεξαρτησία που πέτυχε το Βελβεντό, για να αποτιμήσει την οικονομική κατάσταση και τα περιουσιακά στοιχεία του δήμου, ενώ δουλειά πιάνει επίσης και η Επιτροπή Κατανομής Περιουσίας του καταργούμενου Δήμου Σερβίων – Βελβεντού.
«Πρέπει να συγκροτηθούν άμεσα οι Επιτροπές που το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε ποια θα είναι τα μέλη τους και απαρτίζονται από δημοτικούς συμβούλους και υπηρεσιακούς παράγοντες του δήμου, ενώ μπαίνει Ορκωτός Λογιστής για να αποτιμήσει την οικονομική κατάσταση του δήμου και τα περιουσιακά του στοιχεία, προκειμένου να συνταχθεί η έκθεση και να έρθει για έγκριση στα δύο δημοτικά συμβούλια, Σερβίων και Βελβεντού που θα αναλάβουν από 1η Σεπτεμβρίου», όπως δήλωσε στον «Π» ο δημοτικός σύμβουλος Σερβίων – Βελβεντού, Φώτης Ζυγούρης. Σημείωσε μάλιστα ότι είναι ιδιαιτέρως σοβαρό το έργο τους, καθώς «οι δύο δήμοι θα κληθούν να αναλάβουν τα χρέη του ενιαίου Δήμου Σερβίων – Βελβεντού που ανέρχεται γύρω στα 4,5 εκατομμύρια ευρώ.» Το πρόβλημα ωστόσο, όπως τόνισε, είναι «πως θα επιμεριστούν τα περιουσιακά στοιχεία του ενιαίου σήμερα δήμου στους δύο δήμους και τα μηχανήματα που αποκτήθηκαν στο μεταξύ».
Ο τρόπος λειτουργίας της Επιτροπής Κατανομής Περιουσίας του καταργούμενου Δήμου Σερβίων-Βελβεντού απασχόλησε μάλιστα τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 29 Μαΐου στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου Δυτικής Μακεδονίας, μετά από πρόσκληση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης και Προέδρου της Επιτροπής, Βασίλη Μιχελάκη, προκειμένου «να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες που αφορούν στην αποτύπωση της περιουσιακής-οικονομικής κατάστασης του Δήμου, έτσι ώστε να διασφαλιστεί ο ομαλός διαχωρισμός του Δήμου Σερβίων-Βελβεντού και η μετάβασή του στο νέο αυτοδιοικητικό γίγνεσθαι με την εγκατάσταση των νέων Δημοτικών Αρχών από την 1η Σεπτεμβρίου 2019», όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση της Αποκεντρωμένης.
Ο κ. Μιχελάκης επισήμανε στη σύσκεψη αυτή την αναγκαιότητα να οριστούν άμεσα από το Δήμαρχο Σερβίων-Βελβεντού οι δυο βασικές Επιτροπές στις οποίες θα συμμετέχουν οι Διευθυντές της Οικονομικής και Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου και οι οποίοι θα έχουν την ευθύνη συντονισμού των Επιτροπών, δηλώνοντας παράλληλα ότι σε περίπτωση καθυστέρησης συγκρότησης των επιτροπών, τότε αυτή θα γίνει από την Επιτροπή Κατανομής Περιουσίας.
Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα που θα τεθεί αναφορικά με τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης υπογράμμισε πως θα πρέπει να τηρηθεί αυστηρά από όλους, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης της όλης διαδικασίας το τέλος Ιουλίου 2019, προκειμένου να κατατεθεί στο πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου το πόρισμα της Επιτροπής Κατανομής Περιουσίας στο Δήμο Σερβίων-Βελβεντού.
Η Επιτροπή Κατανομής Περιουσίας του καταργούμενου Δήμου Σερβίων-Βελβεντού θα συνεδριάζει ανά 15 μέρες κατόπιν σχετικής πρόσκλησης ενώ ήδη έχει προγραμματιστεί για την επόμενη εβδομάδα η πρώτη ουσιαστική συνεδρίαση του οργάνου κατά την οποία θα τεθούν λεπτομερώς οι απαιτούμενες ενέργειες όπως αυτές ορίζονται από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν υπηρεσιακοί παράγοντες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας, ο Δήμαρχος Σερβίων-Βελβεντού κ. Κοσματόπουλος Αθανάσιος, ο Αντιδήμαρχος κ. Κυριακίδης Θεόδωρος, οι Διευθυντές της Οικονομικής και Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου κ.κ. Τσιουκαρδάνης Αθανάσιος και Θεοδωρίδης Εμμανουήλ αντίστοιχα, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι κ.κ. Κωνσταντόπουλος Βασίλειος, Παπαδημητρίου Ζήνωνας και Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος κ. Παπαστεργίου Θωμάς, η Ειδική Συνεργάτης κα. Κοσματοπούλου Χάιδω και ο Ορκωτός Λογιστής κ. Παπαδημητρίου Χρήστος, που όρισε ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Κοζάνης Πλακεντάς. Μάλιστα ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας, ευχαρίστησε δημόσια τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Κοζάνης κ. Παναγιώτη Πλακεντά, διότι «μέσα από το θεσμικό του ρόλο συνέβαλε καθοριστικά και άμεσα στην εκκίνηση των προβλεπόμενων από τη νομοθεσία διαδικασιών (όπως ο ορισμός ορκωτού λογιστή κλπ).»