Ένα μεγάλο και σημαντικό έργο δημοπρατεί ο Δήμος Εορδαίας και μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης. Πρόκειται για το έργο βελτίωσης της συνδετήριας οδού ΑΕΒΑΛ και κόμβου ΑΕΒΑΛ, έργο το οποίο ουσιαστικά θα βελτιώσει την οδό σύνδεσης μήκους 1.5 χλμ. του πρώην βιομηχανικού χώρου του εργοστασίου λιπασμάτων της ΑΕΒΑΛ με την παλαιά εθνική οδό Πτολεμαΐδας – Κοζάνης.
Στην π. ΑΕΒΑΛ ο δήμος σχεδιάζει να κάνει βιοτεχνικό πάρκο και θέλει να δώσει αναπτυξιακή χροιά.
Ειδικότερα, η προκήρυξη του Ανοιχτού Διαγωνισμού του έργου βγήκε στον αέρα την Τρίτη και ο διαγωνισμός θα γίνει με το Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό 983.870,97 €, πλέον Φ.Π.Α. 236.129,03€, με το ύψος της συνολικής δαπάνης να φτάνει στα 1.220.000,00 €.
Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου ορίζεται σε (6) έξι μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.
Το εν λόγω έργο θα δημιουργήσει με το πέρας του έναν μεγάλο και σύγχρονο δρόμο με τις κατάλληλες υποδομές, που θα ενώνει τον κάθετο άξονα της Εγνατίας (από τη Γέφυρα της ΑΕΒΑΛ), μέχρι και το πρώην εργοστάσιο, χώρος όπου μπορεί να γίνει βιοτεχνικό πάρκο . Ευρύτερος στόχος του δήμου Εορδαίας είναι ο χώρος της π. ΑΕΒΑΛ να αξιοποιηθεί μιας και αποτελεί βιομηχανικό πλούτο για την περιοχή και μπορεί να προσελκύσει επενδύσεις.
Το εν λόγω μεγάλο έργο, που αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο έτος που διανύουμε, με την ολοκλήρωσή του, συμβάλει προς αυτή την κατεύθυνση.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Το έργο αφορά τη βελτίωση της οδού σύνδεσης μήκους 1.5 χλμ. του πρώην βιομηχανικού χώρου του εργοστασίου λιπασμάτων της ΑΕΒΑΛ με την παλαιά εθνική οδό Πτολεμαΐδας – Κοζάνης.
Προκειμένου να περιοριστούν τα έξοδα και ο χρόνος κατασκευής της οδού, κατά τη σχεδίασή της έγινε προσπάθεια να διατηρηθούν τα οριζοντιογραφικά και υψομετρικά χαρακτηριστικά της οδού καθώς επίσης και να συμπεριληφθούν οι υφιστάμενες κατασκευές στη νέα μελέτη. Γι’ αυτό το λόγο προβλέπεται να πραγματοποιηθεί απόξεση (φρεζάρισμα) της οδού περιστασιακά σε όσα σημεία της οδού απαιτείται έτσι ώστε να τηρηθεί η υψομετρική σχεδίαση της βελτίωσης.
Υψομετρικά διατηρήθηκαν οι κατά μήκος κλίσεις σε όλο το μήκος της υφιστάμενης οδού με προσεκτική συναρμογή στις θέσεις διέλευσης της γέφυρας και των σιδηροδρομικών γραμμών, ενώ οριζοντιογραφικά διατηρήθηκε το πλάτος της αρχικής οδού.
Η βελτίωσή της, επιπλέον, συνίσταται στην αλλαγή της διατομής της οδού. Εφαρμόσθηκε διατομή η οποία προβλέπει μεγάλο ποσοστό κίνησης βαρέου τύπου οχημάτων, πάνω από 20%, με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 10,00m και καταστρώματος 14.00m. Σε όλο το μήκος της οδού και σε απόσταση 5m από τον άξονα της οδού κατασκευάζεται πεζοδρόμιο πλάτους 2.00m με κρασπεδόρειθρο πλάτους 0,25m.
Ακόμη, διορθώθηκαν οι τιμές των επικλίσεων στην ευθυγραμμία καθώς επίσης και στις καμπύλες των στροφών όπου από 2% αυξήθηκαν σε 3%.
Επίσης, στη μελέτη της οδού συμπεριλαμβάνεται το τμήμα της υφιστάμενης γέφυρας (Χ.Θ 0+109,55 – 0+152,28) μήκους 43m, αποφεύγοντας οποιαδήποτε σημαντική επέμβαση στο σώμα της και γίνεται μετάβαση από τις υπάρχουσες σιδηροδρομικές γραμμές (Χ.Θ. 1+316,69) με τέτοιο τρόπο ώστε να διατηρηθεί η αρμονία της σχεδίασης και η γεωμετρική συνέχεια τοπικά όσο και συνολικά κατά μήκος της οδού. Επιπλέον, τα διάφορα τεχνικά ομβρίων υδάτων που είχαν κατασκευαστεί κατά μήκος της οδού, εγκάρσια στον άξονά της, προβλέπεται να συμπεριληφθούν χωρίς να χρειαστεί η κατασκευή νέων.
Επιπλέον, καμία επέμβαση ή οποιουδήποτε τύπου βελτίωση δεν πραγματοποιείται στον εγκεκριμένο ισόπεδο κόμβο συμβολής της μελετώμενης οδού με την παλαιά εθνική οδό Πτολεμαΐδας – Κοζάνης.
Αντιθέτως, τα χαρακτηριστικά του κόμβου διατηρούνται ως έχουν εγκριθεί και προβλέπεται αποκλειστικά και μόνο συντήρηση των υπαρχόντων στοιχείων εύρυθμης λειτουργίας του.