Να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα επιχειρεί με μία ακόμα ανακοίνωσή του ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑ Κοζάνης, Παναγιώτης Ματιάκης, αναφορικά με την πρόωρη αποστολή των λογαριασμών της Τηλεθέρμανσης.
Με την κυνική παραδοχή πως η Επιχείρηση έχει άμεση ανάγκη ρευστότητας, ύψους 5εκ. ευρώ έως το τέλος του χρόνου, όπως ανέφερε σε πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο, η ΔΕΥΑΚ απέστειλε από τα μέσα Νοέμβρη σειρά λογαριασμών έναντι, καλώντας τους καταναλωτές να πληρώσουν το 25% της περσινής κατανάλωσης, χωρίς ουσιαστικά να έχουν ανάψει καλά- καλά τα καλοριφέρ σε σπίτια και επιχειρήσεις.
Όπως είναι φυσικό η καταληκτική ημερομηνία αποπληρωμής των λογαριασμών ορίστηκε στις 17 ή 20 Δεκεμβρίου, ημέρες δηλαδή όπου ο περισσότερος κόσμος προσπαθεί να κάνει τις αγορές των εορτών, αλλά και να καλύψει άλλες ανάγκες από την τοπική αγορά.
Είναι χαρακτηριστικό πως συγκεκριμένες δυσλειτουργίες της ΔΕΥΑΚ καθυστέρησαν την αποστολή πολλών λογαριασμών, οι οποίοι έφτασαν ακόμα και τις πρώτες μέρες του Δεκέμβρη στους καταναλωτές, οι οποίοι καλούνται εντός 15 ημέρων να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις του.
Σοβαρό ζήτημα δημιουργείται και από το γεγονός πως η πρώτη δόση του επιδόματος θέρμανσης καταβάλλεται στις 23 Δεκεμβρίου, δηλαδή μετά τη λήξη των λογαριασμών.
Η τοπική αγορά έχει διαμαρτυρηθεί έντονα για τα παραπάνω φαινόμενα, βλέποντας πως μεγάλα ποσά τις ημέρες των εορτών δεν θα μπορέσουν να εισρεύσουν στα ταμεία των εμπορικών καταστημάτων, με τον Πρόεδρο της Επιχείρησης να υποστηρίζει πως η ΔΕΥΑΚ είναι από τους «βασικούς στυλοβάτες της τοπικής αγοράς» και ουσιαστικά υποχρεώθηκε να κάνει σαφάρι εισπράξεων για υποχρεώσεις του παρελθόντος.
Τα παράπονα συνεχίζονται καθημερινώς από τους πολίτες, με αρκετούς να έχουν εκδηλώσει την πρόθεση να μην πάνε εγκαίρως στα ταμεία της ΔΕΥΑΚ, αφήνοντας απλήρωτους λογαριασμούς ώστε να καλύψουν άλλες υποχρεώσεις.
Η ανακοίνωση του Προέδρου της ΔΕΥΑΚ έχει ως εξής:
Π. Ματιάκης: Η Δ.Ε.Υ.Α.Κ. από τους βασικούς στυλοβάτες της τοπικής αγοράς.
Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου η Δ.Ε.Υ.Α. Κοζάνης εξέδωσε τους πρώτους έναντι λογαριασμούς της τηλεθέρμανσης για την τρέχουσα περίοδο λειτουργίας της. Όπως εξήγησα και κατά την πρόσφατη τοποθέτηση μου στο Δημοτικό Συμβούλιο προχωρήσαμε στην ενέργεια αυτή για να διασφαλίσουμε την απαραίτητη ρευστότητα στο ταμείο της Επιχείρησης προκειμένου να μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της απέναντι στη ΔΕΗ, κυρίως, τόσο για τη θερμική ενέργεια που μας παρέχει όσο και για τις ρυθμισμένες οφειλές προηγουμένων ετών (π.χ. διοξείδιο του άνθρακα).
Τι συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια; Οι πρώτοι έναντι λογαριασμοί εκδίδονταν στις αρχές του πρώτου δεκαημέρου του Δεκεμβρίου, δηλαδή μόλις δέκα πέντε μέρες αργότερα.
Το ποσό των έναντι λογαριασμών αντιστοιχεί στο 25% της περυσινής συνολικής κατανάλωσης που έκανε ο κάθε καταναλωτής της τηλεθέρμανσης, όπως ακριβώς συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια με τους λογαριασμούς της Δ.Ε.Υ.Α.Κ. Το ότι ο έναντι λογαριασμός ήταν κατά τι υψηλότερος από τον περυσινό, τον προπέρσινο κ.ο.κ. οφείλεται στο γεγονός της αύξησης της τιμής της τηλεθέρμανσης, η οποία αποφασίστηκε και εφαρμόστηκε από την περυσινή περίοδο. Μια αύξηση, δυστυχώς, απολύτως απαραίτητη προκειμένου ν’ αντιμετωπισθεί το έλλειμμα της τηλεθέρμανσης που αν αφηνόταν στην τύχη του θ’ απειλούσε την ύπαρξη της και ίσως στερούσε αυτό το αγαθό απ’ όλους τους πολίτες. Έλλειμμα που αφέθηκε να δημιουργηθεί και να διογκωθεί επειδή πολύ απλά τα προηγούμενα χρόνια δεν αποφασίστηκαν, όπως όφειλαν, πολύ μικρότερες αυξήσεις που θα έλυναν το πρόβλημα.
Με αφορμή την έκδοση αυτών των έναντι λογαριασμών κάποιοι προσπάθησαν να δημιουργήσουν κλίμα εις βάρος της Δ.Ε.Υ.Α.Κ. φτάνοντας στο σημείο να υποστηρίξουν πως στρέφεται εναντίον της τοπικής αγοράς και φυσικά εναντίον όλων των συμπολιτών μας που είναι καταναλωτές.
Οι έμποροι, οι επιχειρηματίες και οι κάθε είδους επαγγελματίες του τόπου μας γνωρίζουν πολύ καλά πως η Δ.Ε.Υ.Α.Κ. διαχρονικά στηρίζει την τοπική μας αγορά, καθώς προμηθεύεται διάφορα προϊόντα και υλικά, δαπανώντας σημαντικά ποσά ενώ φροντίζει πάντα να είναι συνεπής και στην ώρα της στις όποιες υποχρεώσεις απέναντι τους. Και το κάνει αυτό συνειδητά και συστηματικά κατανοώντας τις δυσκολίες που περνούν, θέλοντας έτσι να συμβάλει όσο το δυνατόν περισσότερο στην ενίσχυση τους. Οι έμποροι, οι επιχειρηματίες κι οι επαγγελματίες μας και το γνωρίζουν αλλά και το αναγνωρίζουν. Όπως φυσικά το γνωρίζουν και όσοι προσπάθησαν να δημιουργήσουν αρνητικό κλίμα εις βάρος της Επιχείρησης.
Σε ό,τι αφορά το σύνολο των καταναλωτών μας, από τις πρώτες μέρες που αναλάβαμε τη Διοίκηση της Δ.Ε.Υ.Α.Κ. ξεκαθαρίσαμε πως θέλουμε να γίνουμε αρεστοί μέσα από τις πράξεις μας που θα βελτιώνουν τη λειτουργία της και τις υπηρεσίες που παρέχει σε όλους και όχι απλώς αρεστοί σε λίγους αφήνοντας τα χρέη προς την Επιχείρηση να διογκώνονται ανεξέλεγκτα.
Είναι αλήθεια πως η πλειοψηφία των καταναλωτών της Δ.Ε.Υ.Α.Κ. ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις της, άλλοι πληρώνοντας εφάπαξ και άλλοι κάνοντας χρήση των ευνοϊκών ρυθμίσεων που προσφέρουμε σε όσους έχουν πραγματική ανάγκη. Παράλληλα, αποφασίσαμε και θεσπίσαμε πιο διευρυμένο κοινωνικό τιμολόγιο και ειδικό τιμολόγιο απόρων, αναγνωρίζοντας πως κάποιοι συμπολίτες μας βρίσκονται σε αντικειμενική οικονομική αδυναμία.
Από την άλλη όμως, δεν χαριζόμαστε πλέον στους στρατηγικούς κακοπληρωτές και ασκώντας κάθε νόμιμο μέσο προσπαθούμε να εισπράξουμε όσα περισσότερα γίνεται απ’ τα χρέη προς τη Δ.Ε.Υ.Α.Κ. Χρέη που σε ορισμένες περιπτώσεις αφέθηκαν να μεγαλώσουν προκειμένου να ωφεληθούν λίγοι κακοπληρωτές και να ζημιωθεί η Επιχείρηση και φυσικά και η μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών που ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις της.
Η Επιχείρηση ζημιώνεται γιατί αν δεν υπήρχαν αυτά τα χρέη προς αυτή θα μπορούσε να αποφύγει το δανεισμό προκειμένου να εκτελέσει ορισμένα έργα, αλλά και να εκτελέσει ακόμα περισσότερα.
Η πλειοψηφία των καταναλωτών ζημιώνεται, επίσης, γιατί εξ αιτίας των χρημάτων που έπρεπε να είχαν εισπραχθεί αλλά δεν εισπράχθηκαν, αναγκαστήκαμε να κάνουμε και την αύξηση που κάναμε, για να πληρωθούν οι υποχρεώσεις προς τη ΔΕΗ που, επίσης, είχαν αφεθεί στην τύχη τους για χρόνια.
Τώρα όμως, τελείωσαν όλα αυτά και εδώ και δύο χρόνια προσπαθούμε με κάθε μέσο να συμμαζέψουμε την κατάσταση. Τα αποτελέσματα μας δικαιώνουν ήδη και θα μας δικαιώσουν πολύ περισσότερο στο μέλλον.
Έτσι, θα ωφεληθεί η Επιχείρηση αλλά πολύ περισσότερο οι καταναλωτές μας γιατί όσο πιο εύρωστη είναι η Δ.Ε.Υ.Α.Κ., όπως μπορεί και πρέπει να είναι, τόσο πιο φιλολαϊκή πολιτική θα μπορεί ν’ ασκεί. Στην πράξη και όχι με λόγια.


































