Σύσκεψη για τα μεγάλα έργα της περιοχής με τη συμμετοχή των γ.γ. του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Πέτης Πέρκα και Γεωργίου Δέδε
Δίδυμα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν στη Φλώρινα. Ειδικότερα εγκαινιάστηκε προχτές το Φράγμα της Τριανταφυλιάς και χτες εγκαινιάστηκε και δόθηκε στην κυκλοφορία ο οδικός άξονας Φλώρινας Νίκης, τμήμα του κάθετου άξονα Κοζάνη – Φλώρινα – Νίκη. Πρόκειται για δύο σημαντικά αναπτυξιακά έργα καθώς το πρώτο θα συμβάλει στην ανάπτυξη του πρωτογενή τομέα, ενώ το δεύτερο θα φέρει πιο κοντά τη χώρα μας με την ΠΓΔΜ και κατ’ επέκταση με την Ευρώπη.
Τα έργα εγκαινίασαν οι γενικοί γραμματείς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Πέτη Πέρκα και Γεώργιος Δέδες, παρουσία των τοπικών αρχών και κατοίκων. Το φράγμα Τριανταφυλλιάς προϋπολογισμού 30 εκ. ευρώ ξεκίνησε το 2006 αλλά η κατασκευάστρια εταιρία δεν ανταποκρίθηκε στις συμβατικές της υποχρεώσεις και κηρύχτηκε έκπτωτη με συνέπεια τη μεγάλη καθυστέρηση. Το έργο επαναδημοπρατήθηκε το 2012 και ολοκληρώθηκε σήμερα. Οι εκπρόσωποι τόσο του υπουργείου όσο των τοπικών αρχών, τόνισαν τη μεγάλη αναπτυξιακή σημασία του φράγματος της Τριανταφυλιάς στον πρωτογενή τομέα, καθώς θα αρδεύσει 45.000 στρέμματα σε εννέα χωριά ήτοι σε Υδρούσα, Κολχική, Τροπαιούχο, Πέρασμα, Σιταριά, Αμμοχώρι, Άγιο Βαρθολομαίο, Τριπόταμο και Παλαίστρα. Συγχρόνως θα δώσει λύση στο θέμα της ύδρευσης στην πόλη της Φλώρινας και σε πολλές τοπικές κοινότητες, με τη δέσμευση για το σκοπό αυτό 2 εκ. κυβικών μέτρων νερού ετησίως. Σύμφωνα με το δήμαρχο Φλώρινας Ιωάννη Βοσκόπουλο εκπονούνται οι μελέτες για την κατασκευή διυλιστηρίου και αγωγού μεταφοράς νερού, ενώ σύντομα θα προχωρήσει και ο αναδασμός. Ο αντιπεριφερειάρχης Φλώρινας Στέφανος Μπίρος διαβεβαίωσε ότι υπάρχει ετοιμότητα για το έργο του αρδευτικού δικτύου και ζήτησε τη συνδρομή του υπουργείου Υποδομών για την ένταξη και χρηματοδότηση των υποδομών που απαιτούνται για άρδευση και ύδρευση.
Να σημειωθεί ότι ο ταμιευτήρας έχει γεμίσει με νερό και στην περιοχή έχει δημιουργηθεί μία τεχνητή λίμνη που αλλάζει το τοπίο και μπορεί να αξιοποιηθεί, δημιουργώντας συνθήκες τουριστικής ανάπτυξης.
Επίσης χτες παραδόθηκε με μεγάλη καθυστέρηση ο οδικός άξονας Φλώρινας – Νίκης. Τα εγκαίνια έγιναν το πρωί στον κόμβο Αρμενοχωρίου και μόλις κόπηκε η κορδέλα πέρασαν αμέσως τα πρώτα αυτοκίνητα προς το Τελωνείο Νίκης. Παράλληλα και το κλιμάκιο των επισήμων διένυσε την απόσταση 15 χιλιομέτρων Κόμβος Αρμενοχωρίου – Τελωνείο Νίκης. Το τμήμα Φλώρινα-Νίκη είναι μέρος του κάθετου άξονα Όρια Ν. Λάρισας –Νομού Κοζάνης-Κοζάνη-Φλώρινα-Νίκη και έχει 127χλμ μήκος. Τα έργα ξεκίνησαν στα τέλη του 2011 και ολοκληρώθηκαν στα τέλη του 2015 και κόστισαν 54,46εκ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ). Το έργο περιελάμβανε την κατασκευή αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων ανά κατεύθυνση με πλάτος 17μ και 2 ανισόπεδους κόμβους (Φλώρινας και Κάτω Κλεινών – Άνω Καλλινίκης).
Να σημειωθεί ότι ο δρόμος Φλώρινα – Νίκη καθυστέρησε πάρα πολύ καθώς ήταν να παραδοθεί το 2011 και παραδόθηκε το 2016.
Εξ’ άλλου χτες πραγματοποιήθηκε στην Π.Ε. Φλώρινας σύσκεψη με αντικείμενο την προώθηση των πιο σημαντικών έργων της περιοχής, παρουσία των γ.γ. του υπουργείου Υποδομών Π. Πέρκα και Γ. Δέδε, του περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρου Καρυπίδη, του αντιπεριφερειάρχη Φλώρινας Σ. Μπίρου, του γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας Βασίλη Μιχελάκη, του δημάρχου Φλώρινας Ι. Βοσκόπουλου και των άλλων δημάρχων της περιοχής και υπηρεσιακών παραγόντων. Τα έργα που προτάχθηκαν στη σύσκεψη είναι ο κάθετος άξονας Φλώρινας – Κοζάνης, οι δρόμοι Φλώρινας – Πρέσπας και Φλώρινας – Χιονοδρομικού – Βίγλας, αρδευτικά δίκτυα και σύνδεση ΤΕΙ – Πανεπιστημίου με τραμ.
πηγή φωτογραφιών: www.ert.gr/