Σε εξέλιξη βρίσκονται οι προκαταρκτικές διαβουλεύσεις με τους υποψήφιους παραχωρησιούχους της Εγνατίας Οδού και των τριών βασικών καθέτων αξόνων, ενώ η εταιρεία αναμένει την απόφαση του δικαστηρίου (συζητήθηκε το θέμα στις 6/10) για τη διαφορά που υπάρχει με την Τράπεζα Πειραιώς όσον αφορά το δάνειο που είχε λάβει η Ε.Ο.Α.Ε. για την αποπεράτωση του οδικού άξονα.
Εν τω μεταξύ η Εγνατία Οδός κυριολεκτικώς έχει ανοίξει ταχύτητα για την κατασκευή επιπλέον δέκα σταθμών διοδίων, που θα προστεθούν στους οκτώ που σήμερα λειτουργούν στον οδικό άξονα.
Έτσι, μέχρι τις 16 Νοεμβρίου θα πρέπει να υποβάλλουν αιτήσεις οι υποψήφιοι για την κατασκευή τεσσάρων σταθμών, μετωπικών, σε Παμβώτιδα (Π.Ε. Ιωαννίνων), Μέστη(Π.Ε. Έβρου), Ιεροπηγή (Π.Ε. Καστοριάς) και Ευζώνων(Π.Ε. Κιλκίς), ενώ η ημερομηνία υποβολής προσφορών είναι η 22α του ίδιου μήνα. Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου που χρηματοδοτείται από κεφάλαια της εταιρείας, είναι 6,9 εκατ. ευρώ μαζί με το ΦΠΑ. Ο χρόνος κατασκευής ορίζεται σε έξι μήνες από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο.
Η κατασκευή νέων σταθμών διοδίων είναι κρίσιμης σημασίας για την διαπραγμάτευση μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ενδιαφερομένων καθώς η λειτουργία 18 σταθμών, αντί των 8 που είναι σήμερα, θα εγγυάται αυξημένα έσοδα για τον παραχωρησιούχο, άρα θα ενισχύει έτσι την ελληνική πλευρά κατά τη διαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης. Αυτή την περίοδο και μέχρι τέλος Δεκεμβρίου, όπως σημειώθηκε, συνεχίζονται οι προκαταρκτικές διαβουλεύσεις που αφορούν μεταξύ άλλων την χρονική διάρκεια της παραχώρησης και τον τρόπο εκμετάλλευσης του άξονα της Εγνατίας και των τριών καθέτων.
Παράλληλα, στο διάστημα των μηνών που μεσολαβούν ως το τέλος του έτους, θα ολοκληρωθούν και μελέτες (π.χ. κυκλοφοριακών φόρτων) που συνδέονται με την παραχώρηση. Όπως έχει ανακοινώσει το ΤΑΙΠΕΔ, ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημοσίευση των τευχών δημοπράτησης τον Ιανουάριο του 2017.
Πέραν των παραπάνω τεσσάρων νέων σταθμών, για τους οποίους προκηρύχθηκε διαγωνισμός, πρόκειται στο αμέσως επόμενο διάστημα, να προκηρυχθεί διαγωνισμός για δύο ακόμη σταθμούς, σε Βενέτικο και Αλιάκμονα, ενώ πιθανότατα εντός του Νοεμβρίου θα ακολουθήσει η δημοσίευση διαγωνισμού για σταθμό διοδίων σε Θεσσαλονίκη (Ωραιόκαστρο) και, σε επόμενη προκήρυξη, η κατασκευή σταθμών σε Ασπροβάλτα, Στρυμονικό και Καβάλα.
Σημειώνεται ότι σήμερα είναι σε λειτουργία οκτώ σταθμοί διοδίων σε Τύρια, Μαλακάσι, Πολύμυλο, Μάλγαρα, Ανάληψη, Μουσθένη, Ίασμο και Προμαχώνα. Επιδίωξη της εταιρείας είναι, μέχρι το τέλος του 2017 να έχουν κατασκευαστεί και οι δέκα νέοι σταθμοί διοδίων, όλοι μετωπικοί. Παράλληλα, διερευνάται το πως ακόμη μπορεί να αξιοποιηθεί ο άξονας, ώστε να υπάρχει οικονομικό και περιβαλλοντικό όφελος. Στο πλαίσιο αυτής της διερεύνησης έχει γίνει αναφορά και για την ενεργειακή αξιοποίηση του άξονα και των εκτάσεων ένθεν και ένθεν της Εγνατίας Οδού ή και των εξωτερικών των οροφών των σηράγγων.
Πηγή: voria.gr