Εδώ και αρκετές εβδομάδες έχουν ξεκινήσει τα πρόδρομα έργα αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Πτολεμαΐδας-Κοζάνης, η οποία εδώ και μια δεκαετία περίπου έχει σταματήσει να λειτουργεί λόγω της επέκτασης των ορυχείων.
Μετά από χρόνια αδράνειας, η ΔΕΗ σήμερα εκπληρώνει τις συμβατικές υποχρεώσεις της να ξαναφτιάξει τη γραμμή, η οποία αναμένεται να συμβάλλει στο να μπει και πάλι δυνατά στο σιδηροδρομικό χάρτη η Δυτική Μακεδονία.
Σύμφωνα με πληροφορίες του E-PTOLEMEOS.GR, η ΔΕΗ έχει ήδη αναθέσει σε εργολάβο τη συμπύκνωση της υποβάσης. Δηλαδή με απλά λόγια, να προετοιμάσει το έδαφος που κάποτε γινόταν οι εκσκαφές, πυκνώνοντας το αραιό χώμα και διαμορφώνοντας σταθερό έδαφος ώστε να τοποθετηθούν οι νέες σιδηροδρομικές ράγες.
Η εργολαβία έχει ήδη προχωρήσει πολύ, ενώ τις ημέρες αυτές, ο εργολάβος δουλεύει πυρετωδώς και βρίσκεται στο ύψος του ΑΗΣ Καρδιάς.
Παράλληλα, τρέχουν και οι διαδικασίες από την πλευρά του ΟΣΕ. Συγκεκριμένα η ΕΡΓΟΣΕ, πρόκειται άμεσα να προκηρύξει διαγωνισμό για την τοποθέτηση των ραγών, αμέσως μετά τη διαμόρφωση του πεδίου, ώστε να αποκατασταθεί το δίκτυο στο κομμένο τμήμα, που χοντρικά είναι από το Μαυροδένδρι έως τον πρώην ΑΗΣ Πτολεμαΐδας.
Η νέα χάραξη
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, η νέα σιδηροδρομική χάραξη θα διανύει το ορυχείο του κύριου πεδίου του ΛΚΔΜ. Από το Μαυροδένδρι, το τρένο θα αγγίξει τα όρια του ΑΗΣ Καρδιάς περνώντας “πίσω” από τον ΑΗΣ, θα διασχίζει το ορυχείο στην περιοχή του Κομάνου, θα κατευθύνεται προς την 5η Μονάδα, και ακολούθως θα στρέφεται δυτικά προς τον παλιό ΑΗΣ Πτολεμαΐδας.
Σε εκείνο περίπου το σημείο, θα συνδέεται με το υφιστάμενο παλιό και λειτουργικό δίκτυο, με κατεύθυνση προς την ΑΕΒΑΛ και τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Πτολεμαΐδας.
Η μεγάλη εκκρεμότητα
Μπορεί να μην έχει σχέση με τη ΔΕΗ, υπάρχει όμως μια σημαντική εκκρεμότητα. Όπως είναι γνωστό, ακόμα και να αποκατασταθεί η γραμμή, το τρένο δεν μπορεί να προσεγγίσει τον σιδηροδρομικό της Κοζάνης, αφού οι περίφημες γέφυρες έχουν κατεδαφιστεί.
Στην τότε συμφωνία του Θοδωρή Καρυπίδη με τον ΟΣΕ, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας έχει αναλάβει την κατασκευή τους, όμως δυστυχώς λίγα πράγματα έγιναν αυτά τα 8 χρόνια. Σήμερα υπάρχει αλληλογραφία μεταξύ Περιφέρειας και ΟΣΕ, και σύμφωνα με πληροφορίες του “Π”, πρόκειται άμεσα να ανακοινωθεί η εκπόνηση της μελέτης για την εκ νέου κατασκευή τους.