Διανύουμε την πρώτη εβδομάδα με χειμερινές εκπτώσεις 2025 με τα καταστήματα την προσεχή Κυριακή 19 Ιανουαρίου να είναι ανοιχτά. Όπως έχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια, την πρώτη και την δευτερη Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων, εν προκειμένων Κυριακη 19 και 26 Ιανουαρίου, καταστήματα και εμπορικά κέντρα θα είναι ανοιχτά με προτεινόμενο ωράριο από τις 11 π.μ. έως τις 18:00 μ.μ. για τα καταστήματα και από τις 11 π.μ έως τις 20:00 μ.μ. για τα εμπορικά κέντρα.
Σε ό,τι αφορά τις εκπτώσεις επισημαίνεται -μεταξύ άλλων- πως «σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής αναγράφεται ρητά η προγενέστερη τιμή (αναφέρεται συχνά και ως τιμή αναφοράς) βάσει της οποίας εφαρμόζεται η έκπτωση. Η προγενέστερη τιμή είναι η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος στο κάθε προϊόν του κατά την περίοδο των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της πρώτης έκπτωσης στις 13 Ιανουαρίου». Να σημειωθεί, πως οι χειμερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως και την Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου.
Ποια σούπερ μάρκετ θα είναι ανοιχτα την Κυριακή
Σε αντίθεση με τα εμπορικά καταστήματα ελάχιστα θα είναι τα σούπερ μάρκετ που θα είναι ανοιχτά. Ο Σκλαβενίτης θα είναι κλειστός σε όλη τη χώρα εκτός από το κατάστημα στο Smart Park. Επίσης κλειστά θα είναι τα MyMarket. Αντιθέτως τα LIDL θα είναι ανοιχτά με ωράριο 11 το πρωί με 8 το βράδυ. Παράλληλα, θα είναι ανοιχτά και τα σούπερ μάρκετ τύπου shop & go όπως αυτά του ΑΒ Βασιλόπουλου τα οποία θα έχουν και διευρυμένο ωράριο λειτουργίας.
Κλειστά θα είναι τα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος την προσεχή Κυριακή, όπου λόγω τον χειμερινών εκπτώσεων τα καταστήματα θα λειτουργήσουν κανονικά με προτεινόμενο ωράριο 11:00-18:00.Σε ανακοίνωσή της, η διοίκηση του σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος αναφέρει «Προς ενημέρωσή σας, την Κυριακή 19 Ιανουαρίου και την Κυριακή 26 Ιανουαρίου, στο πλαίσιο των τακτικών χειμερινών εκπτώσεων, όλα τα καταστήματα του δικτύου Λιανικής AB Βασιλόπουλος θα παραμείνουν κλειστά.
Ορισμένα, βασικά, δικαιώματα που έχουν οι καταναλωτές κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων, υπενθυμίζει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας με σκοπό την ασφαλέστερη και συνετή διενέργεια των αγορών.
Συγκεκριμένα η ΕΕΚΕ αναφέρει τα εξής:
Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.
Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος 10 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.
Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις:(α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών. Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης. Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».
Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από 20.000 ευρώ. Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών του.
Καλούνται όσοι καταναλωτές αντιμετωπίζουν προβλήματα, να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας.
Πηγή: https://www.dnews.gr