Το oladeka.com σας παρουσιάζει αποκλειστικά την περιγραφή του έργου της σήραγγας της Κλεισούρας.
Τεχνική περιγραφή:
- Το μήκος της παρέμβασης είναι 10 χλμ.
- Ξεκινά από την περιοχή Κότουρη κοντά στο χωριό Βασιλειάδα και θα είναι σχεδόν ευθεία. Μέχρι τη Βέργα θα έχει μέγιστη κλίση ανάβασης περίπου 8%.
- Στη συνέχεια ξεκινά η σήραγγα μήκους 1365m.
- Η σήραγγα θα έχει ένα ρεύμα προς κάθε κατεύθυνση και θα είναι διπλής κυκλοφορίας και όχι όπως τα τούνελ της Εγνατίας που είναι σήραγγες μονής κυκλοφορίας προς κάθε κατεύθυνση.
- Αρχίζει μετά η κατάβαση μέχρι την περιοχή του Βαρικού συνεχίζοντας μέχρι τα όρια του Νομού Κοζάνης.
- Παράλληλα θα υπάρχει μία σήραγγα διαφυγής πεζών μήκους 1382 μέτρων. Ανά 300 μ. θα υπάρχει μία σήραγγα που θα οδηγεί στη σήραγγα διαφυγής με πόρτες πυρασφάλειας.
- Τα εδάφη στο συγκεκριμένο σημείο είναι πάρα πολύ σκληρά, θετικό για την κατασκευή σήραγγας με αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση του κόστους.
- Η οδοποιία έχει συνολικό μήκος 10,4 χλμ εκ των οποίων τα 9 χλμ είναι σε νέα χάραξη. Το 1,4 χλμ είναι βελτίωση υφιστάμενης οδού και τα 2 χλμ αποτελούν παράπλευρο δίκτυο που είναι απαραίτητο να γίνει για να υπάρχει πρόσβαση στο δρόμο αυτόν.
- Υπάρχουν και 4 ισόπεδοι κόμβοι
- Θα υπάρχει και μία γέφυρα στο ρέμα Κώτουρη μήκους 22 μ.
- Προβλέπονται 2 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση πλάτους 4 μ. και μία λωρίδα πρόσθετη στα σημεία όπου θα υπάρχει ανωφέρεια για τα βραδυπορούντα οχήματα.
- Ο πρώτος ισόπεδος κόμβος θα βρίσκεται στην περιοχή Κώτουρη ο οποίος θα συνδέει τον παλιό δρόμο που πάει προς Βασιλειάδα με τον καινούριο δρόμο που οδηγεί ευθεία προς την σήραγγα.
- Ο 2ος κόμβος θα κατασκευαστεί στη Βέργα για την σύνδεση με την Κλεισούρα
- Ο 3ος κόμβος θα βρίσκεται στο Βαρικό που θα συνδέει τη νέα οδό όπως ερχόμαστε από Πτολεμαΐδα με Βαρικό, Κλεισούρα και Λέχοβο και την περιοχή του Αμυνταίου μέσω του δρόμου που υπάρχει στην περιοχή της Χειμαδίτιδας.
- Η ταχύτητα μελέτης είναι 70 με 80 χλμ ανά ώρα. Η ακτίνα καμπυλότητας θα είναι 250 μέτρα (άρα θα παρέχει σχετική ομαλότητα αν σκεφτούμε ότι ο σημερινός δρόμος παρουσιάζει σε μερικά σημεία ακτίνα καμπυλότητας μέχρι και 10 μ. )
- Η μέγιστη κλίση της ανωφέρεια θα είναι μέχρι 8%. Πρόκειται για τη μέγιστη επιτρεπόμενη κλίση για να επιτευχθεί το μικρότερο δυνατόν μήκος σήραγγας. Η σήραγγα μέσα θα έχει μία ελάχιστη κλίση 0,6%, είναι σε ευθυγραμμία (μπαίνοντας από το πρώτο στόμιο έχουμε ορίζοντα το άλλο στόμιο)
- Θα έχει πεζοδρόμιο δεξιά – αριστερά πλάτους ενός μέτρου και στο μέσον της διαδρομής θα υπάρχει και χώρος στάθμευσης για έκτακτα περιστατικά.
- Θα υπάρχει ο απαραίτητος φωτισμός, τουρμπίνες αερισμού και σταθμός μέτρησης ρύπων που θα ενεργοποιεί το σύστημα αερισμού, καθώς και πυροσβεστική υποδομή.
- Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 70.000.000 € στα οποία περιλαμβάνεται η κατασκευή του έργου, η δαπάνη για αρχαιολογία, για σύνδεση με τη ΔΕΗ και μετατόπιση δικτύων και για απαλλοτριώσεις.
- Οι μελέτες όλες είναι πλήρεις, εγκεκριμένες και αδειοδοτημένες.
- Η περιβαλλοντική αδειοδότηση ισχύει μέχρι τον Μάρτιο του 2021.
- Αυτό που δεν περιλαμβάνεται στον προϋπολογισμό είναι η δαπάνη του τεχνικού συμβούλου. Το κόστος είναι περίπου στο 1,5% στο καθαρό ποσό δηλαδή είναι περίπου 800.000 € η δαπάνη για τον σύμβουλο ο οποίος θα παρακολουθεί το έργο σε τεχνικά και οικονομικά θέματα.
- Το χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή του είναι περίπου 40 μήνες. Με την προϋπόθεση ότι η σήραγγα θα δουλεύεται μόνο σε ένα μέτωπο. Εάν δουλεύεται σε δύο μέτωπα, ο χρόνος αυτός μειώνεται κατά 6 μήνες περίπου.
Να σημειωθεί ότι τα 70 εκ € είναι προ εκπτώσεως. Υπολογίζεται ότι μετά την έκπτωση που συνηθίζεται να δίνεται σε τέτοια έργα, το τελικό ποσό υπολογίζεται γύρω στα 40.000.000 €
πηγή: oladeka.com