Πώς θα είναι η νέα πραγματικότητα σε εστιατόρια, ταβέρνες και καφέ – Τι ισχύει για τρόφιμα, πελάτες, προσωπικό και delivery
Με την επαναλειτουργία των καταστημάτων εστίασης να πλησιάζει (25 Μαΐου), ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (Ε.Φ.Ε.Τ.) σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (Σ.Ε.Β.Τ.) και την Ελληνική Ένωση Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης (ΕΠ.Ο.ΕΣ), εξέδωσε τον «Οδηγό Επανεκκίνησης για τη Μαζική Εστίαση».
Μέσω του συγκεκριμένου οδηγού, ο ΕΦΕΤ στοχεύει στην παροχή απλών και πρακτικών οδηγιών προσαρμογής των καταστημάτων στη νέα πραγματικότητα που έχει δημιουργηθεί από τον κορωνοϊό.
Υπάρχουν οδηγίες για το πώς θα παραλαμβάνονται οι ύλες και πώς θα αποθηκεύονται τα τρόφιμα καθώς για όλα όσα αφορούν το προσωπικό.
Ζητείται να διαμορφωθεί πρόγραμμα σταδιακής προσέλευσης και αποχώρησης των εργαζομένων.
Επίσης ο ΕΦΕΤ καλεί τους ιδιοκτήτες να ενθαρρύνουν την πραγματοποίηση ανέπαφων συναλλαγών.
Στον οδηγό αναφέρεται ότι πρέπει να υπάρχει επαρκής αερισμός με έμφαση στον φυσικό αερισμό.
Επίσης οι υπεύθυνοι καλούνται να ενισχύσουν νέους τρόπους παραγγελιών, όπως για παράδειγμα πίνακες σταθερών μενού ή οθόνες, μενού σε app ή μενού με δυνατότητα λήψης σε smartphones. Επίσης αναφέρεται: «Χρησιμοποιήστε καταλόγους μίας χρήσης. Τραπεζόμάντιλα και σουπλά μίας χρήσης. Στα take away ο διανομέας πρέπει να φοράει μάσκα και γάντια».
Οι οδηγίες βασίζονται στην ανάλυση του προφίλ επικινδυνότητας του ιού για τους χώρους εστίασης και στις βέλτιστες πρακτικές όπως αυτές αποτυπώνονται σε διεθνείς και εθνικές συστάσεις.
Στην ομάδα που συνέταξε τον οδηγό συμμετείχαν, εκτός από στελέχη του ΕΦΕΤ, εξέχοντες επιστήμονες από τον ακαδημαϊκό χώρο καθώς και έμπειρα στελέχη των επιχειρήσεων τροφίμων, μέλη των ανωτέρω αναφερόμενων φορέων.
Ο οδηγός βασίστηκε στα στοιχεία που ίσχυαν μέχρι την ημερομηνία έκδοσής του.
Πηγή: protothema.gr