«Λέμε ότι δεν πρέπει η επιτυχία των παιδιών να εξαρτάται από μία και μόνη εξέταση. Θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρχει μια πιο παραγωγική διαδικασία μέσα στο Λύκειο, η οποία όμως θα πρέπει να εξασφαλίζει το αδιάβλητο της βαθμολογίας» ανέφερε και έκανε λόγο για εξετάσεις μέσα στα Λύκεια που θα διαμορφώνουν ένα μέρος του βαθμού, αλλά και τελική εξέταση σε σχολές αυξημένης ζήτησης, όπως είναι οι ιατρικές σχολές, οι νομικές σχολές ή οι σχολές του πολυτεχνείου.
«Συζητάμε από το 2020 και μετά και πρέπει να προηγηθούν πολλά άλλα πράγματα. Κατ αρχήν πρέπει να δούμε το πρόγραμμα σπουδών μέσα στα Λύκεια» διευκρίνισε η υφυπουργός Παιδείας.
Για τις πανελλαδικές εξετάσεις, η κ. Τζούφη επισήμανε ότι διεξήχθησαν ομαλά και δεν υπήρξαν κάποια προβλήματα και τόνισε ότι φέτος είναι μεγαλύτερος ο αριθμός των εισακτέων. «Είναι περίπου 2300 θέσεις εκ των οποίων περίπου οι 1700 είναι στα πανεπιστήμια και οι υπόλοιπες στα ΤΕΙ» πρόσθεσε.
Για την είσοδο απευθείας από τα τεχνικά λύκεια σε ΑΕΙ, είπε ότι από τα τεχνικά λύκεια έχει δοθεί από πέρυσι η δυνατότητά τους να περνούν φοιτητές στα πανεπιστήμια σε παραπάνω ποσοστό, από αυτό που υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια, και γνωστοποίησε ότι υπάρχουν σκέψεις να υπάρχει η δυνατότητα σε μια επόμενη φάση, για παράδειγμα στα διετή προγράμματα που καλούνται να ξεκινήσουν τα πανεπιστήμια και τα οποία θα οδηγούν σε επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου 5.
Ειδικά για το συγκεκριμένο θέμα, έκανε λόγο για απευθείας εισαγωγή των παιδιών από τα τεχνικά επαγγελματικά λύκεια στην ανώτατη εκπαίδευση που θα δίνει και τη διασύνδεση αμέσως με την τοπική οικονομία της περιοχής. «Αλλά αυτά πρέπει να φτιαχτούν και να σχεδιαστούν από τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και τις οικονομικές δυνατότητες που υπάρχουν σε κάθε περιοχή» συμπλήρωσε.