Περιοχή διέλευσης ενός ακόμα αγωγού μεταφοράς φυσικού προς την Κεντρική Ευρώπη, θα αποτελέσει η Δυτική Μακεδονία, καθώς μετά τον αγωγό TAP και ο αγωγός «Ποσειδών» θα διασχίσει μεγάλο κομμάτι των Νομών Κοζάνης και Γρεβενών.
Ο αγωγός «ΠΟΣΕΙΔΩΝ» ανάμεσα στους 33 Δήμους που διασχίζει περιλαμβάνει χωριά των δύο αυτών Νομών, διασχίζοντας όπως είναι φυσικό σειρά ιδιοκτησιών για τις οποίες οι «θιγόμενοι» συμπολίτες μας ήδη έχουν ενημερωθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες των Δήμων ώστε να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες.
Σήμερα το πρωί, στο Κοινοτικό Κατάστημα Πετρανών, ξεκίνησε η πρώτη φάση μιας ενημερωτικής διαδικασίας από την εταιρεία που έχει αναλάβει αυτό το ρόλο σχετικά με τα

προκαταρτικά κτηματολογικά διαγράμματα και τους πίνακες ιδιοκτητών, καθώς και η συμπλήρωση του έντυπου δήλωσης ιδιοκτησίας προσκομίζοντας αντίγραφα των σχετικών τίτλων της ιδιοκτησίας τους, καθώς και κάθε σχετική πρόσθετη πληροφορία ή έγγραφο που πιθανώς διαθέτουν (τοπογραφικά διαγράμματα, κλπ).
Η διαδικασία θα ολοκληρωθεί στις 12 Ιουλίου με τους ενδιαφερόμενους να προσέρχονται από τις 9π.μ. έως τις 2.μ.μ. καθημερινώς ώστε να ενημερωθούν και να συμπληρώσουν τις αιτήσεις τους, με τις πληροφορίες του «Π» να κάνουν λόγο για αυξημένο ενδιαφέρον από την πρώτη κιόλας ημέρα μιας και στο κοινοτικό κατάστημα Πετρανών πέρασαν περισσότεροι από 60 ενδιαφερόμενοι.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις τις επόμενες ημέρες η προσέλευση των «θιγόμενων» θα αυξηθεί κατακόρυφα καθώς στην Π.Ε. Κοζάνης οι τοπικές κοινότητες από τις οποίες θα περάσει ο αγωγός είναι οι 18: (Χρωμίου, Αιανής, Κερασέας, Αγίας Παρασκευής, Καρυδίτσας, Λευκόβρυσης, Κρόκου, Κοζάνης, Πετρανών, Πτελέας, Οινόης, Δρεπάνου, Κοιλάδας, Αγίου Δημητρίου, Καπνοχωρίου, Φιλιππούπολης, Τετραλόφου&Πολυμύλου).
Ο αγωγός «Ποσειδών» αποτελεί κομμάτι του γνωστού «East Med» και ξεκινά από τους Κήπους του Έβρου για να καταλήξει στο Φλωροβούνι Θεσπρωτίας, όπου εκεί μέσω θαλάσσιας όδευσης θα κουμπώσει στο Οτράντο της Ιτάλιας.
Το χερσαίο μήκος του είναι 760χλμ. ενώ η ικανότητα μεταφοράς του ήταν σε πρώτη φάση στα 8 δις. κυβικά μέτρα ετησίως και σε δεύτερη φάση στα 12 δις. κ.μ. Πλέον στο πρώτο στάδιο έχει προβλεφθεί η μεταφορά 15 δις. κ.μ. με σκοπό να αυξηθεί σε δεύτερο στάδιο στα 20 δις. κ.μ.
Ζήσης Πιτσιάβας