Στο γραφείο του κ. Σταθάκη βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες, το τελικό σχέδιο που έχει επεξεργαστεί η ΡΑΕ για το Μηχανισμό Αποζημίωσης Επάρκειας Ισχύος (ΜΑΕΙ), το λεγόμενο δηλαδή Μόνιμο Μηχανισμό ΑΔΙ.
Το θέμα έχει βρεθεί ως γνωστόν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος το τελευταίο διάστημα, καθώς το αν θα λαμβάνουν ΑΔΙ οι λιγνιτικές μονάδες, πράγμα που κρίνεται από τις προβλέψεις του Μηχανισμού, συναρτάται άμεσα με τη βιωσιμότητα των προς πώληση λιγνιτικών σταθμών και συνεπώς με την επιτυχία ή την αποτυχία του διαγωνισμού.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του energypress, στο σχέδιο της ΡΑΕ δεν γίνεται κανένας διαχωρισμός, δηλαδή κανένας αποκλεισμός μονάδων από το δικαίωμα να συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς δημοπράτησης «Δικαιωμάτων Αξιοπιστίας» (Reliability Options).
Συνεπώς οι λιγνιτικές μονάδες δικαιούνται ΑΔΙ.
Από εδώ και πέρα μπαίνει το ερώτημα αν το ελληνικό σχέδιο (αυτό δηλαδή που θα κοινοποιήσει το Υπουργείο Περιβάλλοντος στην Κομισιόν, μάλλον Σεπτέμβριο με Οκτώβριο), θα εγκριθεί από την Κομισιόν.
Ανεξάρτητα από άλλες παραμέτρους, όσον αφορά το κρίσιμο ζήτημα της συμμετοχής των λιγνιτικών στα ΑΔΙ επάρκειας, είναι γνωστό ότι οι μέχρι τώρα προτάσεις και κατευθυντήριες γραμμές της Κομισιόν «κόβουν» τις λιγνιτικές μονάδες. Έχει, για την ακρίβεια, τεθεί ένα ανώτατο όριο εκπομπών CO2 στα 550 γρ./κιλοβατώρα για τις συμβατικές μονάδες, όπως οι λιγνιτικές, προκειμένου να συμμετέχουν σε μηχανισμούς ισχύος.