Η εκπομπή ΖΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ με τον Αντώνη Πουγαρίδη φιλοξένησε την Αλεξάνδρα Βράκα, υπεύθυνη του City ΚΕΠ.
Με αφορμή τη συμπλήρωση δύο χρόνων από την έναρξη λειτουργίας του City ΚΕΠ, η Αλεξάνδρα Βράκα αναφέρθηκε στην υποδοχή που επεφύλαξε ο κόσμος στο ιδιωτικό ΚΕΠ, αλλά και στις αλλαγές που έχουν γίνει ως προς την αξιοποίηση του διαδικτύου από τις αρχές για την απλοποίηση των διαδικασιών και των συναλλαγών με κρατικές υπηρεσίες.
Όπως είπε η κα. Βράκα, έχουν να θυμούνται την θερμή υποδοχή του κόσμου, από τη στιγμή που ήταν κάτι πρωτοποριακό και πρωτόγνωρο για την περιοχή και για την Ελλάδα. Μπορεί να υπήρχε ο όρος του ιδιωτικού ΚΕΠ, αλλά όχι με τη μορφή που το λειτούργησαν και με το φάσμα των υπηρεσιών που είχαν ενταχθεί.
Λόγω της πανδημίας, η κεντρική διοίκηση προώθησε πολύ την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση και την διεκπεραίωση διαφόρων υποθέσεων. Ο κόσμος παρουσίασε μία αδυναμία στο να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις των υπηρεσιών, παρά το ότι μπορούσαν και εκ του σύνεγγυς να εξυπηρετηθούν, καθώς έπρεπε να κάνουν ηλεκτρονικές διαδικασίες υποχρεωτικά.
Σύμφωνα με την κα. Βράκα, ο κόσμος βγήκε από τα νερά του και δυσκολεύτηκε να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα, κυρίως λόγω φόβου και ανασφάλειας ότι δεν θα το κάνει σωστά ή ότι εξαιτίας των λαθών που πιθανά κάνει, θα χάσει είτε επιδόματα είτε χρόνο. Μπορεί σε πολλούς το gov να φαίνεται απλό, αλλά αν δεν ξέρεις τη νομοθεσία και δεν ξέρεις λεπτομέρειες για τον τρόπο ή γι’ αυτό που πρέπει να γράψεις στην ηλεκτρονική αίτηση, πάλι χάνει χρόνο ή χρήμα αν πρόκειται για ένα επίδομα κι έτσι ο κόσμος διαπίστωσε ότι δεν είναι κάτι τόσο απλό.
Μπορεί το City ΚΕΠ να ξεκίνησε αρχικά σαν γραφείο διεκπεραίωσης, με περιορισμένο φάσμα υπηρεσιών, με την πάροδο του χρόνου εμπλουτίστηκαν οι παρεχόμενες υπηρεσίες. Κάποιες από αυτές είναι: διεκπεραίωση σε ό,τι pass βγαίνει, έκδοση και πληρωμή παράβολων, πληρωμές λογαριασμών, υπηρεσίες ΟΑΕΔ (έκδοση δελτίου ανεργίας, ταμείο ανεργίας, όλα τα επιδόματα μητρότητας), αιτήσεις για εργασία (είτε ΣΟΧ για την ΔΕΗ είτε με ΑΣΕΠ), έκδοση πιστοποιητικών, αιτήσεις αναπηρίας για όσους περνούν από επιτροπή και ενημέρωση για τις διαδικασίες που απαιτούνται σε περιπτώσεις θανάτου. Επίσης, ενημέρωση των υπηρεσιών σε περίπτωση αλλαγής ταυτότητας, αλλά και εξυπηρέτηση των αλλοδαπών σε ανανέωση της άδειας παραμονής τους ή την οποιαδήποτε βοήθεια χρειαστούν σε συναλλαγές με κρατικές υπηρεσίες.
Έχει εμπεδωθεί στην συνείδηση των πελατών του City ΚΕΠ η αξία των παρεχόμενων υπηρεσιών, η ασφάλεια με την οποία πραγματοποιούνται, η ταχύτητα, η αξιοπιστία και η εχεμύθεια που είναι πολύ σημαντική.
Κατά την κα. Βράκα, μπορεί το διαδίκτυο να κυριαρχεί στις ζωές μας, υπάρχουν όμως ακόμη και σήμερα νέοι άνθρωποι που απευθύνονται στο ιδιωτικό ΚΕΠ για να ενημερωθούν πως γίνονται κάποιες διαδικασίες και μάλιστα ζητούν να πραγματοποιηθούν από το City ΚΕΠ. Άλλωστε διαρκώς ανακοινώνονται νέες ψηφιακές υπηρεσίες και είναι λίγο δύσκολο για τον κόσμο να μπορεί να τα παρακολουθήσει όλα.
Το City ΚΕΠ δεν απευθύνεται σε συγκεκριμένο target group πολιτών, αλλά εξυπηρετεί άτομα διαφόρων ηλικιών, με ποικίλες ανάγκες σε πολλούς τομείς της καθημερινότητας.