Διαβάστε τη στήλη με τα νέα από την εφημερίδα του 5ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας!
Μαθαίνουν κάτι τα παιδιά στα σχολεία; Είναι μια ερώτηση που ακούμε συχνά, καθώς πολλοί αμφισβητούν τις προσπάθειες που καταβάλουν καθηγητές και τον προσωπικό χρόνο που αφιερώνουν στους μαθητές τους. Αυτό το απέδειξαν το πρωί της 14-05-2013, όταν μαθητές και καθηγητές, από όλα τα γυμνάσια της πόλης μας, συγκεντρώθηκαν στο Πνευματικό Κέντρο με σκοπό να παρουσιάσουν στον κ. Κουρού, υπεύθυνο των πολιτιστικών προγραμμάτων, αλλά και στους μαθητές άλλων σχολείων, τις εμπειρίες και τις γνώσεις που απέκτησαν μέσα από τα προγράμματα στα οποία συμμετείχαν.
Τα προγράμματα αυτά ήταν εκπαιδευτικές εκδρομές, θεατρικές παραστάσεις, χορωδίες-χορευτικά, κατασκευές, θέματα για το περιβάλλον και την ιστορία της πόλης. Γενικότερα τα προγράμματα ήταν εκπαιδευτικές δράσεις που επιμελήθηκαν καθηγητές σε συνεργασία με πρόθυμους μαθητές καθʼ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά ωθούνται στην ανακάλυψη δεξιοτήτων τους, στην αναζήτηση νέων ενδιαφερόντων κι έτσι κυλάει ευχάριστα και δημιουργικά άλλη μια χρονιά χωρίς να είναι προσκολλημένοι μόνο στην καθορισμένη ύλη των σχολικών βιβλίων.
Στην εκδήλωση κάθε μαθητής-εκπρόσωπος του προγράμματος έπαιρνε τον λόγο και παρουσίαζε εν συντομία το αποτέλεσμα της δράσης και τις εντυπώσεις όλων των μαθητών από την συμμετοχή τους. Άξια αναφοράς είναι και η μουσική νότα που έδωσε στην εκδήλωση το Μουσικό Γυμνάσιο με την χορωδία και το χορευτικό τους, τα οποία ήταν μέρος του προγράμματος που παρουσιάστηκε στο ελληνικό σχολείο του Λονδίνου στην εκπαιδευτική εκδρομή τους. Επίσης, το 3ο Γυμνάσιο παρουσίασε ένα παραδοσιακό τραγούδι από τα ελληνόφωνα χωριά της Κάτω Ιταλίας, από τα προγράμματα που παρουσίασαν στην εκδρομή τους στην Ιταλία.
Μέσα σε χαρούμενο κλίμα, δόθηκε η αφορμή στους μαθητές όλων των γυμνασίων της πόλης να προβάλλουν τις εντυπώσεις τους. Όσα παιδιά συμμετείχαν είναι ενθουσιασμένα που κατάφεραν να δημιουργήσουν και να ανακαλύψουν κάτι υπό την καθοδήγηση των καθηγητών τους. Με αυτόν τον τρόπο έγινε πράξη η πραγματική σημασία της λέξης καθηγητής (<κατά + οδηγώ), ο οποίος, όπως μάθαμε και στο σχολείο, πρέπει να οδηγεί, να κατευθύνει τους μαθητές στην γνώση.
Πιστεύω πως τα προγράμματα αυτά είναι ο καλύτερος τρόπος να μάθει κάποιος ενδιαφέροντα πράγματα με πρωτότυπους τρόπους σε συνεργασία με συμμαθητές του, έχοντας έναν κοινό στόχο και παραμερίζοντας το «εγώ» που κυριαρχεί ιδιαίτερα στις μέρες μας. Εύχομαι να συνεχιστούν τα προγράμματα με συνεχώς μεγαλύτερη συμμετοχή και προθυμία. Καλή δημιουργική, σχολική χρονιά!!!
Δήμητρα Ρωσίδου, Γ4