Σάββατο, 22 Νοεμβρίου 2025
No Result
View All Result
  • Προφίλ
  • Διαφήμιση
  • Καριέρα
  • Πρακτική Άσκηση
  • Επικοινωνία
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ

    ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

    ΕΝΕΡΓΕΙΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

    ΚΟΙΝΩΝΙΑ

    ΥΓΕΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

    ΠΟΝΤΙΑΚΑ

    ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Πτολεμαΐδα
    Κοζάνη
    Αμύνταιο
    Φλώρινα
    Καστοριά
    Γρεβενά

    ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

    To Στίγμα
    Επίκαιρος
    Τα παραπολιτικά του παλμού
    Σύντροφος

    SPORTS

    Βαθμολογίες
    Μπάσκετ
    Ποδόσφαιρο
    Στίβος
    Τέννις
    Βόλεϊ
    Χάντμπολ

    Web TV

    ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

    ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    ΣΤΗΛΕΣ

    Αγροτικά
    Φωτογραφίζουμε τα κακώς κείμενα
    Το μάτι του πολίτη
    Περί Φυσικής
    Εντέχνως
    Βιβλιοδείκτης
    Τηλεοπτικές σειρές που αξίζει να δεις!
    Σινεμά
    Μουσικές Επιλογές
    Σχολικά κείμενα
    Καφέ Ρωμανία
    Μνημεία της Εορδαίας
    Γαστρονομία
    Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

    PLUS

    Καιρός
    Κινηματογραφικές Προβολές
    Διαγωνισμοί
    Δι@ύγεια Δυτ. Μακεδονίας
    Εφημερεύοντα φαρμακεία
    Πρόγραμμα τηλεόρασης
    Δρομολόγια τρένου, ΚΤΕΛ & πρόγραμμα πτήσεων
    Το Φθηνότερο Βενζινάδικο
    Ποιότητα ατμόσφαιρας
    Σεισμοί
    Πρώτο θέμα
    Πρωτοσέλιδο Παλμού
    Πρωτοσέλιδο Πτολεμαίου
    Δωρεάν 2μηνη συνδρομή στον «Π»
    Δείτε Google Analytics
    Πρακτική άσκηση AEI/TEI/ΟΑΕΔ στο E-PTOLEMEOS.GR
    PougaridisMedia – Τυπογραφείο – Εκτυπώσεις – Πτολεμαΐδα

  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcastsNew
  • True Story RadioLive
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ

    ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

    ΕΝΕΡΓΕΙΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

    ΚΟΙΝΩΝΙΑ

    ΥΓΕΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

    ΠΟΝΤΙΑΚΑ

    ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Πτολεμαΐδα
    Κοζάνη
    Αμύνταιο
    Φλώρινα
    Καστοριά
    Γρεβενά

    ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

    To Στίγμα
    Επίκαιρος
    Τα παραπολιτικά του παλμού
    Σύντροφος

    SPORTS

    Βαθμολογίες
    Μπάσκετ
    Ποδόσφαιρο
    Στίβος
    Τέννις
    Βόλεϊ
    Χάντμπολ

    Web TV

    ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

    ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    ΣΤΗΛΕΣ

    Αγροτικά
    Φωτογραφίζουμε τα κακώς κείμενα
    Το μάτι του πολίτη
    Περί Φυσικής
    Εντέχνως
    Βιβλιοδείκτης
    Τηλεοπτικές σειρές που αξίζει να δεις!
    Σινεμά
    Μουσικές Επιλογές
    Σχολικά κείμενα
    Καφέ Ρωμανία
    Μνημεία της Εορδαίας
    Γαστρονομία
    Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

    PLUS

    Καιρός
    Κινηματογραφικές Προβολές
    Διαγωνισμοί
    Δι@ύγεια Δυτ. Μακεδονίας
    Εφημερεύοντα φαρμακεία
    Πρόγραμμα τηλεόρασης
    Δρομολόγια τρένου, ΚΤΕΛ & πρόγραμμα πτήσεων
    Το Φθηνότερο Βενζινάδικο
    Ποιότητα ατμόσφαιρας
    Σεισμοί
    Πρώτο θέμα
    Πρωτοσέλιδο Παλμού
    Πρωτοσέλιδο Πτολεμαίου
    Δωρεάν 2μηνη συνδρομή στον «Π»
    Δείτε Google Analytics
    Πρακτική άσκηση AEI/TEI/ΟΑΕΔ στο E-PTOLEMEOS.GR
    PougaridisMedia – Τυπογραφείο – Εκτυπώσεις – Πτολεμαΐδα

  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcastsNew
  • True Story RadioLive
No Result
View All Result
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
No Result
View All Result
33 ειδικοί συνεδριάζουν για να… ελαφρύνουν τη τσάντα του μαθητή

33 ειδικοί συνεδριάζουν για να… ελαφρύνουν τη τσάντα του μαθητή

28 Νοεμβρίου 2014, 2:46 μμ
από e-ptolemeos team
σε Ελλάδα
Reading Time: 1 mins read

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Σχετικές Αναρτήσεις

Δασκάλα που κατήγγειλε 6χρονο ότι την θώπευσε: «Όταν μεγαλώσει το παιδί καταλαβαίνετε τι έχει να γίνει»
Ελλάδα

Δασκάλα που κατήγγειλε 6χρονο ότι την θώπευσε: «Όταν μεγαλώσει το παιδί καταλαβαίνετε τι έχει να γίνει»

21 Νοεμβρίου 2025, 5:58 μμ
Ξεκινά η επιλογή προγραμμάτων για τη νέα δράση κατάρτισης ανέργων της ΔΥΠΑ
Ελλάδα

Λήξη των αιτήσεων για το ειδικό πρόγραμμα στον δημόσιο τομέα της υγείας

21 Νοεμβρίου 2025, 4:30 μμ
Ζευγάρι έφαγε μανιτάρια σε εκδήλωση στη Β. Ελλάδα και τώρα έχουν οξεία ηπατική ανεπάρκεια
Ελλάδα

Ζευγάρι έφαγε μανιτάρια σε εκδήλωση στη Β. Ελλάδα και τώρα έχουν οξεία ηπατική ανεπάρκεια

21 Νοεμβρίου 2025, 1:00 μμ
Τραγωδία στον Πειραιά: Νεκρή 13χρονη μαθήτρια σε ειδικό σχολείο -Πνίγηκε με το φαγητό της
Ελλάδα

Τραγωδία στον Πειραιά: Νεκρή 13χρονη μαθήτρια σε ειδικό σχολείο -Πνίγηκε με το φαγητό της

21 Νοεμβρίου 2025, 12:11 μμ
Black Friday 2021: Ποιες είναι οι 10 κατηγορίες προϊόντων στις οποίες στοχεύουν φέτος οι Έλληνες [λίστα]
Ελλάδα

Black Friday και Cyber Monday: Αντίστροφη μέτρηση για τις μέρες των εκπτώσεων

21 Νοεμβρίου 2025, 10:55 πμ
54χρονος στα Γρεβενά έστησε παράνομη λαχειοφόρο αγορά και πουλούσε λαχνούς – Συνελήφθη από την Αστυνομία Γρεβενών
Αγγελίες Εργασίας

Η ΤΕ.ΝΑ ΑΤΕΒΕ αναζητά Πολιτικό Μηχανικό Α.Ε.Ι. για τον Ν. Φλώρινας

21 Νοεμβρίου 2025, 6:48 μμ
54χρονος στα Γρεβενά έστησε παράνομη λαχειοφόρο αγορά και πουλούσε λαχνούς – Συνελήφθη από την Αστυνομία Γρεβενών
Αγγελίες Εργασίας

Ζητούνται 4 άτομα για εργασία σε e-shop στην Πτολεμαΐδα

20 Νοεμβρίου 2025, 5:51 μμ
Θέση Εργασίας: Υπεύθυνος Πωλήσεων & Marketing – Στην Pougaridis Media στην Πτολεμαΐδα
Αγγελίες Εργασίας

Ζητείται συνεργάτης για web design & support στην Pougaridis Media 

19 Νοεμβρίου 2025, 1:30 μμ
54χρονος στα Γρεβενά έστησε παράνομη λαχειοφόρο αγορά και πουλούσε λαχνούς – Συνελήφθη από την Αστυνομία Γρεβενών
Αγγελίες Εργασίας

Ζητείται εργοδηγός για έργα οπτικών ινών – Γίνε μέρος της ομάδας που χτίζει τα δίκτυα του μέλλοντος

19 Νοεμβρίου 2025, 12:20 μμ
Θέση Εργασίας: Υπεύθυνος Πωλήσεων & Marketing – Στην Pougaridis Media στην Πτολεμαΐδα
Αγγελίες Εργασίας

Θέση Εργασίας: Υπεύθυνος Πωλήσεων & Marketing – Στην Pougaridis Media στην Πτολεμαΐδα

16 Νοεμβρίου 2025, 1:42 μμ




Share on FacebookShare on TwitterEmail Share

Ο υπουργός Ανδρέας Λοβέρδος έχει δώσει την εντολή για λιγότερα μαθήματα και σωστή προετοιμασία στο σχολείο, ώστε τα παιδιά να μην έχουν πολύ διάβασμα στο σπίτι

Μια κρίσιμη συνεδρίαση για όλες τις αλλαγές στο Δημοτικό σχολείο είναι σε εξέλιξη στο υπουργείο Παιδείας.

Στο πλαίσιο «λιγότερα μαθήματα και ύλη» που έχει δώσει ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος, δεκάδες εκπρόσωποι της εκπαίδευσης κάθονται σε κοινό τραπέζι υπό την προεδρία του καθηγητή Σωκράτη Κάτσικα, προκειμένου να συζητηθούν οι εξαγγελθείσες ριζικές αλλαγές από τον υπουργό Παιδείας, που στηρίζονται στην εξής πρόταση:

– Λιγότερα βιβλία

– Λιγότερα μαθήματα και διδακτέα ύλη

– Προετοιμασία των μαθητών στην πρωινή ζώνη για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας

– Λιγότερη δουλειά στο σπίτι

– Δημιουργική απασχόληση, άθληση, καλλιτεχνικά

– Περισσότερη ενασχόληση με ζητήματα που ολοκληρώνουν το παιδί

Ο νόμος για το νέο Δημοτικό αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τον ερχόμενο Ιανουάριο.

«Θα εισηγηθούμε στη Βουλή, έπειτα από διάλογο τριών μηνών, τις αλλαγές για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, που διαμορφώνει τους σύγχρονους πολίτες, τους σύγχρονους Ελληνες», έχει δηλώσει ο υπουργός Παιδείας.

Στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπήρξε εισήγηση του κ. Λοβέρδου, ενώ θα μιλήσουν, επίσης, 33 άτομα μεταξύ των οποίων πανεπιστημιακοί, δάσκαλοι, γενικοί διευθυντές, εκπρόσωποι του υπουργείου, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων, της ΟΙΕΛΕ.

Τι είπε ο υπουργός Παιδείας:

Στην εισήγησή του ο κ. Λοβέρδος μίλησε για ένα σχολείο-κλειδί για τη γνώση, την εκπαίδευση, τη μόρφωση και την Παιδεία, αλλά και την ανάπτυξη, την κοινωνική συνοχή και τη δικαιοσύνη, το οποίο, όπως τόνισε «οφείλουμε να προτάξουμε κάποιους στόχους».

Σύμφωνα με τον υπουργό, οι στόχοι αυτοί είναι:

-Την καθιέρωση σύγχρονων μεθόδων βιωματικής μάθησης και διαδραστικής διδασκαλίας, που προτρέπουν σε ενεργητική συμμετοχή (διαθεματική προσέγγιση διδακτικών αντικειμένων, ερευνητική δράση, διδασκαλία σε ομάδες).
-Τον εξορθολογισμό των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών.
-Την εμπέδωση των διδακτικών αντικειμένων στο σχολείο και το συσχετισμό τους με την κοινωνική ζωή.
-Την αναβάθμιση του ρόλου και του έργου των εκπαιδευτικών.
-Την καλλιέργεια και την κατάκτηση της ελληνικής γλώσσας, αλλά και τη δημιουργία των προϋποθέσεων της εθνικής κατάρτισης και της αυτογνωσίας . Είμαστε Έλληνες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και για να κατανοήσουμε τους άλλους, πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζουμε τον εαυτό μας.
-Την ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης, της κριτικής ικανότητας, της επεξεργασίας βιωμάτων, συναισθημάτων και αξιών και την αξιοποίησή τους στη διαχείριση προβλημάτων και την εξεύρεση λύσεων. Σημασία έχει ο μαθητής να μάθει να ρωτά, ώστε να μπορέσει στη συνέχεια να μάθει να ερευνά.
-Τη δεξιότητα στις διαδικασίες επικοινωνίας, κοινωνικής αλληλεπίδρασης , διαχείρισης της καθημερινότητας και των προβλημάτων σε έναν διαρκώς εναλλασσόμενο κόσμο.
-Την πιστοποίηση στην ξένη γλώσσα και στη χρήση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή με την ολοκλήρωση των προγραμμάτων σπουδών στο Γυμνάσιο.
-Την ενίσχυση της λειτουργικής και διοικητικής αυτοτέλειας των σχολικών μονάδων.
-Την έμφαση στο σχολικό αθλητισμό και τη φυσική αγωγή.
-Τη σταδιακή γενίκευση του θεσμού των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), δημιουργώντας σχολεία ανοιχτά στην καινοτομία και την αυτενέργεια.
-Τη δημιουργία των προϋποθέσεων της κατανόησης του φαινομένου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ό,τι γίνεται στο σχολείο πρέπει να αφορά, να ενδιαφέρει, να έχει θετικό αντίκτυπο στα παιδιά, να τα κρατά δεμένα με το σχολείο τους, γιατί στο χώρο αυτό μπορούν να χτίσουν υγιείς βάσεις για το μέλλον τους, ανεξάρτητα από ποιο κοινωνικό ή μορφωτικό στρώμα κι αν προέρχονται. Και οφείλουμε να δημιουργήσουμε τους όρους υπέρβασης της σημερινής κατάστασης όπου οι μαθητές αντιπαθούν ή και μισούν το σχολείο ,αλλά και υποφέρουν από την υπερφόρτωση, που δημιουργεί πάμπολλες υποχρεώσεις για πολύωρη δουλειά στο σπίτι. Λιγότερη παροχή πληροφοριών, περισσότερη μόρφωση , περισσότερη παιδεία είναι η καταστατική μας αρχή και ο στόχος μας . Η εικόνα ενός μικρού παιδιού που φεύγει για το σχολείο και γυρίζει από αυτό, με μια βαριά τσάντα και έχει άλλη τόση δουλειά να κάνει στο σπίτι, πρέπει να περάσει στο παρελθόν.

Έχοντας συνείδηση των υποχρεώσεων που δημιουργούν οι στόχοι αυτοί προτείνουμε:

Αξιολόγηση των πρόσφατων Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών κατά την εφαρμογή τους στην εκπαιδευτική πράξη και αναμόρφωσή τους με βάση τα πορίσματα της αξιολογικής διαδικασίας.

Η αξιολόγηση με τη συμμετοχή επιστημόνων, σχολικών συμβούλων και εκπαιδευτικών θα οδηγήσει σε νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και νέα σχολικά εγχειρίδια.

Εξορθολογισμός και αναδιάταξη της διδακτέας ύλης και του περιεχομένου σπουδών. Η επικέντρωση της ύλης πρέπει να γίνει σε συγκεκριμένα κεφάλαια με κριτήριο τη σπουδαιότητά τους και με σεβασμό στην ηλικία και στις εκπαιδευτικές ανάγκες του παιδιού, να βοηθήσει στην εμβάθυνση στη γνώση μειώνοντας ταυτόχρονα την ύλη και να επιτρέπει την εμπέδωση στο διατιθέμενο διδακτικό χρόνο. Η αναδιάταξη της ύλης ορίζεται από την ανάγκη μεταφοράς δύσκολων διδακτικών αντικειμένων από μικρότερες σε μεγαλύτερες τάξεις.

Εμπέδωση και εμβάθυνση της ύλης στο σχολείο. Πρέπει να διασφαλιστεί ο αναγκαίος διδακτικός χρόνος για την εμπέδωση της ύλης στο σχολείο στα μαθήματα της γλώσσας, των μαθηματικών, της φυσικής, της γεωγραφίας και της ιστορίας. Οι εργασίες που ανατίθενται στους μαθητές πρέπει να περιοριστούν στο ελάχιστο και μόνο στα βασικά μαθήματα. Στόχος να ολοκληρώνονται στο σχολείο όλες οι μαθησιακές διαδικασίες, ώστε να απαλλάσσονται οι μαθητές και οι γονείς από την «κατ’ οίκον» διδασκαλία.

Δυνατότητα μερικής διαμόρφωσης των προγραμμάτων από τη σχολική μονάδα, με βάση τις ανάγκες, τις δυνατότητες, τις ιδιαίτερες συνθήκες του κάθε σχολείου(Ειδικής Αγωγής, Νησιωτικά, Ορεινά). Τις ώρες που είναι αναγκαίες, το εύρος ή τη δυσκολία των προγραμμάτων σπουδών, θα τις καθορίζει η κάθε σχολική μονάδα σε συνεργασία με το σχολικό σύμβουλο, με βάση τις ιδιαιτερότητες που έχει, όπως η σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού (Ρομά, παιδιά μεταναστών, παιδιά από οικογένειες ανέργων ή με χαμηλά εισοδήματα). Προγράμματα ανοικτά και ευέλικτα στις ιδιαιτερότητες της κοινωνίας θα επιτρέπουν σε εκπαιδευτικούς και μαθητές να εξειδικεύουν τη διαδικασία μάθησης και θα γεφυρώνουν τον ακαδημαϊκό λόγο των σχολικών εγχειριδίων με την εμπειρική- βιωματική γνώση των μαθητών.

Αξιοποίηση της Ευέλικτης Ζώνης – Βιωματικών δραστηριοτήτων. Η ζώνη αυτή πρέπει να εμπλουτιστεί πέρα από την υποχρεωτική διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων και να γίνει ζώνη δημιουργίας, καινοτομίας, υποστήριξης της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών, με ενδεικτικά θέματα: δράσεις προσωπικής/διαπροσωπικής ανάπτυξης, πολιτιστικών και αθλητικών δημιουργικών δραστηριοτήτων, περιβαλλοντικών παρεμβάσεων για την αειφορία, διαπολιτισμικής επικοινωνίας, σύνδεσης του σχολείου με την οικογένεια και την τοπική κοινωνία, ανάδειξης της τοπικής ιστορίας-πολιτισμού-οικονομίας, προώθησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενάντια στο ρατσισμό, το χουλιγκανισμό και τη βία, την παχυσαρκία, το σχολικό εκφοβισμό (σύνδεση δηλαδή με τις δράσεις του κοινωνικού σχολείου).

Επέκταση του Νέου Σχολείου με τη γενίκευση του προτύπου των ολοήμερων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) και τη δημιουργία ενός σχολείου όχι μόνο γνώσεων, αλλά και δεξιοτήτων.

Αλλαγή στο πρότυπο διοίκησης τόσο της σχολικής μονάδας, όσο και γενικότερα σε επίπεδο Περιφέρειας και Διεύθυνσης. Ενίσχυση της αυτονομίας, του σχεδιασμού σε όλα τα επίπεδα, του προγραμματισμού, της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και της λογοδοσίας. Ισχυροποίηση των Περιφερειακών Διευθύνσεων με αποκέντρωση, «καθετοποίηση», και αντιστοίχιση υπηρεσιών με κέντρο διαχείρισης προσωπικού την Περιφέρεια Εκπαίδευσης.

Επιμόρφωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και Εκπαιδευτικών στις πρακτικές που συνοδεύουν τα νέα προγράμματα σπουδών. Σήμερα απαιτείται ένα σύστημα επιμόρφωσης που να αντιμετωπίζει τον εκπαιδευτικό ως φορέα και συνδιαμορφωτή της όποιας αλλαγής, με διαρκή υποστήριξη στο έργο του και στην αλλαγή των αντιλήψεων σχετικά με την εκπαιδευτική πρακτική.

Η επιμόρφωση πρέπει να είναι:

Ενδοσχολική, ώστε να πραγματοποιείται σε πραγματικές συνθήκες και να λαμβάνει υπόψη της τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε σχολικής κοινότητας με αξιοποίηση προγραμμάτων ΕΣΠΑ.
Διασχολική, με τη συνεργασία σχολείων.

Περιοδική (μικρής, μεσαίας και μεγαλύτερης διάρκειας) από φορείς της εκπαίδευσης.

Αξιοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων για τον περιορισμό της Σχολικής Διαρροής (Early School Leaving) στην οποία δίνει έμφαση η Ε.Ε. Αφορά πρώτιστα το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο, γιατί εκεί τίθενται οι βάσεις ένταξης στη σχολική εκπαίδευση. Βασίζεται σε δύο άξονες:

α. Άμεση παρέμβαση με υποστηρικτικές πολιτικές στις ευπαθείς ομάδες
β. Μετασχηματισμός προγραμμάτων σύμφωνα με τις ανάγκες-δεξιότητες των παιδιών, ώστε να μην αποθαρρύνονται από τις δυσκολίες σκληρών προγραμμάτων σπουδών και εγκαταλείπουν το σχολείο.

Πρωταγωνιστικός ρόλος πρέπει να δοθεί στον μαχόμενο εκπαιδευτικό με ελευθερία για καινοτόμες δράσεις και αυτενέργεια. Ο εκπαιδευτικός ξεφεύγοντας από τον ρόλο του διεκπεραιωτή πρέπει να αναλάβει την ευθύνη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, σεβόμενος ένα πλαίσιο αρχών που ορίζουν τα νομοθετικά κείμενα, με ευαισθησία απέναντι στα κοινωνικά και πολιτισμικά αιτήματα, όσο και στις ιδιαίτερες ανάγκες και τα ενδιαφέροντα της μαθητικής ομάδας στην οποία απευθύνεται ο εκπαιδευτικός, με άλλα λόγια, πρέπει να ορίζει το τι (περιεχόμενο) και το πώς (τη μέθοδο) της εκπαιδευτικής πράξης..

Έμφαση στην αλλαγή νοοτροπίας στην αξιολόγηση των μαθητών. Η επίδοση των μαθητών πρέπει να εκτιμάται με βάση τα κριτήρια που προκύπτουν από τους σκοπούς της εκπαίδευσης και όχι από τη σύγκριση με τους συμμαθητές τους. Δεν αξιολογείται μόνο η επίδοση αλλά και η πρόοδος σε σχέση με πρότερες επιδόσεις, δηλαδή η εξέλιξη του ίδιου του παιδιού, η οποία και τελικά να βαθμολογείται. Να λαμβάνεται υπόψη ο ατομικός τρόπος μάθησης, το στάδιο της γλωσσικής ανάπτυξης, οι ευκαιρίες που του παρέχονται από το οικογενειακό του περιβάλλον.

Μείωση της γραφειοκρατίας που δυσχεραίνει το έργο των εκπαιδευτικών

Ανοιχτό σχολείο στην κοινωνία. Το σχολείο να είναι σημείο συνάντησης όλων των εμπλεκομένων στη διαδικασία μάθησης και ο χώρος όπου μπορεί να αξιοποιηθούν με σταθερή και δομημένη συνεργασία οι κοινωνικοί εταίροι, οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, οι γονείς και οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων.

Εναρμόνιση της νομοθεσίας με τη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα

Καθιέρωση κανονισμού λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με τη συμμετοχή των μαθητών. Συμμετέχοντας τα παιδιά στην εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής εφαρμόζουν στην πράξη το μάθημα της Κοινωνικής Αγωγής. Το σχολείο που είναι μικρογραφία της κοινωνίας, οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας: προϋποθέτει κανόνες, όρια, κατανομή ρόλων και ευθυνών, ιεραρχική διάρθρωση της ομάδας. Η ενεργοποίηση όλων των δυνάμεων της ελληνικής κοινωνίας για την αναβάθμιση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι ο μόνος δρόμος για την αναγέννηση της ελληνικής κοινωνίας.

Το προσκλητήριο είναι προς όλους για να προετοιμάσουμε όλοι μαζί, με πνεύμα συναίνεσης και σύνθεση απόψεων, το μέλλον της πατρίδας μας και των παιδιών μας.

πηγή: http://www.protothema.gr

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Πτολεμαΐδα: Πτώση μεγάλου δέντρου – Καταπλάκωσε αυτοκίνητο (εικόνες)

Πτολεμαΐδα: Πτώση μεγάλου δέντρου – Καταπλάκωσε αυτοκίνητο (εικόνες)

21 Νοεμβρίου 2025, 9:54 μμ
«Υπεύθυνη η Πτολεμαΐδα για τα 630.000 ευρώ»- Θολά επιχειρήματα, μετατόπιση ευθυνών και αντιφάσεις για τα ανταποδοτικά των ΑΠΕ από τη δημοτική αρχή Κοκκαλιάρη

«Υπεύθυνη η Πτολεμαΐδα για τα 630.000 ευρώ»- Θολά επιχειρήματα, μετατόπιση ευθυνών και αντιφάσεις για τα ανταποδοτικά των ΑΠΕ από τη δημοτική αρχή Κοκκαλιάρη

20 Νοεμβρίου 2025, 12:30 πμ
Πτολεμαΐδα: Πτώση μεγάλου δέντρου – Καταπλάκωσε αυτοκίνητο (εικόνες)
Ρεπορτάζ

Πτολεμαΐδα: Πτώση μεγάλου δέντρου – Καταπλάκωσε αυτοκίνητο (εικόνες)

21 Νοεμβρίου 2025, 9:54 μμ
Οι μουσικές επιλογές του e-ptolemeos.gr: Bobby Freeman – Do You Want to Dance (1958)
Μουσικές Επιλογές

Οι μουσικές επιλογές του e-ptolemeos.gr: Bobby Freeman – Do You Want to Dance (1958)

21 Νοεμβρίου 2025, 9:00 μμ
Ο. Ντέλλα: Εκδήλωση παρουσίασης του συγγραφικού έργου του Αρχιμ. Νικηφόρου Μανάδη στην Πτολεμαΐδα
True Story Radio

Ο. Ντέλλα: Εκδήλωση παρουσίασης του συγγραφικού έργου του Αρχιμ. Νικηφόρου Μανάδη στην Πτολεμαΐδα

21 Νοεμβρίου 2025, 8:45 μμ
Μ. Παπαευσταθίου: Κίνδυνοι για τα παιδιά στο Διαδίκτυο (Ψηφιακός εκφοβισμός, social media, fake news)
True Story Radio

Μ. Παπαευσταθίου: Πόσο επικίνδυνα είναι για παιδιά και εφήβους τα viral challenges των social media

21 Νοεμβρίου 2025, 8:30 μμ
e-ΕΦΚΑ: Πότε θα καταβληθούν οι συντάξεις Φεβρουαρίου
Κοινωνία

Συντάξεις: Ποιοι δικαιούχοι θα λάβουν αυξήσεις – Ποιοι εξαιρούνται

21 Νοεμβρίου 2025, 8:01 μμ
Μια γυναίκα με ξανθά μαλλιά στέκεται σε ένα ταμείο ενός σούπερ μάρκετ, κοιτάζοντας προς τα δεξιά, μέρος της ταινίας Super Story Market.
Πολιτισμός

Super Story Market: Ένα φιλμ, 150 δότες μυελού

21 Νοεμβρίου 2025, 7:45 μμ
Συμμετοχή της ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. Δ. Mακεδονίας στο 21ο Τακτικό και Εκλογοαπολογιστικό Συνέδριο της Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
Κοινωνία

Συμμετοχή της ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ. Δ. Mακεδονίας στο 21ο Τακτικό και Εκλογοαπολογιστικό Συνέδριο της Π.Ο. Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.

21 Νοεμβρίου 2025, 7:35 μμ
Η φον ντερ Λάιεν πυροδοτεί συζήτηση για τον ρόλο των ορυκτών καυσίμων στην πράσινη μετάβαση
Ενέργεια

Η φον ντερ Λάιεν πυροδοτεί συζήτηση για τον ρόλο των ορυκτών καυσίμων στην πράσινη μετάβαση

21 Νοεμβρίου 2025, 7:30 μμ
Κοζάνη: Ενημερωτική Δράση για την Αιμοδοσία από το Κέντρο Υγείας – «Μία στάση ζωής»
Προσεχείς Εκδηλώσεις

Εθελοντική αιμοδοσία από τον ΣΠΑΡΤΑΚΟ

21 Νοεμβρίου 2025, 7:14 μμ
Load More
ADVERTISEMENT
ADVERTISEMENT

Τα δημοφιλέστερα σήμερα:

«Υπεύθυνη η Πτολεμαΐδα για τα 630.000 ευρώ»- Θολά επιχειρήματα, μετατόπιση ευθυνών και αντιφάσεις για τα ανταποδοτικά των ΑΠΕ από τη δημοτική αρχή Κοκκαλιάρη
Ρεπορτάζ

«Υπεύθυνη η Πτολεμαΐδα για τα 630.000 ευρώ»- Θολά επιχειρήματα, μετατόπιση ευθυνών και αντιφάσεις για τα ανταποδοτικά των ΑΠΕ από τη δημοτική αρχή Κοκκαλιάρη

από Ζήσης Πιτσιάβας
20 Νοεμβρίου 2025, 12:30 πμ

περισσότεραDetails
Πτολεμαΐδα: Πτώση μεγάλου δέντρου – Καταπλάκωσε αυτοκίνητο (εικόνες)
Ρεπορτάζ

Πτολεμαΐδα: Πτώση μεγάλου δέντρου – Καταπλάκωσε αυτοκίνητο (εικόνες)

από e-ptolemeos team
21 Νοεμβρίου 2025, 9:54 μμ

περισσότεραDetails

Η ημερήσια ενημέρωσή σου

E-PTOLEMEOS.GR NEWSLETTER

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Πτολεμαΐδα: Σοβαρότατο τροχαίo ατύχημα αυτή τη στιγμή στο Yδραγωγείο (Φωτογραφίες)
Κοινωνία

Πτολεμαΐδα: Σοβαρότατο τροχαίo ατύχημα αυτή τη στιγμή στο Yδραγωγείο (Φωτογραφίες)

17 Νοεμβρίου 2025, 10:01 πμ
Τηλεθέρμανση Δρεπάνου: Αίτημα της αντιπολίτευσης για ειδικό θέμα συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο- Κατέθεσε τις υπογραφές ο Δημήτρης Κορωνίδης
Ρεπορτάζ

Οι αντλίες θερμότητας έστειλαν στο καναβάτσο την Τηλεθέρμανση του Δρεπάνου- Οι αποφάσεις στη σύσκεψη ΔΕΥΑΚ- Δήμου Κοζάνης- Περιφέρειας

17 Νοεμβρίου 2025, 6:58 μμ
Πτολεμαΐδα: Έφυγε από τη ζωή ο Σταύρος Καλομενίδης, σε ηλικία 64 ετών
Κοινωνία

Πτολεμαΐδα: Έφυγε από τη ζωή ο Σταύρος Καλομενίδης, σε ηλικία 64 ετών

20 Νοεμβρίου 2025, 4:30 μμ
Γιατί είναι δυσεύρετοι και «τσουχτεροί» οι υδραυλικοί, οι ηλεκτρολόγοι και οι μπογιατζήδες: Οι ειδικοί απαντούν
Κοινωνία

Γιατί είναι δυσεύρετοι και «τσουχτεροί» οι υδραυλικοί, οι ηλεκτρολόγοι και οι μπογιατζήδες: Οι ειδικοί απαντούν

17 Νοεμβρίου 2025, 9:26 πμ
Δείτε όλη τη ροή ειδήσεων
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcasts
  • True Story Radio

Ταυτότητα Ιστοσελίδας:
Ιδιοκτησία: ΡΟΔΟΝ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Ε.Ε. [Pougaridis Media]

ΑΦΜ 802210768 ΔΟΥ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ | Α.ΓΕΜΗ: 172191636000
Δ/νση Έδρας: 25ης Μαρτίου 36, ΤΚ 50200 Πτολεμαΐδα,
Email: info@e-ptolemeos.gr Τηλ. 2463080986

Πιστοποιημένη Ιστοσελίδα με μοναδικό αριθμό Μ.Η.Τ. 252006 (Νόμος 5005/2022)

Ιδιοκτήτης, Νόμιμος εκπρόσωπος, Διευθυντής, Διαχειριστής και δικαιούχος του domain name: Αντώνης Πουγαρίδης

Διευθύντρια σύνταξης: Βασιλική Σάφη

Η επιχείρηση έχει υπογράψει δήλωση συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018,
σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63)

Όροι Χρήσης  |   Πολιτική Απορρήτου  |   Επικοινωνία

© pougaridismedia 2024

Προφίλ Διαφήμιση Καριέρα Πρακτική Άσκηση Επικοινωνία

  • Αρχική
  • Podcasts
  • Τοπική Επικαιρότητα
    • Πτολεμαΐδα
    • Κοζάνη
    • Αμύνταιο
    • Φλώρινα
    • Καστοριά
    • Γρεβενά
  • Αθλητικά
    • Βαθμολογίες
    • Μπάσκετ
    • Ποδόσφαιρο
    • Στίβος
    • Τέννις
    • Βόλεϊ
    • Χάντμπολ
    • Αθλητικές Εκπομπές
  • Παραπολιτικά
    • Επίκαιρος
    • Παραπολιτικά του παλμού
    • Σύντροφος
    • Στίγμα
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Ενέργεια
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Αγγελίες Εργασίας
  • Extras
    • Το Στίγμα
    • Ανεμοδείκτης
    • Για να θυμούνται οι παλιοί…
    • Συνεντεύξεις
    • Web TV
    • Αστυνομικό Δελτίο
    • Προσεχείς Εκδηλώσεις
    • Εκδηλώσεις που έγιναν

© Copyright 2012-2023 Pougaridis Media. Τα καλύτερα μας χρόνια είναι αυτά που θα 'ρθουν.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

  • Αρχική
  • Podcasts
  • Τοπική Επικαιρότητα
    • Πτολεμαΐδα
    • Κοζάνη
    • Αμύνταιο
    • Φλώρινα
    • Καστοριά
    • Γρεβενά
  • Αθλητικά
    • Βαθμολογίες
    • Μπάσκετ
    • Ποδόσφαιρο
    • Στίβος
    • Τέννις
    • Βόλεϊ
    • Χάντμπολ
    • Αθλητικές Εκπομπές
  • Παραπολιτικά
    • Επίκαιρος
    • Παραπολιτικά του παλμού
    • Σύντροφος
    • Στίγμα
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Ενέργεια
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Αγγελίες Εργασίας
  • Extras
    • Το Στίγμα
    • Ανεμοδείκτης
    • Για να θυμούνται οι παλιοί…
    • Συνεντεύξεις
    • Web TV
    • Αστυνομικό Δελτίο
    • Προσεχείς Εκδηλώσεις
    • Εκδηλώσεις που έγιναν

© Copyright 2012-2023 Pougaridis Media. Τα καλύτερα μας χρόνια είναι αυτά που θα 'ρθουν.