Κυριακή, 28 Δεκεμβρίου 2025
No Result
View All Result
  • Προφίλ
  • Διαφήμιση
  • Καριέρα
  • Πρακτική Άσκηση
  • Επικοινωνία
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ

    ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

    ΕΝΕΡΓΕΙΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

    ΚΟΙΝΩΝΙΑ

    ΥΓΕΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

    ΠΟΝΤΙΑΚΑ

    ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Πτολεμαΐδα
    Κοζάνη
    Αμύνταιο
    Φλώρινα
    Καστοριά
    Γρεβενά

    ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

    To Στίγμα
    Επίκαιρος
    Τα παραπολιτικά του παλμού
    Σύντροφος

    SPORTS

    Βαθμολογίες
    Μπάσκετ
    Ποδόσφαιρο
    Στίβος
    Τέννις
    Βόλεϊ
    Χάντμπολ

    Web TV

    ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

    ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    ΣΤΗΛΕΣ

    Αγροτικά
    Φωτογραφίζουμε τα κακώς κείμενα
    Το μάτι του πολίτη
    Περί Φυσικής
    Εντέχνως
    Βιβλιοδείκτης
    Τηλεοπτικές σειρές που αξίζει να δεις!
    Σινεμά
    Μουσικές Επιλογές
    Σχολικά κείμενα
    Καφέ Ρωμανία
    Μνημεία της Εορδαίας
    Γαστρονομία
    Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

    PLUS

    Καιρός
    Κινηματογραφικές Προβολές
    Διαγωνισμοί
    Δι@ύγεια Δυτ. Μακεδονίας
    Εφημερεύοντα φαρμακεία
    Πρόγραμμα τηλεόρασης
    Δρομολόγια τρένου, ΚΤΕΛ & πρόγραμμα πτήσεων
    Το Φθηνότερο Βενζινάδικο
    Ποιότητα ατμόσφαιρας
    Σεισμοί
    Πρώτο θέμα
    Πρωτοσέλιδο Παλμού
    Πρωτοσέλιδο Πτολεμαίου
    Δωρεάν 2μηνη συνδρομή στον «Π»
    Δείτε Google Analytics
    Πρακτική άσκηση AEI/TEI/ΟΑΕΔ στο E-PTOLEMEOS.GR
    PougaridisMedia – Τυπογραφείο – Εκτυπώσεις – Πτολεμαΐδα

  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcastsNew
  • True Story RadioLive
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

    ΠΟΛΙΤΙΚΗ

    ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ

    ΕΝΕΡΓΕΙΑ

    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

    ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

    ΚΟΙΝΩΝΙΑ

    ΥΓΕΙΑ

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

    ΠΟΝΤΙΑΚΑ

    ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Πτολεμαΐδα
    Κοζάνη
    Αμύνταιο
    Φλώρινα
    Καστοριά
    Γρεβενά

    ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

    To Στίγμα
    Επίκαιρος
    Τα παραπολιτικά του παλμού
    Σύντροφος

    SPORTS

    Βαθμολογίες
    Μπάσκετ
    Ποδόσφαιρο
    Στίβος
    Τέννις
    Βόλεϊ
    Χάντμπολ

    Web TV

    ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ

    ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    ΣΤΗΛΕΣ

    Αγροτικά
    Φωτογραφίζουμε τα κακώς κείμενα
    Το μάτι του πολίτη
    Περί Φυσικής
    Εντέχνως
    Βιβλιοδείκτης
    Τηλεοπτικές σειρές που αξίζει να δεις!
    Σινεμά
    Μουσικές Επιλογές
    Σχολικά κείμενα
    Καφέ Ρωμανία
    Μνημεία της Εορδαίας
    Γαστρονομία
    Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

    PLUS

    Καιρός
    Κινηματογραφικές Προβολές
    Διαγωνισμοί
    Δι@ύγεια Δυτ. Μακεδονίας
    Εφημερεύοντα φαρμακεία
    Πρόγραμμα τηλεόρασης
    Δρομολόγια τρένου, ΚΤΕΛ & πρόγραμμα πτήσεων
    Το Φθηνότερο Βενζινάδικο
    Ποιότητα ατμόσφαιρας
    Σεισμοί
    Πρώτο θέμα
    Πρωτοσέλιδο Παλμού
    Πρωτοσέλιδο Πτολεμαίου
    Δωρεάν 2μηνη συνδρομή στον «Π»
    Δείτε Google Analytics
    Πρακτική άσκηση AEI/TEI/ΟΑΕΔ στο E-PTOLEMEOS.GR
    PougaridisMedia – Τυπογραφείο – Εκτυπώσεις – Πτολεμαΐδα

  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcastsNew
  • True Story RadioLive
No Result
View All Result
e-ptolemeos.gr Ειδήσεις Πτολεμαΐδα Νέα Κοζάνη Εορδαία News
No Result
View All Result
33 ειδικοί συνεδριάζουν για να… ελαφρύνουν τη τσάντα του μαθητή

33 ειδικοί συνεδριάζουν για να… ελαφρύνουν τη τσάντα του μαθητή

28 Νοεμβρίου 2014, 2:46 μμ
από e-ptolemeos team
σε Ελλάδα
Reading Time: 1 min read

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Σχετικές Αναρτήσεις

Συγκλονίζουν οι αποκαλύψεις για τον θάνατο των 4 ορειβατών στα Βαρδούσια όρη (Βίντεο)
Ελλάδα

Συγκλονίζουν οι αποκαλύψεις για τον θάνατο των 4 ορειβατών στα Βαρδούσια όρη (Βίντεο)

28 Δεκεμβρίου 2025, 1:14 μμ
Το κόλπο με τους δήθεν υπαλλήλους της ΔΕΔΔΗΕ που ξαφρίζουν τα σπίτια – Γιατί πιάνει σχεδόν πάντα
Ελλάδα

Το κόλπο με τους δήθεν υπαλλήλους της ΔΕΔΔΗΕ που ξαφρίζουν τα σπίτια – Γιατί πιάνει σχεδόν πάντα

28 Δεκεμβρίου 2025, 10:30 πμ
IRIS: Αυτό είναι το νέο όριο μεταφοράς χρημάτων χωρίς προμήθεια
Ελλάδα

IRIS: Ραγδαία αύξηση πληρωμών στα καταστήματα – Στο τραπέζι και νέα λοταρία

28 Δεκεμβρίου 2025, 9:00 πμ
Κύμα φυγής για σύνταξη
Ελλάδα

Τα όρια ηλικίας για σύνταξη το 2026: Πίνακες και παραδείγματα για όλα τα ταμεία

28 Δεκεμβρίου 2025, 8:00 πμ
Νυμφαίο: Διακοπές στο σπίτι του παραμυθένιου βουνού
Ελλάδα

Εναλλακτικές αποδράσεις Πρωτοχρονιάς στην Ελλάδα: 25 προορισμοί για μια πιο αυθεντική αλλαγή χρόνου (πίνακες)

27 Δεκεμβρίου 2025, 7:01 μμ
Η Tottis Foods ενδιαφέρεται να καλύψει θέσεις εργασίας στο  Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας του Εργοστασίου στην ΒΙ.ΠΕ. Φλώρινας
Αγγελίες Εργασίας

Η OMNIA IKE αναζητά 2 άτομα για Άμεση Πρόσληψη στην θέση Τεχνικός Πεδίου

27 Δεκεμβρίου 2025, 1:44 μμ
Η Tottis Foods ενδιαφέρεται να καλύψει θέσεις εργασίας στο  Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας του Εργοστασίου στην ΒΙ.ΠΕ. Φλώρινας
Αγγελίες Εργασίας

Ζητείται Λογιστής/Λογίστρια για το «Κέντρο Έρευνας Γενετικής του Καρκίνου» στη Φλώρινα

27 Δεκεμβρίου 2025, 12:50 μμ
Η Tottis Foods ενδιαφέρεται να καλύψει θέσεις εργασίας στο  Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας του Εργοστασίου στην ΒΙ.ΠΕ. Φλώρινας
Αγγελίες Εργασίας

Ζητείται υπάλληλος αποθήκης για το «Κέντρο Έρευνας Γενετικής του Καρκίνου» στη Φλώρινα

26 Δεκεμβρίου 2025, 12:00 μμ
54χρονος στα Γρεβενά έστησε παράνομη λαχειοφόρο αγορά και πουλούσε λαχνούς – Συνελήφθη από την Αστυνομία Γρεβενών
Αγγελίες Εργασίας

Ζητείται τεχνολόγος τροφίμων στο «Κέντρο Έρευνας Γενετικής του Καρκίνου» στη Φλώρινα

26 Δεκεμβρίου 2025, 11:50 πμ
54χρονος στα Γρεβενά έστησε παράνομη λαχειοφόρο αγορά και πουλούσε λαχνούς – Συνελήφθη από την Αστυνομία Γρεβενών
Αγγελίες Εργασίας

Ζητείται Χημικός για το Κέντρο Έρευνας Γενετικής του Καρκίνου στη Φλώρινα

23 Δεκεμβρίου 2025, 4:15 μμ




Share on FacebookShare on TwitterEmail Share

Ο υπουργός Ανδρέας Λοβέρδος έχει δώσει την εντολή για λιγότερα μαθήματα και σωστή προετοιμασία στο σχολείο, ώστε τα παιδιά να μην έχουν πολύ διάβασμα στο σπίτι

Μια κρίσιμη συνεδρίαση για όλες τις αλλαγές στο Δημοτικό σχολείο είναι σε εξέλιξη στο υπουργείο Παιδείας.

Στο πλαίσιο «λιγότερα μαθήματα και ύλη» που έχει δώσει ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος, δεκάδες εκπρόσωποι της εκπαίδευσης κάθονται σε κοινό τραπέζι υπό την προεδρία του καθηγητή Σωκράτη Κάτσικα, προκειμένου να συζητηθούν οι εξαγγελθείσες ριζικές αλλαγές από τον υπουργό Παιδείας, που στηρίζονται στην εξής πρόταση:

– Λιγότερα βιβλία

– Λιγότερα μαθήματα και διδακτέα ύλη

– Προετοιμασία των μαθητών στην πρωινή ζώνη για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας

– Λιγότερη δουλειά στο σπίτι

– Δημιουργική απασχόληση, άθληση, καλλιτεχνικά

– Περισσότερη ενασχόληση με ζητήματα που ολοκληρώνουν το παιδί

Ο νόμος για το νέο Δημοτικό αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τον ερχόμενο Ιανουάριο.

«Θα εισηγηθούμε στη Βουλή, έπειτα από διάλογο τριών μηνών, τις αλλαγές για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, που διαμορφώνει τους σύγχρονους πολίτες, τους σύγχρονους Ελληνες», έχει δηλώσει ο υπουργός Παιδείας.

Στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπήρξε εισήγηση του κ. Λοβέρδου, ενώ θα μιλήσουν, επίσης, 33 άτομα μεταξύ των οποίων πανεπιστημιακοί, δάσκαλοι, γενικοί διευθυντές, εκπρόσωποι του υπουργείου, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων, της ΟΙΕΛΕ.

Τι είπε ο υπουργός Παιδείας:

Στην εισήγησή του ο κ. Λοβέρδος μίλησε για ένα σχολείο-κλειδί για τη γνώση, την εκπαίδευση, τη μόρφωση και την Παιδεία, αλλά και την ανάπτυξη, την κοινωνική συνοχή και τη δικαιοσύνη, το οποίο, όπως τόνισε «οφείλουμε να προτάξουμε κάποιους στόχους».

Σύμφωνα με τον υπουργό, οι στόχοι αυτοί είναι:

-Την καθιέρωση σύγχρονων μεθόδων βιωματικής μάθησης και διαδραστικής διδασκαλίας, που προτρέπουν σε ενεργητική συμμετοχή (διαθεματική προσέγγιση διδακτικών αντικειμένων, ερευνητική δράση, διδασκαλία σε ομάδες).
-Τον εξορθολογισμό των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών.
-Την εμπέδωση των διδακτικών αντικειμένων στο σχολείο και το συσχετισμό τους με την κοινωνική ζωή.
-Την αναβάθμιση του ρόλου και του έργου των εκπαιδευτικών.
-Την καλλιέργεια και την κατάκτηση της ελληνικής γλώσσας, αλλά και τη δημιουργία των προϋποθέσεων της εθνικής κατάρτισης και της αυτογνωσίας . Είμαστε Έλληνες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και για να κατανοήσουμε τους άλλους, πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζουμε τον εαυτό μας.
-Την ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης, της κριτικής ικανότητας, της επεξεργασίας βιωμάτων, συναισθημάτων και αξιών και την αξιοποίησή τους στη διαχείριση προβλημάτων και την εξεύρεση λύσεων. Σημασία έχει ο μαθητής να μάθει να ρωτά, ώστε να μπορέσει στη συνέχεια να μάθει να ερευνά.
-Τη δεξιότητα στις διαδικασίες επικοινωνίας, κοινωνικής αλληλεπίδρασης , διαχείρισης της καθημερινότητας και των προβλημάτων σε έναν διαρκώς εναλλασσόμενο κόσμο.
-Την πιστοποίηση στην ξένη γλώσσα και στη χρήση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή με την ολοκλήρωση των προγραμμάτων σπουδών στο Γυμνάσιο.
-Την ενίσχυση της λειτουργικής και διοικητικής αυτοτέλειας των σχολικών μονάδων.
-Την έμφαση στο σχολικό αθλητισμό και τη φυσική αγωγή.
-Τη σταδιακή γενίκευση του θεσμού των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), δημιουργώντας σχολεία ανοιχτά στην καινοτομία και την αυτενέργεια.
-Τη δημιουργία των προϋποθέσεων της κατανόησης του φαινομένου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ό,τι γίνεται στο σχολείο πρέπει να αφορά, να ενδιαφέρει, να έχει θετικό αντίκτυπο στα παιδιά, να τα κρατά δεμένα με το σχολείο τους, γιατί στο χώρο αυτό μπορούν να χτίσουν υγιείς βάσεις για το μέλλον τους, ανεξάρτητα από ποιο κοινωνικό ή μορφωτικό στρώμα κι αν προέρχονται. Και οφείλουμε να δημιουργήσουμε τους όρους υπέρβασης της σημερινής κατάστασης όπου οι μαθητές αντιπαθούν ή και μισούν το σχολείο ,αλλά και υποφέρουν από την υπερφόρτωση, που δημιουργεί πάμπολλες υποχρεώσεις για πολύωρη δουλειά στο σπίτι. Λιγότερη παροχή πληροφοριών, περισσότερη μόρφωση , περισσότερη παιδεία είναι η καταστατική μας αρχή και ο στόχος μας . Η εικόνα ενός μικρού παιδιού που φεύγει για το σχολείο και γυρίζει από αυτό, με μια βαριά τσάντα και έχει άλλη τόση δουλειά να κάνει στο σπίτι, πρέπει να περάσει στο παρελθόν.

Έχοντας συνείδηση των υποχρεώσεων που δημιουργούν οι στόχοι αυτοί προτείνουμε:

Αξιολόγηση των πρόσφατων Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών κατά την εφαρμογή τους στην εκπαιδευτική πράξη και αναμόρφωσή τους με βάση τα πορίσματα της αξιολογικής διαδικασίας.

Η αξιολόγηση με τη συμμετοχή επιστημόνων, σχολικών συμβούλων και εκπαιδευτικών θα οδηγήσει σε νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών και νέα σχολικά εγχειρίδια.

Εξορθολογισμός και αναδιάταξη της διδακτέας ύλης και του περιεχομένου σπουδών. Η επικέντρωση της ύλης πρέπει να γίνει σε συγκεκριμένα κεφάλαια με κριτήριο τη σπουδαιότητά τους και με σεβασμό στην ηλικία και στις εκπαιδευτικές ανάγκες του παιδιού, να βοηθήσει στην εμβάθυνση στη γνώση μειώνοντας ταυτόχρονα την ύλη και να επιτρέπει την εμπέδωση στο διατιθέμενο διδακτικό χρόνο. Η αναδιάταξη της ύλης ορίζεται από την ανάγκη μεταφοράς δύσκολων διδακτικών αντικειμένων από μικρότερες σε μεγαλύτερες τάξεις.

Εμπέδωση και εμβάθυνση της ύλης στο σχολείο. Πρέπει να διασφαλιστεί ο αναγκαίος διδακτικός χρόνος για την εμπέδωση της ύλης στο σχολείο στα μαθήματα της γλώσσας, των μαθηματικών, της φυσικής, της γεωγραφίας και της ιστορίας. Οι εργασίες που ανατίθενται στους μαθητές πρέπει να περιοριστούν στο ελάχιστο και μόνο στα βασικά μαθήματα. Στόχος να ολοκληρώνονται στο σχολείο όλες οι μαθησιακές διαδικασίες, ώστε να απαλλάσσονται οι μαθητές και οι γονείς από την «κατ’ οίκον» διδασκαλία.

Δυνατότητα μερικής διαμόρφωσης των προγραμμάτων από τη σχολική μονάδα, με βάση τις ανάγκες, τις δυνατότητες, τις ιδιαίτερες συνθήκες του κάθε σχολείου(Ειδικής Αγωγής, Νησιωτικά, Ορεινά). Τις ώρες που είναι αναγκαίες, το εύρος ή τη δυσκολία των προγραμμάτων σπουδών, θα τις καθορίζει η κάθε σχολική μονάδα σε συνεργασία με το σχολικό σύμβουλο, με βάση τις ιδιαιτερότητες που έχει, όπως η σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού (Ρομά, παιδιά μεταναστών, παιδιά από οικογένειες ανέργων ή με χαμηλά εισοδήματα). Προγράμματα ανοικτά και ευέλικτα στις ιδιαιτερότητες της κοινωνίας θα επιτρέπουν σε εκπαιδευτικούς και μαθητές να εξειδικεύουν τη διαδικασία μάθησης και θα γεφυρώνουν τον ακαδημαϊκό λόγο των σχολικών εγχειριδίων με την εμπειρική- βιωματική γνώση των μαθητών.

Αξιοποίηση της Ευέλικτης Ζώνης – Βιωματικών δραστηριοτήτων. Η ζώνη αυτή πρέπει να εμπλουτιστεί πέρα από την υποχρεωτική διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων και να γίνει ζώνη δημιουργίας, καινοτομίας, υποστήριξης της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών, με ενδεικτικά θέματα: δράσεις προσωπικής/διαπροσωπικής ανάπτυξης, πολιτιστικών και αθλητικών δημιουργικών δραστηριοτήτων, περιβαλλοντικών παρεμβάσεων για την αειφορία, διαπολιτισμικής επικοινωνίας, σύνδεσης του σχολείου με την οικογένεια και την τοπική κοινωνία, ανάδειξης της τοπικής ιστορίας-πολιτισμού-οικονομίας, προώθησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενάντια στο ρατσισμό, το χουλιγκανισμό και τη βία, την παχυσαρκία, το σχολικό εκφοβισμό (σύνδεση δηλαδή με τις δράσεις του κοινωνικού σχολείου).

Επέκταση του Νέου Σχολείου με τη γενίκευση του προτύπου των ολοήμερων με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ) και τη δημιουργία ενός σχολείου όχι μόνο γνώσεων, αλλά και δεξιοτήτων.

Αλλαγή στο πρότυπο διοίκησης τόσο της σχολικής μονάδας, όσο και γενικότερα σε επίπεδο Περιφέρειας και Διεύθυνσης. Ενίσχυση της αυτονομίας, του σχεδιασμού σε όλα τα επίπεδα, του προγραμματισμού, της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και της λογοδοσίας. Ισχυροποίηση των Περιφερειακών Διευθύνσεων με αποκέντρωση, «καθετοποίηση», και αντιστοίχιση υπηρεσιών με κέντρο διαχείρισης προσωπικού την Περιφέρεια Εκπαίδευσης.

Επιμόρφωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και Εκπαιδευτικών στις πρακτικές που συνοδεύουν τα νέα προγράμματα σπουδών. Σήμερα απαιτείται ένα σύστημα επιμόρφωσης που να αντιμετωπίζει τον εκπαιδευτικό ως φορέα και συνδιαμορφωτή της όποιας αλλαγής, με διαρκή υποστήριξη στο έργο του και στην αλλαγή των αντιλήψεων σχετικά με την εκπαιδευτική πρακτική.

Η επιμόρφωση πρέπει να είναι:

Ενδοσχολική, ώστε να πραγματοποιείται σε πραγματικές συνθήκες και να λαμβάνει υπόψη της τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε σχολικής κοινότητας με αξιοποίηση προγραμμάτων ΕΣΠΑ.
Διασχολική, με τη συνεργασία σχολείων.

Περιοδική (μικρής, μεσαίας και μεγαλύτερης διάρκειας) από φορείς της εκπαίδευσης.

Αξιοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων για τον περιορισμό της Σχολικής Διαρροής (Early School Leaving) στην οποία δίνει έμφαση η Ε.Ε. Αφορά πρώτιστα το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο, γιατί εκεί τίθενται οι βάσεις ένταξης στη σχολική εκπαίδευση. Βασίζεται σε δύο άξονες:

α. Άμεση παρέμβαση με υποστηρικτικές πολιτικές στις ευπαθείς ομάδες
β. Μετασχηματισμός προγραμμάτων σύμφωνα με τις ανάγκες-δεξιότητες των παιδιών, ώστε να μην αποθαρρύνονται από τις δυσκολίες σκληρών προγραμμάτων σπουδών και εγκαταλείπουν το σχολείο.

Πρωταγωνιστικός ρόλος πρέπει να δοθεί στον μαχόμενο εκπαιδευτικό με ελευθερία για καινοτόμες δράσεις και αυτενέργεια. Ο εκπαιδευτικός ξεφεύγοντας από τον ρόλο του διεκπεραιωτή πρέπει να αναλάβει την ευθύνη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, σεβόμενος ένα πλαίσιο αρχών που ορίζουν τα νομοθετικά κείμενα, με ευαισθησία απέναντι στα κοινωνικά και πολιτισμικά αιτήματα, όσο και στις ιδιαίτερες ανάγκες και τα ενδιαφέροντα της μαθητικής ομάδας στην οποία απευθύνεται ο εκπαιδευτικός, με άλλα λόγια, πρέπει να ορίζει το τι (περιεχόμενο) και το πώς (τη μέθοδο) της εκπαιδευτικής πράξης..

Έμφαση στην αλλαγή νοοτροπίας στην αξιολόγηση των μαθητών. Η επίδοση των μαθητών πρέπει να εκτιμάται με βάση τα κριτήρια που προκύπτουν από τους σκοπούς της εκπαίδευσης και όχι από τη σύγκριση με τους συμμαθητές τους. Δεν αξιολογείται μόνο η επίδοση αλλά και η πρόοδος σε σχέση με πρότερες επιδόσεις, δηλαδή η εξέλιξη του ίδιου του παιδιού, η οποία και τελικά να βαθμολογείται. Να λαμβάνεται υπόψη ο ατομικός τρόπος μάθησης, το στάδιο της γλωσσικής ανάπτυξης, οι ευκαιρίες που του παρέχονται από το οικογενειακό του περιβάλλον.

Μείωση της γραφειοκρατίας που δυσχεραίνει το έργο των εκπαιδευτικών

Ανοιχτό σχολείο στην κοινωνία. Το σχολείο να είναι σημείο συνάντησης όλων των εμπλεκομένων στη διαδικασία μάθησης και ο χώρος όπου μπορεί να αξιοποιηθούν με σταθερή και δομημένη συνεργασία οι κοινωνικοί εταίροι, οι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, οι γονείς και οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων.

Εναρμόνιση της νομοθεσίας με τη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα

Καθιέρωση κανονισμού λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με τη συμμετοχή των μαθητών. Συμμετέχοντας τα παιδιά στην εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής εφαρμόζουν στην πράξη το μάθημα της Κοινωνικής Αγωγής. Το σχολείο που είναι μικρογραφία της κοινωνίας, οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας: προϋποθέτει κανόνες, όρια, κατανομή ρόλων και ευθυνών, ιεραρχική διάρθρωση της ομάδας. Η ενεργοποίηση όλων των δυνάμεων της ελληνικής κοινωνίας για την αναβάθμιση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι ο μόνος δρόμος για την αναγέννηση της ελληνικής κοινωνίας.

Το προσκλητήριο είναι προς όλους για να προετοιμάσουμε όλοι μαζί, με πνεύμα συναίνεσης και σύνθεση απόψεων, το μέλλον της πατρίδας μας και των παιδιών μας.

πηγή: http://www.protothema.gr

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Στήριξη στους φοιτητές – Ζητά δίκαιες ρυθμίσεις για τις διαγραφές

Νέες φοιτητικές εστίες 750 κλινών στη Δυτική Μακεδονία: Υποβλήθηκαν δύο δεσμευτικές προσφορές – 84,95 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός

16 Δεκεμβρίου 2025, 7:19 μμ
Ευχαριστήρια επιστολή προς το Σύλλογο Αιμοδοτών Φούφα «Μην το Χρειαστείς»

Ευχαριστήριο μήνυμα προς τη σχολική κοινότητα από τη γιαγιά του μικρού Αντώνη

10 Δεκεμβρίου 2025, 9:57 πμ
O 35χρονος Κοζανίτης Κωνσταντίνος Πατίκας ένας από τους τέσσερις νεκρούς ορειβάτες στα Βαρδούσια Όρη
Τοπική Επικαιρότητα

Γιος συνταξιούχου φαρμακοποιού της Κοζάνης ο Κωνσταντίνος Πατίκας – Συλλυπητήρια από τον Φαρμακευτικό Σύλλογο

28 Δεκεμβρίου 2025, 2:01 μμ
Οι αγρότες της Ανατολικής Εορδαίας και του Αμυνταίου καλούν σε μαζική συμμετοχή
Τοπική Επικαιρότητα

Γενική συνέλευση σήμερα στο μπλόκο Φιλώτα – Κλιμακώνουν τον αγώνα

28 Δεκεμβρίου 2025, 1:44 μμ
Καστοριά: Σύλληψη 34χρονου αλλοδαπού για παραβίαση περιοριστικών όρων σε υπόθεση ναρκωτικών
Uncategorized

Μπαράζ συλλήψεων για ναρκωτικά σε Κοζάνη, Φλώρινα και Γρεβενά – 5 άτομα στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ.

28 Δεκεμβρίου 2025, 1:28 μμ
Συγκλονίζουν οι αποκαλύψεις για τον θάνατο των 4 ορειβατών στα Βαρδούσια όρη (Βίντεο)
Ελλάδα

Συγκλονίζουν οι αποκαλύψεις για τον θάνατο των 4 ορειβατών στα Βαρδούσια όρη (Βίντεο)

28 Δεκεμβρίου 2025, 1:14 μμ
Καιρός: Ψυχρό μέτωπο από Δευτέρα –  Τι προβλέπει ο Κολυδάς
Καιρός

Παγωμένη η Δυτική Μακεδονία σήμερα – Πίνακας με τις ελάχιστες θερμοκρασίες της ημέρας

28 Δεκεμβρίου 2025, 12:58 μμ
Σοκ στη Φλώρινα: Ανήλικος συνελήφθη με πάνω από 1,5 κιλό κάνναβης
Αστυνομικό Δελτίο

Σοκ στη Φλώρινα: Ανήλικος συνελήφθη με πάνω από 1,5 κιλό κάνναβης

28 Δεκεμβρίου 2025, 12:33 μμ
Ο Θανάσης Πολυκανδριώτης στους LEGOBALLS: Η ΑΕΚ, οι πενιές και οι απίστευτες ιστορίες πίσω από τραγούδια – μύθους!
Sponsored Content

Ο Θανάσης Πολυκανδριώτης στους LEGOBALLS: Η ΑΕΚ, οι πενιές και οι απίστευτες ιστορίες πίσω από τραγούδια – μύθους!

28 Δεκεμβρίου 2025, 12:11 μμ
Συνελήφθη 21χρονος στην Πτολεμαΐδα – Κατασχέθηκε «φούντα» άνω των 110 γραμμαρίων
Αστυνομικό Δελτίο

Κοζάνη: Συνέλαβαν 37χρονο για παράνομη απασχόληση αλλοδαπού

28 Δεκεμβρίου 2025, 12:05 μμ
Συγκίνηση  προκάλεσε η παράσταση «Από Σμύρνη Πειραιά» του Συλλόγου Μικρασιατών Πτολεμαΐδας, που σκηνοθέτησε ο Μαθητής της Γ’ Λυκείου Στέλιος Βογιατζής! (ρεπορτάζ της Κούλας Πουλασιχίδου)
Ρεπορτάζ

Συγκίνηση προκάλεσε η παράσταση «Από Σμύρνη Πειραιά» του Συλλόγου Μικρασιατών Πτολεμαΐδας, που σκηνοθέτησε ο Μαθητής της Γ’ Λυκείου Στέλιος Βογιατζής! (ρεπορτάζ της Κούλας Πουλασιχίδου)

28 Δεκεμβρίου 2025, 11:30 πμ
Load More
ADVERTISEMENT

Τα δημοφιλέστερα σήμερα:

Ευχαριστήρια επιστολή προς το Σύλλογο Αιμοδοτών Φούφα «Μην το Χρειαστείς»
Κοινωνία

Ευχαριστήριο μήνυμα προς τη σχολική κοινότητα από τη γιαγιά του μικρού Αντώνη

από e-ptolemeos team
10 Δεκεμβρίου 2025, 9:57 πμ

περισσότεραDetails
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Στήριξη στους φοιτητές – Ζητά δίκαιες ρυθμίσεις για τις διαγραφές
ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

Νέες φοιτητικές εστίες 750 κλινών στη Δυτική Μακεδονία: Υποβλήθηκαν δύο δεσμευτικές προσφορές – 84,95 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός

από e-ptolemeos team
16 Δεκεμβρίου 2025, 7:19 μμ

περισσότεραDetails

Η ημερήσια ενημέρωσή σου

E-PTOLEMEOS.GR NEWSLETTER

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Στο “κόκκινο” η υπομονή οδηγών και επιβατών στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη–Πτολεμαΐδα (ρεπορτάζ της Κούλας Πουλασιχίδου)
Αγροτικά

Στο “κόκκινο” η υπομονή οδηγών και επιβατών στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη–Πτολεμαΐδα (ρεπορτάζ της Κούλας Πουλασιχίδου)

12 Δεκεμβρίου 2025, 4:10 μμ
10.000 ευρώ για όποιον μετεγκατασταθεί σε Φλώρινα και Καστοριά από το Υπ. Κοινωνικής Συνοχής 
ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ

10.000 ευρώ για όποιον μετεγκατασταθεί σε Φλώρινα και Καστοριά από το Υπ. Κοινωνικής Συνοχής 

12 Δεκεμβρίου 2025, 9:01 πμ
Δύο νεαροί ποδοσφαιριστές από την Πτολεμαΐδα στην Εθνική Κ15
Αθλητικά

Δύο νεαροί ποδοσφαιριστές από την Πτολεμαΐδα στην Εθνική Κ15

13 Δεκεμβρίου 2025, 6:00 μμ
Γ. Λιάσης: Προχωρά η αποκατάσταση του ορυχείου Βεγόρας – Θετικό το αποτέλεσμα της σύσκεψης με Καλλίρη
Τοπική Επικαιρότητα

Σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης κηρύχθηκε ο Δήμος Αμυνταίου

13 Δεκεμβρίου 2025, 5:46 μμ
Δείτε όλη τη ροή ειδήσεων
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Γνώμες
  • Παραπολιτικά
  • Αθλητισμός
  • Εργασία
  • podcasts
  • True Story Radio

Ταυτότητα Ιστοσελίδας:
Ιδιοκτησία: ΡΟΔΟΝ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Ε.Ε. [Pougaridis Media]

ΑΦΜ 802210768 ΔΟΥ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ | Α.ΓΕΜΗ: 172191636000
Δ/νση Έδρας: 25ης Μαρτίου 36, ΤΚ 50200 Πτολεμαΐδα,
Email: info@e-ptolemeos.gr Τηλ. 2463080986

Πιστοποιημένη Ιστοσελίδα με μοναδικό αριθμό Μ.Η.Τ. 252006 (Νόμος 5005/2022)

Ιδιοκτήτης, Νόμιμος εκπρόσωπος, Διευθυντής, Διαχειριστής και δικαιούχος του domain name: Αντώνης Πουγαρίδης

Διευθύντρια σύνταξης: Βασιλική Σάφη

Η επιχείρηση έχει υπογράψει δήλωση συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 της Επιτροπής της 1ης Μαρτίου 2018,
σχετικά με τα μέτρα για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο (L 63)

Όροι Χρήσης  |   Πολιτική Απορρήτου  |   Επικοινωνία

© pougaridismedia 2024

Προφίλ Διαφήμιση Καριέρα Πρακτική Άσκηση Επικοινωνία

  • Αρχική
  • Podcasts
  • Τοπική Επικαιρότητα
    • Πτολεμαΐδα
    • Κοζάνη
    • Αμύνταιο
    • Φλώρινα
    • Καστοριά
    • Γρεβενά
  • Αθλητικά
    • Βαθμολογίες
    • Μπάσκετ
    • Ποδόσφαιρο
    • Στίβος
    • Τέννις
    • Βόλεϊ
    • Χάντμπολ
    • Αθλητικές Εκπομπές
  • Παραπολιτικά
    • Επίκαιρος
    • Παραπολιτικά του παλμού
    • Σύντροφος
    • Στίγμα
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Ενέργεια
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Αγγελίες Εργασίας
  • Extras
    • Το Στίγμα
    • Ανεμοδείκτης
    • Για να θυμούνται οι παλιοί…
    • Συνεντεύξεις
    • Web TV
    • Αστυνομικό Δελτίο
    • Προσεχείς Εκδηλώσεις
    • Εκδηλώσεις που έγιναν

Copyright (c) 2012 - 2025 Pougaridis Media. Τα καλύτερα μας χρόνια είναι αυτά που θα 'ρθουν.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

  • Αρχική
  • Podcasts
  • Τοπική Επικαιρότητα
    • Πτολεμαΐδα
    • Κοζάνη
    • Αμύνταιο
    • Φλώρινα
    • Καστοριά
    • Γρεβενά
  • Αθλητικά
    • Βαθμολογίες
    • Μπάσκετ
    • Ποδόσφαιρο
    • Στίβος
    • Τέννις
    • Βόλεϊ
    • Χάντμπολ
    • Αθλητικές Εκπομπές
  • Παραπολιτικά
    • Επίκαιρος
    • Παραπολιτικά του παλμού
    • Σύντροφος
    • Στίγμα
  • Ελλάδα
  • Ρεπορτάζ
  • Ενέργεια
  • Οικονομία
  • Πολιτισμός
  • Υγεία
  • Αγγελίες Εργασίας
  • Extras
    • Το Στίγμα
    • Ανεμοδείκτης
    • Για να θυμούνται οι παλιοί…
    • Συνεντεύξεις
    • Web TV
    • Αστυνομικό Δελτίο
    • Προσεχείς Εκδηλώσεις
    • Εκδηλώσεις που έγιναν

Copyright (c) 2012 - 2025 Pougaridis Media. Τα καλύτερα μας χρόνια είναι αυτά που θα 'ρθουν.