Με σύγχρονο εξοπλισμό που συμβάλει στον ψηφιακό μετασχηματισμό, καλύπτονται πλέον οι ανάγκες των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Δυτική Μακεδονία. Μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων, η περιφερειακή αρχή υπέγραψε πρόσκληση προϋπολογισμού 3.100.000 ευρώ που αφορά στη χρηματοδότηση δράσεων αναβάθμισης του εξοπλισμού των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Μακεδονίας του ΕΣΠΑ 2014-2020 και Δικαιούχο.
Πρόκειται για τον δεύτερο κύκλο χρηματοδότησης εξοπλισμού για τις σχολικές μονάδες της περιοχής και έρχεται να καλύψει τις ανάγκες τους σε τεχνικό εξοπλισμό, με βάση τις ανάγκες που οι ίδιες οι μονάδες είχαν δηλώσει, και τη χαρτογράφηση αναγκών που έκανε η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας.
Η προμήθεια και εγκατάσταση του εξοπλισμού του πρώτου κύκλου, ο οποίος ανήλθε στα 4 εκ. ευρώ, έχει ήδη ολοκληρωθεί και συνολικά 229 Σχολικές Μονάδες όλων των βαθμίδων έχουν παραλάβει, μεταξύ άλλων, 2.340 υπολογιστές, 676 φορητούς υπολογιστές, 682 βιντεοπροβολείς, 1.995 εκπαιδευτικά σετ ρομποτικής, 644 εκτυπωτές, 10 εκτυπωτές 3D κ.ά.
Οι προτάσεις που θα επιλεγούν θα υλοποιηθούν με τη συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και Εθνικών Πόρων, μέσω του Άξονα Προτεραιότητας 11 – “ Επένδυση στην εκπαίδευση, την κατάρτιση και την επαγγελματική κατάρτιση για την απόκτηση δεξιοτήτων και τη διά βίου μάθηση” του Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Μακεδονίας του ΕΣΠΑ 2014-2020.
Η σπουδαιότητα του ψηφιακού μετασχηματισμού και η κατάκτηση νέων τεχνικών δεξιοτήτων αποτυπώνεται και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με το ρόλο της εκπαίδευσης σήμερα να είναι προς την κατεύθυνση προετοιμασίας των μαθητών για το ρόλο τους στην αγορά εργασίας και την κοινωνία.
Επιπλέον, καθώς ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης αναδείχθηκε ως μία μεγάλη αναγκαιότητα, αλλά και ευκαιρία, μέσα από τις ιδιαίτερες συνθήκες που επέβαλε η πανδημία και στον τομέα της Εκπαίδευσης, η ενίσχυση της διδασκαλίας και η εφαρμογή νέων μεθόδων μάθησης αποτελούν μονόδρομο για την μεταρρύθμιση της Παιδείας. Το αναβαθμισμένο σχολείο των πολλαπλών γνώσεων, των δεξιοτήτων και των προοπτικών, όμως, δεν μπορεί να υλοποιηθεί χωρίς τον απαραίτητο εξοπλισμό.