Φέτος στο μάθημα των εικαστικών οι μαθητές -τριες του 2ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν διαφορετικούς τρόπους δράσης και έκφρασης με οδηγό κάποια έργα μεγάλων δημιουργών της ιστορίας της τέχνης και διαφορετικά εικαστικά ρεύματα.
Μελέτησαν κάποια εμβληματικά έργα σπουδαίων ζωγράφων που άφησαν το δικό τους στίγμα στην τέχνη και φιλοτέχνησαν έναν τοίχο της τάξη τους. Έτσι δημιουργήθηκαν οχτώ τοιχογραφίες σε κάθε τμήμα της Β και Γ τάξης δίνοντας χρώμα στην γκρίζα σχολική καθημερινότητα. Επιλέχθηκαν ξένοι και Έλληνες ζωγράφοι που εκπροσωπούν ξεχωριστά ρεύματα και εποχές. Τα παιδιά αναγνώρισαν έτσι ότι υπάρχουν διάφορες απόψεις για ένα καλλιτεχνικό θέμα και ότι μπορούν να δοθούν διαφορετικές λύσεις κάθε φορά. Η κάθε τοιχογραφία συνοδεύτηκε από ένα απόφθεγμα του αντίστοιχου καλλιτέχνη αφού το έργο τους αντανακλά τις απόψεις τους για τη ζωή, την στάση τους στην κοινωνία, την πνευματική τους κατάσταση αλλά και τα συναισθήματά τους.
Ξεκινώντας στην Γ τάξη με το έργο του Βαν Γκογκ οι μαθητές – τριες παρατήρησαν το προσωπικό ύφος του καλλιτέχνη, με κύρια χαρακτηριστικά το έντονο χρώμα, την χρήση συμπληρωματικών χρωμάτων, τις κόφτες πινελιές. Παρατήρησαν με ενδιαφέρον την ιδιαίτερη τεχνική των στροβιλισμάτων που επινόησε.
Την ιδιαιτερότητα της τέχνης του κυβισμού γνώρισαν τα παιδιά μέσα από το έργο του Πικάσο.
Ένας ακόμη πρωτότυπος και σημαντικός στοχαστής σε θέματα τέχνης του 20ού αιώνα είναι ο Παουλ Κλέε. Τα έργα του θυμίζουν παιδική τέχνη με κύρια χαρακτηριστικά, την αφαιρετική γραφή, την γραμμική ελευθερία, το έντονο καθαρό χρώμα, την χρήση βασικών γεωμετρικών σχημάτων.
Ο Βασίλι Καντίνσκι είναι ο καλλιτέχνης που θεωρείται ο πατέρας της αφηρημένης ζωγραφικής. Απεικονίζει την πραγματικότητα της εποχής του, όχι απορρίπτοντας την αλλά υπερβαίνοντας την. Απελευθέρωσε την γραμμή και το χρώμα από την φυσιοκρατική απόδοση τους. Εμπνεύστηκε από τις ανακαλύψεις της εποχής του, την φυσική, την αστρονομία, τις θεωρίες του Αϊνστάιν, την κβαντική μηχανική.
Στην Β τάξη τα παιδιά μελέτησαν κι έμαθαν τεχνικές και χαρακτηριστικά του έργου τεσσάρων μεγάλων Ελλήνων ζωγράφων. Ο Κωνσταντίνος Παρθένης είναι ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της νεοελληνικής τέχνης.
Ο Αλέκος Φασιανός ένας από τους μεγαλύτερους σύγχρονους Έλληνες ζωγράφους σχεδιάζει ανθρώπινες φιγούρες και φύση με λιτά και καθαρά περιγράμματα, με ελάχιστη φωτοσκίαση. Δεν τον ενδιαφέρει ο ρεαλισμός και η ποιητική διάθεση είναι έντονη στο έργο του. Το χαρακτηριστικό καλλιτεχνικό ύφος του σφράγισε την εποχή του και ήταν ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους καλλιτέχνες.
Ο Γιάννης Γαΐτης με διεθνή αναγνώριση και καριέρα είναι γνωστός για τα ανθρωπάκια του, που συνθέτουν ιστορίες και γίνονται σύμβολα ειρωνείας και κοινωνικής κριτικής.
Ο Αλέξης Ακριθάκης καθιερώθηκε ως ένας ανατρεπτικός και αυθεντικός καλλιτέχνης της εποχής του. Αναζητούσε συνεχώς μια προσωπική γλώσσα στη ζωγραφική του και δεν ήθελε να ενταχθεί καλλιτεχνικά σε κανένα κίνημα.
Γνωρίζοντας λοιπόν το έργο των οκτώ αυτών ζωγράφων, οι μαθητές-τριες είχαν τη δυνατότητα να μάθουν, να αισθανθούν και να ταξιδέψουν στο χώρο και το χρόνο μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Με την βιωματική αυτή εμπειρία, και την εθελοντική συμμετοχή τους κατανόησαν την ευθύνη απέναντι σ ́αυτή την δημιουργία, αλλά και σε οποιαδήποτε άλλη.
Υπεύθυνη της δράσης ήταν η Εικαστικός κα. Αφροδίτη Γκρίζη, με την υποστήριξη της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου