Ομιλία του βουλευτή Φλώρινας κ. Γ. Αντωνιάδη στην ολομέλεια της βουλής τη Δευτέρα 22/4/2019, κατά τη συζήτηση του Σχεδίου Νόμου του υπ. Παιδείας με τίτλο: «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».
22/4/2019, Ολομέλεια Βουλής, ομιλία βουλευτή Φλώρινας Γ. Αντωνιάδη στο Σχέδιο Νόμου: «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις».
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, καταρχάς θέλω κι εγώ να επισημάνω και να καταγγείλω με τη σειρά μου το επείγον του νομοσχεδίου -διακόσια και πλέον άρθρα, χίλιες και πλέον σελίδες-, αλλά και τις ημέρες που συζητιέται, Μεγάλη Δευτέρα και Μεγάλη Τρίτη. Δεν ξέρω αν αυτό έχει συμβολικό χαρακτήρα για ανάλογα πάθη που δημιουργείτε στην παιδεία και στη χώρα με το παρόν νομοσχέδιο. Κανείς δεν καταλαβαίνει ποιος ο σκοπός αυτής της μεταρρύθμισης. Δεν υπάρχουν μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, δεν υπάρχει καν στρατηγικό σχέδιο.
Θέλει ο κύριος Υπουργός να κλείσει τα ΤΕΙ. Ναι, τα κατάφερε. Θέλει να αυξήσει τα πανεπιστημιακά τμήματα. Ναι, τα κατάφερε. Αυτό είναι το πρόβλημα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα; Μέχρι τώρα βγάζαμε γιατρούς, δικηγόρους και μηχανικούς όσους η Ελβετία, η Σουηδία και το Βέλγιο μαζί. Μετά τη μεταρρύθμιση-αναδιάταξη σίγουρα θα αυξηθούν. Λογικό δεν είναι να μην μπορούν να βρουν δουλειά στην Ελλάδα και να ψάχνουν δουλειά στο εξωτερικό;
Αλήθεια, κύριε Υπουργέ, έχετε ακούσει τίποτα για την 4η Βιομηχανική Επανάσταση; Έχετε ακούσει τίποτα για τη νέα ψηφιακή εποχή, που έχει ήδη έρθει; Έχετε κάνει τίποτα για να προετοιμάσετε τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ και γενικά όλες τις δομές εκπαίδευσης, για να ανταπεξέλθουν στις νέες προκλήσεις του μέλλοντος;
Αντί να εξορθολογήσουμε τα υπάρχοντα, να τα συνδέσουμε με την αγορά εργασίας, ώστε να βρίσκουν δουλειά οι πτυχιούχοι, εμείς προσθέτουμε κάρτες ανεργίας. Θέλουμε πτυχία με αντίκρισμα στην εύρεση αγοράς εργασίας ή πτυχία για κορνίζες στους τοίχους; Συμβάλλει σε αυτήν την κατεύθυνση το παρόν νομοσχέδιο; Όχι, απεναντίας αυξάνει τα πανεπιστημιακά τμήματα, δυσκολεύοντας έτι περαιτέρω την κατάσταση. Ήδη κυκλοφορούν κινητά τρίτης, τέταρτης, πέμπτης γενιάς, ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οπτικές ίνες και αλλά και δεν βρίσκονται τεχνίτες. Τέτοιες σχολές πρέπει να δημιουργήσετε. Μην καταργήσετε τα ΤΕΙ. Μην καταργείτε τον τεχνολογικό τομέα της εκπαίδευσης. Προετοιμάστε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, ώστε να βοηθήσουν τη χώρα να είναι πρωταγωνιστής των εξελίξεων που έρχονται και όχι απλός θεατής.
Να επισημάνουμε και να καταγγείλουμε εκβιασμούς, απειλές αλλά και συναλλαγές του τύπου «σου δίνω, μου δίνεις» με τους καθηγητές που ανήκουν στον δικό σας πολιτικό χώρο. Καθαρή ψηφοθηρία. Αυτά δεν χωρούν στην εκπαίδευση, δεν περιποιούν τιμή σε κανέναν, κύριε Υπουργέ.
Έρχομαι στις εικόνες του ΤΕΙ με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Πόσοι από τους φορείς της Δυτικής Μακεδονίας προσήλθαν στον διάλογο για το παρόν νομοσχέδιο στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής; Εξαιτίας των μεθοδεύσεων σας, κάνεις. Ούτε καν ο Πρύτανης της Δυτικής Μακεδονίας. Μήπως νομίζετε, κύριε Υπουργέ, ότι η απόσταση Φλώρινας-Αθήνας είναι όσο το Περιστέρι από το Σύνταγμα; Πέντε ώρες είναι η απόσταση, κύριε Υπουργέ, και εξαιτίας σας έγινε πέντε μέρες.
Στη Φλώρινα η Σχολή Καλών Τεχνών είναι η ταυτότητα της πόλης. Η Φλώρινα είναι η πόλη των καλλιτεχνών, των ζωγράφων, των γλυπτών και άλλων. Αναφέρω ονόματα γνωστά. Γλύπτες: Νικόλαος Δογούλης, Φίλιππος Καλαμάρας, Δημήτρης Μπέσσας, Χρήστος Τσώτσος, Δημήτρης Καλαμάρας, Γιάννης Αντωνιάδης, Νίκος Δογούλης, Λεωνίδας Καλαμάρας, Φίλιππος Καλαμάρας, Αλίκη Χατζή. Δεκάδες είναι οι γλύπτες. Ζωγράφοι: Θωμάς Ζωγράφος, Ηλίας Βυζάντης, Σωτήρης Λιούκρας, Αντώνης Μπαλάκας, Λίτσα Παπαδημητρίου, Βαγγέλης Ταμουτσέλης, Νίκος Ταμουτσέλης, Άννα Τσουλφίδου, Γρηγόρης Χατζηλάμπρου και άλλοι δεκάδες.
Πρώτο αίτημα όλων, η δημιουργία του Δεύτερου Τμήματος στη Σχολή Καλών Τεχνών. Εξηγήστε μας ποιοι είναι οι λόγοι της μη δημιουργίας. Οικονομικοί, πολιτικοί, ιδεολογικοί, προσωπικοί;
Ολοκληρώνεται η μελέτη για επιπλέον υποδομές στη Σχολή Καλών Τεχνών προϋπολογισμού 10 εκατομμυρίων. Τα κονδύλια υπάρχουν, οι καθηγητές υπάρχουν. Οι τοπικοί φορείς το απαιτούν ως απαραίτητο για την ταυτότητα της περιοχής. Ο κ. Γαβρόγλου στύλωσε τα πόδια: «Όχι, όχι, όχι».
Έρχεστε στη Φλώρινα, κύριε Υπουργέ, για επίσκεψη. Θαυμάστε, κύριοι συνάδελφοι, δημοκρατικά και πολιτικά ήθη: Είναι σε εξέλιξη η κατ’ όνομα διαβούλευση. Απαξιοί να συναντηθεί με τους τοπικούς φορείς, δημάρχους, Βουλευτές, Περιφερειάρχες, ΕΒΕ, Εργατικό Κέντρο. Απαξιοί να συναντηθεί με τους καθηγητές του Πανεπιστημίου της Φλώρινας. Απαξιοί να συναντηθεί με άλλους φορείς της Φλώρινας, Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, δασκάλους, καθηγητές, για τα προβλήματα της εκπαίδευσης, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας.
Στη Φλώρινα ακόμα καίνε οι σόμπες και οι κεντρικές θερμάνσεις. Τα σχολεία έχουν πρόβλημα με το πετρέλαιο θέρμανσης, που δεν επαρκεί. Υπάρχουν και άλλα πολλά προβλήματα. Ο Υπουργός Παιδείας ήρθε στην περιοχή μία φορά στα τέσσερα χρόνια. Ήλθε, δεν άκουσε και απήλθε. Κάτι ανάλογο, βέβαια, είχε πράξει και ο κύριος Πρωθυπουργός, ο οποίος ήρθε στη Φλώρινα μόνο για να παρακολουθήσει συναυλία.
Κύριε Υπουργέ, δεν λύνονται έτσι προβλήματα. Έτσι δημιουργούνται. Κάνω τελευταία έκκληση, έστω και την τελευταία στιγμή να εγκρίνετε το Β΄ Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών στη Σχολή Καλών Τεχνών στη Φλώρινα.
Επίσης, αποσύρετε τη δυνατότητα μετά από πέντε χρόνια οι καθηγητές να μπορούν να μετακινούνται όπου θέλουν εντός του πανεπιστημίου. Όλοι θα πάνε στην Κοζάνη και στο τέλος στη Θεσσαλονίκη και τελικά οι ακριτικές πόλεις θα έχουν προβλήματα.
Προφανώς, αντιλαμβάνεται και ο τελευταίος πολίτης της Δυτικής Μακεδονίας ότι χτίζετε παλάτια στην άμμο ή καλύτερα ότι χτίζετε πανεπιστήμια χωρίς σχέδιο, χωρίς μέλλον, απλώς και μόνο για να ικανοποιήσετε κομματικές επιδιώξεις και στόχους και να υφαρπάξετε την ψήφο των Δυτικομακεδόνων.
Θέλω επίσης -και θα κλείσω με αυτό- να αναφερθώ και στις δηλώσεις του κυρίου Υπουργού για το Μακεδονικό.
Όταν ερωτηθήκατε, κύριε Υπουργέ, για τη δυνατότητα διδασκαλίας της ψευτομακεδονικής γλώσσας από φροντιστήρια, πανεπιστήμια κλπ αφήσατε ανοικτό παράθυρο. Εσκεμμένα; Απροαίρετα; Μάλλον εσκεμμένα. Έχετε συνείδηση των προβλημάτων που θα δημιουργηθούν στο μέλλον; Μάλλον δεν σας ενδιαφέρει. Το παράθυρο που αφήσατε σήμερα θα γίνει λεωφόρος του αλυτρωτισμού αύριο, αλλά μάλλον ούτε και αυτό σας ενδιαφέρει, γι’ αυτό πάψτε να παίζετε με τα εθνικά θέματα.
Ολοκληρώνοντας, δυστυχώς το παρόν νομοσχέδιο δημιουργεί περισσότερα προβλήματα απ’ όσα λύνει. Καμία επαφή με την πραγματικότητα, τις αγορές, τις προκλήσεις του μέλλοντος, χωρίς σκοπό, χωρίς πυξίδα και προσανατολισμό, γι’ αυτό και το καταψηφίζουμε.
Καλή Ανάσταση σε όλους.