Στις 25 και 27 Απριλίου ορίστηκαν οι διαγωνισμοί για τους σταθμούς διοδίων της Εγνατίας Οδού στον Αλιάκμονα και στον Βενέτικο αντιστοίχως. Ως γνωστόν η δημιουργία των διοδίων ξεσήκωσε τις τοπικές κοινωνίες της Δυτικής Μακεδονίας σε Καστοριά, Βόιο, Κοζάνη και Γρεβενά, ενώ και το περιφερειακό συμβούλιο εξέδωσε ψήφισμα εναντίωσης στην εξέλιξη αυτή.
Να σημειωθεί ότι οι διαγωνισμοί για τα εν λόγω διόδια έχουν αναβληθεί δύο φορές και είναι η τρίτη φορά που επιχειρείται η προκήρυξή τους. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «e-ptolemeos.gr» πρόκειται να υπάρξει κι’ άλλη αναβολή. Αυτές οι συνεχείς αναβολές των διαγωνισμών για την εγκατάσταση νέων διοδίων όχι μόνο στη Δυτική Μακεδονία, αλλά και σ’ άλλες περιοχές, σχετίζονται άμεσα με το πολύ σημαντικό θέμα της σύμβασης παραχώρησης λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες επενδυτές. Κατά κάποιο τρόπο «παίζεται» μία καθυστέρηση στην μείζονα επιλογή της παραχώρησης του διευρωπαϊκού αυτοκινητοδρόμου, καθώς αν δεν χωροθετηθούν ακριβώς το διόδια, ουσιαστικά δεν μπορεί να προχωρήσει η παραχώρηση.
Έτσι, εκτός από τον «Αλιάκμονα» και τον «Βενέτικο» έχουν αναβληθεί επίσης δύο φορές οι διαγωνισμοί για τα διόδια της Θεσσαλονίκης (περιοχή ΤΙΤΑΝ) και αυτά της Ασπροβάλτας. Έχουν οριστεί εκ νέου για τις 2 και 11 Μαΐου αντιστοίχως, αλλά και εδώ επίκειται νέα αναβολή. Όπως προαναφέρθηκε οι διαγωνισμοί για τα διόδια του Αλιάκμονα στις 25 Απριλίου και του Βενέτικου στις 27 Απριλίου, βρίσκονται πάλι στον αέρα. Και βρίσκονται στον αέρα επειδή στην «Εγνατία Οδός Α.Ε.» υπάρχει νέα σκέψη για δημιουργία ενός σταθμού διοδίων στη Σιάτιστα, ο οποίος θα υποκαταστήσει τα σχεδιαζόμενα διόδια του Αλιάκμονα και του Βενέτικου. Αυτός ο ανασχεδιασμός σκοντάφτει στην άρνηση του υπουργείου Υποδομών, καθώς ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης δεν συναινεί και δεν υπογράφει την ΚΥΑ που απαιτείται.
Όπως προαναφέρθηκε η μη χωροθέτηση των διοδίων καθυστερεί και την προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες για 30 έως 40 χρόνια. Ο λόγος είναι απλός. Δεν μπορεί να υπολογιστεί το τίμημα της παραχώρησης αν δεν υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός σταθμών διοδίων, καθώς από αυτό εξαρτώνται και τα έσοδα της εταιρίας που θα αναλάβει τη λειτουργία, συντήρηση και αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού. Να σημειωθεί ότι η προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση είχε καθοριστεί να γίνει εντός του Απριλίου, αλλά αναβάλλεται για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το βέβαιο είναι ότι δεν πρόκειται αυτός ο διαγωνισμός να βγει στον αέρα εντός του έτους, ενώ στην καλύτερη περίπτωση μπορεί να γίνει στα μέσα του 2018. Να σημειωθεί βεβαίως ότι στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, αντιστέκεται σθεναρά το σωματείο εργαζομένων της εταιρίας, το οποίο κάνει λόγο για «ξεπούλημα» και σημειώνει ότι είναι αδιανόητο να εκχωρηθεί η Εγνατία Οδός για 35 – 40 χρόνια.