Ερώτηση αναφορικά με τη συνέχιση συγχωνεύσεων και λουκέτων σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατέθεσε ο βουλευτής Σερρών του Λαϊκού Συνδέσμου- Χρυσή Αυγή, Αρτέμιος Ματθαιόπουλος, προς τους Υπουργούς Παιδείας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Ζητά να πληροφορηθεί ποια είναι τα καταργούμενα Δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία, για ποιο λόγο γίνεται η κίνηση αυτή, εάν έχει εξασφαλιστεί το εργασιακό μέλλον των εκπαιδευτικών των σχολείων αυτών και σε ποια κτίρια θα συστεγαστούν τα σχολεία που συγχωνεύονται:
«Η Παιδεία αποτελεί έναν από τους κατεξοχήν χώρους για τους οποίους η Πολιτεία έχει την υποχρέωση μέριμνας για την οργάνωση, την εύρυθμη λειτουργία και το υψηλό επίπεδο των παρεχόμενων γνώσεων. Υποχρέωση η οποία επιβάλλεται και συνταγματικά κάτι που δε φαίνεται όμως να απασχολεί την κυβέρνηση του μνημονίου. Κατά τα τελευταία τρία έτη, εξάλλου, έχει αποδειχθεί πως αποκλειστική προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι συνέπεια στην εφαρμογή των ασφυκτικών όρων των δανειστών της χώρας, των οποίων της τοκογλυφικές απαιτήσεις σπεύδει να ικανοποιήσει με κάθε τίμημα.
Σύμφωνα με πρόσφατη υπουργική απόφαση καταργούνται 121 εκπαιδευτικές δομές, συγκεκριμένα 32 δημοτικά σχολεία και 89 Νηπιαγωγεία. Παράλληλα, συγχωνεύονται 27 Δημοτικά και 13 Νηπιαγωγεία, ενώ υποβιβάζονται 34 Δημοτικά και 5 Νηπιαγωγεία. Η κίνηση αυτή πρόκειται να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα βρεθούν με μετέωρο εργασιακό μέλλον, ενώ παράλληλα είναι βέβαιο πως θα επιβάλλει πρόσθετα βάρη σε εκατοντάδες οικογένειες, βάρη τα οποία θα σχετίζονται με το οικονομικό κόστος της μεταφοράς των παιδιών στις νέες τους σχολικές μονάδες.
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
1) Ποια είναι τα καταργούμενα Δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία; Για ποιο λόγο γίνεται η κίνηση αυτή; Έχει εξασφαλιστεί το εργασιακό μέλλον των εκπαιδευτικών των σχολείων αυτών;
2) Ποια Δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία συγχωνεύονται, για ποιο λόγο και σε ποια κτίρια θα συστεγαστούν;
3) Έχουν μεριμνήσει για την κάλυψη των μεταφορικών αναγκών που θα ανακύψουν για τους μαθητές, βάσει των δεδομένων που θα διαμορφωθούν;»