Οι δύο κάθετοι άξονες της Εγνατίας οδού στη Δυτική Μακεδονία είναι πολύ σημαντικοί, καθώς έχουν μεγάλη γεωστρατηγική σημασία και δίνουν νέα αναπτυξιακή προοπτική στην ακριτική περιοχή.
Τα παραπάνω τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο οποίος προχτές το απόγευμα επιθεώρησε την πρόοδο των έργων στους κάθετους άξονες Σιάτιστας – Κρυσταλλοπηγής και Κοζάνης – Φλώρινας – Νίκης, έργα «που θα βγάλουν την ακριτική περιφέρεια από την οικονομική και κοινωνική απομόνωση». Για τον δρόμο Κοζάνης – Λάρισας, σημείωσε ότι «είναι πολύ σημαντικό έργο», αλλά άσκησε κριτική στην προηγούμενη κυβέρνηση, λέγοντας ότι «δεν είχαν διασφαλιστεί οι αναγκαίοι πόροι», ενώ διαβεβαίωσε ότι «ο δρόμος αυτός είναι στις προτεραιότητές μας», καθώς συνδέει την Δυτική Μακεδονία με την κεντρική Ελλάδα και με την πρωτεύουσα». Ο Γ. Μαγκριώτης σημείωσε πάντως ότι «υπάρχει σημαντική πρόοδος στη μελέτη» και επιφυλάχτηκε «να ανακοινωθούν σύντομα τα χρονοδιαγράμματα».
Για το υπό κατασκευή τμήμα Αλιάκμονας – Βογατσικό, μήκους 8 χιλιομέτρων, του κάθετου άξονα Σιάτιστας Κρυσταλλοπηγής, ο Γ. Μαγκριώτης, σημείωσε ότι αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους, εφ’ όσον το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες. Τα τέσσερα χιλιόμετρα του τμήματος αυτού έχουν ήδη ασφαλτοστρωθεί, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι με την παράδοση του τμήματος Αλιάκμονας – Βογατσικό, ολοκληρώνονται 50,5 συνεχόμενα χιλιόμετρα κάθετου άξονα από την Μπάρα Σιάτιστας μέχρι το Άργος Ορεστικό. Για την έξοδο προς Αλβανία μένουν 20 χιλιόμετρα στο τμήμα Κορομηλιά – Κρυσταλλοπηγή. Το κομμάτι αυτό σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «παρουσιάζει μελετητική ωριμότητα και θα δημοπρατηθεί στις αρχές του 2010, εφ’ όσον ξεπεραστούν ορισμένες περιβαλλοντικές εκκρεμότητες».
Στον κάθετο άξονα Κοζάνη – Φλώρινα – Νίκη, το τμήμα από την Φλώρινα μέχρι τον μεθοριακό σταθμό Νίκης, μήκους 17 χιλιομέτρων, πρόκειται να δημοπρατηθεί μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους. Για τη νέα χάραξη του τμήματος Φλώρινας – Πτολεμαΐδας, τα λεγόμενα πέντε «Φ» (Πτολεμαΐδα, Φούφας, Φανός, Φλάμπουρο, Φλώρινα, Φυλάκιο Νίκης), ο αρμόδιος υφυπουργός είπε ότι «η προμελέτη βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, ενώ επιδιώκουμε την ωρίμανση της οριστικής μελέτης, ώστε να προλάβουμε να εντάξουμε το έργο στο ΕΣΠΑ».
Τέλος, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στο πλαίσιο της περιοδείας του συναντήθηκε με τους δημάρχους Νεάπολης και Τσοτυλίου, οι οποίοι ζήτησαν κάποιες παρεμβάσεις, ώστε ο κόμβος του κάθετου άξονα να εξυπηρετεί καλύτερα τους δύο δήμους. Ο Γ. Μαγκριώτης διαβεβαίωσε ότι η Εγνατία Οδός Α.Ε. θα εξετάσει το αίτημα της μετατόπισης της εξόδου προς Νεάπολη και Τσοτύλι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ