ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Αυξάνεται σταθερά η ανεργία στον κλάδο των επαγγελματιών οδηγών φορτηγών τα τελευταία 2-3 χρόνια, τη στιγμή μάλιστα που το μεροκάματο όσων επαγγελματιών οδηγών φορτηγών έχουν ακόμα δουλειά έχει υποστεί τραγική συρρίκνωση. Την ίδια ώρα ανθεί η ανασφάλιστη και μαύρη εργασία σε εργολαβικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα ορυχεία της ΔΕΗ, αλλά και η κυκλοφορία παράνομων φορτηγών χωρίς πινακίδες στα εργοτάξια της ΔΕΗ.
Τα παραπάνω τονίστηκαν μεταξύ άλλων στην ετήσια γενική συνέλευση του Συνδικάτου Οδηγών Φορτηγών και λοιπών Αυτοκινήτων Δυτικής Μακεδονίας, που πραγματοποιήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου στο Εργατικό Κέντρο Πτολεμαΐδας όπου πραγματοποιήθηκε και η κοπή της βασιλόπιτας για το καλό της νέας χρονιάς.
«Το επάγγελμά μας και το μεροκάματό μας έχουν δεχθεί μια ολομέτωπη επίθεση από την κυβερνητική πολιτική, με αποτέλεσμα την αύξηση σε μεγάλο βαθμό της ανεργίας και τη μείωση των αποδοχών μας έως και 50%, εξαθλιώνοντας και εξευτελίζοντας τους εργαζόμενους και ανέργους», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του συνδικάτου των οδηγών Θόδωρος Μαυρογένης.
Δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι η επίθεση αυτή δεν είχε ως συνέπεια μονάχα την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας αλλά και του ΟΜΕΔ, αφού με αυτόν τον τρόπο «χάθηκαν κατακτήσεις πολλών ετών και ο εργαζόμενος έγινε ουσιαστικά υποχείριο του κάθε εργοδότη, υπογράφοντας είτε ατομικές συμβάσεις εργασίας στα κατώτερα όρια της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης, είτε με εκ περιτροπής και ελαστική μορφή εργασίας.»
Αξιοσημείωτο είναι ότι σύμφωνα με όσα ανέφερε ο πρόεδρος του συνδικάτου των οδηγών, «ακόμα και η ΔΕΗ έκανε μειώσεις της τάξεως 45% στους έκτακτους στα 8μηνα κ.α. και χωρίς να υπάρξει καμία αντίδραση από το Εργατικό Κέντρο, εκτός κάποιων σωματείων.»
Ο κ. Μαυρογένης αναφέρθηκε επίσης σε μια σειρά παρεμβάσεων του συνδικάτου οδηγών φορτηγών σε τοπικό επίπεδο με τη ΔΕΗ, τις επιθεωρήσεις εργασίας, την τροχαία και σε εργοδότες- εργολάβους, ενώ παράλληλα κατήγγειλε τη στάση της ΔΕΗ, διότι «επανειλημμένα η διοίκηση του συνδικάτου έχει ενημερώσει τη γενική διεύθυνση του ΛΚΔΜ για όσα συμβαίνουν στα εργοτάξια των εργολάβων που δραστηριοποιούνται στα ορυχεία της ΔΕΗ, όπως: φορτηγά χωρίς πινακίδες στο ορυχείο Αμυνταίου, ανασφάλιστους εργαζόμενους και μη τήρηση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας από τους αναδόχους έργων, που την ευθύνη για την επίβλεψη έχει η ίδια η ΔΕΗ.»
Κατήγγειλε επίσης τις καθυστερήσεις καταβολής αποδοχών στους εργαζόμενους από ορισμένες επιχειρήσεις που φθάνουν μέχρι και τους 5 μήνες, με τη δικαιολογία ότι δεν τους πληρώνει έγκαιρα η ΔΕΗ, με αποτέλεσμα είτε να υποχρεώνονται σε κινητοποιήσεις είτε να προσφεύγουν στην επιθεώρηση εργασίας και στα δικαστήρια για την επίλυση της εργατικής διαφοράς.
Ο κ. Μαυρογένης κάλεσε τέλος τους συναδέλφους του σε πιο ενεργή συμμετοχή στο συνδικάτο τους, καθώς όπως τόνισε «είναι το μόνο όπλο που έχει μείνει», αλλά και διότι, όπως είπε, «όλοι μαζί μπορούμε να διεκδικήσουμε και να πετύχουμε έστω σε τοπικό επίπεδο, αναβάθμιση του κλάδου και καλύτερες συνθήκες εργασίας, μείωση της ανεργίας και καλύτερες αμοιβές.»
Ρόη ΒΑΣΒΑΤΕΚΗ