«Πράσινο φως» για την έναρξη ενός νέου επιχειρηματικού εγχειρήματος στο δήμο Πτολεμαΐδας για την παραγωγή ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε χώρο της ΑΕΒΑΛ, έδωσε το δημοτικό συμβούλιο Πτολεμαΐδας, το οποίο στη συνεδρίασή του την Τρίτη (26/5) ενέκρινε ομόφωνα σχετική απόφαση της διοίκησης της Δημοτικής Επιχείρησης Τηλεθέρμανσης Πτολεμαΐδας (ΔΕΤΗΠ) για την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης με το Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας του ΤΕΙ Θεσσαλίας, για την υλοποίηση του έργου «Στρατηγική Ανάπτυξη Δικτύου Επιχειρήσεων κατασκευής οχημάτων στην πρώην ΑΕΒΑΛ».
Για έναρξη ενός «τολμηρού εγχειρήματος» έκανε λόγο ο δήμαρχος Πτολεμαΐδας Γρηγόρης Τσιούμαρης, καθώς ο δήμος περνά πλέον στο χώρο της επιχειρηματικής δραστηριότητας και σκοπεύει να εγκαταστήσει τη δράση αυτή σε χώρο της ΑΕΒΑΛ, με στόχο τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας αλλά και την παραγωγή ενός ηλεκτρικού «πράσινου» αυτοκινήτου που θα ανακουφίσει σημαντικά το περιβάλλον καθώς θα συμβάλλει στη μείωση εκπομπής ρύπων από τα οχήματα, το οποίο όπως τόνισε μάλιστα, θα είναι διαθέσιμο σε ιδιαίτερα προσιτές τιμές σε δήμους, δημοτικές επιχειρήσεις κλπ.. Σημείωσε ότι για το σκοπό αυτό θα διατεθεί ποσό 550.000€ που «κρατήθηκαν για το σκοπό αυτό» κατά την κατάρτιση του ΕΑΠ (Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα) Δυτικής Μακεδονίας.
Ο Αν. Καθηγητής του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Θεσσαλίας, Δρ. Γεώργιος Μπλάνας, παρουσιάζοντας τους άξονες του επιχειρησιακού σχεδίου που θα εκπονήσει το Κέντρο Τεχνολογικής Έρευνας Θεσσαλίας τόνισε πως είναι εφικτός ο στόχος για μια τέτοια επιχειρηματική δράση στην περιοχή. Διότι, η τεχνολογία για ηλεκτρικό αυτοκίνητο υπάρχει εδώ και χρόνια, υπάρχει το κατάλληλο επιστημονικό –τεχνικό προσωπικό -ήδη έχει έρθει σε επαφή με πρώην εργαζόμενους της NISSAN στο Βόλο. Υπογράμμισε δε ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει μια εναλλακτική «πράσινη» κίνηση μέσα στην πόλη και έχει να προσφέρει πολλά καινοτόμα πράγματα, καθώς μπορεί να χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ (ανανεώσιμες πηγές ενέργειας).
Ο κ. Μπλάνας επισήμανε επίσης ότι στην αρχή η παραγωγική μονάδα θα λειτουργεί σε επίπεδο συναρμολόγησης, αλλά στην πορεία μπορούν να αναπτυχθούν στο βιοτεχνικό πάρκο της ΑΕΒΑΛ αρκετές άλλες συμπληρωματικές επιχειρήσεις, που θα φτιάχνουν διάφορα εξαρτήματα του αυτοκινήτου, π.χ. μπαταρίες, ηλεκτροκινητήρες, σασί, κουβούκλιο κλπ.
Ο ομιλητής απαντώντας σε σχετικό ερώτημα ανέφερε ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να είναι ένα από τα φθηνότερα μεταφορικά μέσα, αφού όπως ανέφερε, το κόστος κατασκευής του προϋπολογίζεται σε 4000 -5000€ και έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην τεκμηρίωση της ανάγκης για μια τέτοια επιχειρηματική πρωτοβουλία, παραθέτοντας τα κάτωθι στοιχεία:
– Κατά μέσο όρο το 90% της κατανάλωσης από μετακινήσεις με αυτοκίνητο γίνεται στην πόλη
– Κατά μέσο όρο το 90% των αστικών μετακινήσεων γίνονται με ταχύτητα μικρότερη των 50χλμ/ώρα με μέση ταχύτητα που δεν υπερβαίνει τα 36 χλμ/ώρα.
– Κατά μέσο όρο τα συνολικά χιλιόμετρα που διανύονται ημερησίως από κάθε αυτοκίνητο στην πόλη είναι λιγότερα από 40 χλμ. Και τις περισσότερες φορές με ένα μόνο επιβάτη.
– Ειδική άδεια τετράκυκλου.
– 3 ευρώ τέλη κυκλοφορία το χρόνο και περίπου 120 ευρώ ασφάλιστρα, κόστος ανά χιλιόμετρο λιγότερο από 1/16 της βενζίνης
– Το φθηνότερο που υπάρχει σήμερα (2008) είναι το REVA (ινδικό) με 12.500€ – ήρθε και στην Ελλάδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι πτέρυγες του Δ.Σ. εξέφρασαν την ανεπιφύλακτη στήριξή τους στην υλοποίηση του εγχειρήματος αυτού, γιατί όπως τόνισαν είναι ένα βήμα προς σωστή κατεύθυνση, αφού μια τέτοια δραστηριότητα πρόκειται να συμβάλλει στην ανάπτυξη της περιοχής, στη συγκράτηση της τεχνογνωσίας στον τόπο και την απόκτηση νέας, και κυρίως στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Ρόη ΒΑΣΒΑΤΕΚΗ