Ζούμε σήμερα στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και της ραγδαίας τεχνολογικής εξέλιξης, όπου η επικοινωνία μεταξύ των λαών είναι πλέον επιτακτική ανάγκη. Συνεπώς η εκμάθηση ξένων γλωσσών θεωρείται προϋπόθεση αυτής της επικοινωνίας. Η εκμάθηση όμως σαν εργαλείο επικοινωνίας από μόνη της δεν θεωρείται αρκετή. Κάθε ξένη γλώσσα φέρει μαζί της μια πολιτιστική και πολιτισμική κληρονομιά.
Oι ιστορίες ανθρώπων των γραμμάτων, των τεχνών, των επιστημών, των εφευρέσεων, εκείνων που διαδραμάτισαν σημαντική προσφορά στο παγκόσμιο γίγνεσθαι, που πολλοί απ ΄ αυτούς αφιέρωσαν τη ζωή τους στις επιστήμες και με τις ανακαλύψεις τους βελτίωσαν την ποιότητα της ζωής μας έρχονται να ολοκληρώσουν την εκμάθηση της ξένης γλώσσας.
Η Γερμανία έχει καταθέσει στην κοινή ευρωπαϊκή και παγκόσμια κληρονομιά μεγάλα ιστορικά και πολιτισμικά κεφάλαια. Από τον τυπογράφο Γουτεμβέργιο, τον Λούθηρο, τον Κόχ που ανακάλυψε το βακτήριο της φυματίωσης και θεμελίωσε την επιστήμη της Βακτηριολογίας, τον Κάντ, τον Γκαίτε, τον Μπάχ, τον Μπετόβεν, τον Μπίσμαρκ, τον Μάρξ, τον Νίτσε, τον Μπέντς, τον Αϊνστάιν, τον Μπρέχτ, τον Σίντλερ, έως τον πυραυλικό επιστήμονα Βέρνερ φον Μπράουν που ώθησαν τη ΝΑΣΑ στο φεγγάρι και ενέπνευσαν το όνειρο του αστροναύτη σε εκατομμύρια παιδιά ανά την υφήλιο.
Μια πρωτότυπη ιδέα της καθηγήτριας Γερμανικών Άννας Εμμανουηλίδου και ενός κειμένου της μαθήτριας του Γ3 Παλασίδου Ανθούλας οδήγησε στην δημιουργία ενός ‘’τηλεπαιχνιδιού’’ στο μάθημα των Γερμανικών. «Ο εκατομμυριούχος» είναι ένα παιχνίδι γνώσεων βασισμένο στην έρευνα των μαθητών. Για την γνωστοποίηση της έρευνας αυτής επιλέχθηκε γνωστό τηλεοπτικό παιχνίδι, με θεατρικά στοιχεία , πλαισιώθηκε από τη δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού μέσα στο οποίο περιλαμβάνονται σποτάκια όπου αναπαρίστανται μέρη της έρευνας υπό τύπου διαφημίσεων, ειδήσεων και επίκαιρων τηλεοπτικών παιχνιδιών.
Για την επίτευξη αυτού του στόχου οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες, και κάθε ομάδα επέλεξε να ερευνήσει μια ενότητα. Ο συνδυασμός έρευνας, θεατροποίησης, δημιουργίας τύπου τηλεοπτικών εκπομπών, ειδήσεων κλπ. είχαν ως αποτέλεσμα να αυξηθεί τόσο το κίνητρο μάθησης όσο και η χαρά της συμμετοχής.
Η εκπόνηση του Προγράμματος κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους υπήρξε μια χαρούμενη συνύπαρξη, ενίσχυσε την ομαδική εργασία, διεύρυνε τις γνώσεις των μαθητών μέσα σ ΄ ένα κλίμα ζεστό και φιλικό, απαλλαγμένο από κάθε λογής προκαταλήψεων. Θεωρούμε απαραίτητο να αναφέρουμε και τη συμβολή του Αλέξανδρου Καλαϊτζόπουλου, μαθητή του Γ2 στην τεχνική υποστήριξη της ιδέας, χωρίς τη βοήθεια του οποίου δεν θα είχε στηθεί το τηλεπαιχνίδι! Θα γίνει παρουσίαση του παιχνιδιού την Τετάρτη 11 Μαϊου στις 7 το απόγευμα στο 5ο Γυμνάσιο.
Με το βλέμμα στο μέλλον ελπίζουμε να υπάρξουν κι άλλα παρόμοια προγράμματα, που να εμπνεύσουν τους μαθητές .
Εμμανουηλίδου Άννα
καθηγήτρια Γερμανικών