Στις εργώδεις προσπάθειες που καταβάλλει καθημερινά ως Υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων αναφέρθηκε ο Μιχάλης Παπαδόπουλος σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα “Καρφίτσα” και στη Μελίνα Καραπαναγιωτίδου. Προσπάθειες που όλες λέει, συνοψίζονται στην καθημερινή υπογραφή ρυθμίσεων (κανονιστικές και νομοθετικές) για να μπορέσει να ανταποκριθεί η χώρα στις ραγδαίως εξελισσόμενες διεθνείς τάσεις σε όλους τους κλάδους που η εξέλιξή τους έχει άμεση συνάρτηση με το υπουργείο, αλλά και για να εκπληρώσει τις Ευρωπαϊκές επιταγές.
Παρατίθεται ολόκληρη η συνέντευξη στην «Κ»:
Καθημερινός αγώνας είναι η αντιμετώπιση προβλημάτων σε υπηρεσίες αιχμής, όπως π.χ. στις διευθύνσεις Μεταφορών και Συγκοινωνιών, για τον υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Παπαδόπουλο.
Ο βουλευτής Κοζάνης μιλάει στην «Κ» για το τέρας της γραφειοκρατίας και τις 120 αποφάσεις που υπέγραψε για να το… νικήσει καθώς και για το υπουργείο επί των ημερών του Γιώργου Παπανδρέου και του Γιάννη Ραγκούση σημειώνοντας ότι με τον τελευταίο δεν είχαν επαφή οι εκπρόσωποι των συναρμοδίων φορέων!
Μιλάει επίσης για τον Κώστα Καραμανλή και για το πως βλέπει σήμερα την κρίση καθώς και για την εκλογική του περιφέρεια, η οποία είναι πλούσια σε αγροτικά προϊόντα όπως ο κρόκος, αλλά και σε ορυκτό πλούτο.
Συνέντευξη στη Μ. Καραπαναγιωτίδου
Ως αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ είχατε πολλές συναντήσεις με τους τότε υπουργούς Μαγκριώτη και Ρέππα, όχι όμως με τον κ. Ραγκούση. Τι συνέβαινε επί των ημερών Γιώργου Παπανδρέου στο υπουργείο;
Πράγματι ως αρμόδιος Τομεάρχης Μεταφορών από τότε που ανέλαβα τον κρίσιμο αυτό τομέα παρακολουθούσα στενά τις εξελίξεις. Την εποχή που ήταν υπουργός ο κ. Ρέππας και υφυπουργός ο κ. Μαγκριώτης δεν ήμουν τομεάρχης Μεταφορών, τη θέση αυτή κατείχε ο κ. Καλαφάτης. Τομεάρχης Μεταφορών ανέλαβα όταν υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ήταν ο κ. Ραγκούσης με τον οποίο πράγματι δεν είχα καμία επαφή όπως, άλλωστε είχα πληροφορηθεί, δεν είχαν και όλοι οι φορείς που είχαν σχέση με το υπουργείο (Συνδικάτα Φορτηγών, ΤΑΞΙ, Βενζινοπώλες, κλπ). Όταν ανέλαβα υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και ο πρωθυπουργός μου ανέθεσε τον Τομέα Μεταφορών και Επικοινωνιών διαπίστωσα ότι πολύ λίγα πράγματα είχαν γίνει στο υπουργείο για τους τομείς αυτούς και ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά θέματα καθημερινότητας.
Τα θέματα της αρμοδιότητας σας έχουν προχωρήσει; Σε ποια υπάρχει εύλογη καθυστέρηση και σε ποια όχι;
Ο τομέας Μεταφορών είναι ο κατεξοχήν τομέας που έχει σχέση με εκατοντάδες κοινωνικές ομάδες, είναι αυτός που αφορά σε όλους τους πολίτες. Ποιος δεν έχει επισκεφτεί μια διεύθυνση Μεταφορών για να διεκπεραιώσει μια υπόθεσή του (να εκδώσει άδεια κυκλοφορίας, να εκδώσει μια άδεια οδήγησης, να πάρει μια άδεια για μια επιχείρηση που θέλει να ανοίξει π.χ. συνεργείο, πρατήριο υγρών καυσίμων κλπ) και δεν έχει αντιμετωπίσει το τέρας της γραφειοκρατίας, ή τις καθυστερήσεις;
Δηλαδή;
Για το λόγο αυτό καταβάλλω καθημερινά εργώδεις προσπάθειες προκειμένου να ανταποκριθούμε διαρκώς στις ραγδαίως εξελισσόμενες διεθνείς τάσεις σε όλους τους κλάδους που η εξέλιξή τους έχει άμεση συνάρτηση με το υπουργείο. Εκπληρώνοντας τις Ευρωπαϊκές επιταγές, τα εύλογα αιτήματα των επαγγελματικών κλάδων που δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια, αλλά και τις ανάγκες των πολιτών καθημερινά υπογράφονται ρυθμίσεις (κανονιστικές και νομοθετικές). Γιατί πιστεύω ότι τα αιτήματα του κόσμου ο οποίος σήμερα βιώνει αυτή την οικονομική κρίση δεν είναι όλα οικονομικά, είναι και θεσμικά.
Συγκεκριμένα τι έχετε κάνει;
Έχουν υπογραφεί τουλάχιστον 120 αποφάσεις εντός του εξαμήνου, αλλά και νομοθετικών πρωτοβουλιών προκειμένου να πετύχω αυτόν τον στόχο. Μπορώ να σας αναφέρω μερικές χαρακτηριστικές αποφάσεις: Απλούστευση διαδικασιών για την τοποθέτηση στα πρατήρια του συστήματος εισροών-εκροών, τροποποίηση συστήματος εξετάσεων υποψηφίων οδηγών σύμφωνα με τις κοινοτικές οδηγίες, υπογραφή κανονιστικών αποφάσεων για την λειτουργία των υδατοδρομίων, έκδοση της άδειας λειτουργίας για την επέκταση της γραμμής 2 ΜΕΤΡΟ (Αγ. Δημήτριος-Ελληνικό), της γραμμής 3 (Αιγάλεω – Χαϊδάρι) και άδειας λειτουργίας σταθμού στάθμευσης της Αγ. Μαρίνας. Καθιέρωση συνδυασμένης μεταφοράς για το τμήμα γραμμής Ε22 Βάρκιζα-Σαρωνίδα, εξορθολογισμός των προστίμων για παραβάσεις ταχογράφου, κλπ. Αλλά και ο τομέας των Επικοινωνιών του οποίου έχω την ευθύνη είναι ένα ιδιαίτερο δυναμικό κομμάτι της ελληνικής οικονομίας, και πρέπει να σημειώσω ότι οι Επικοινωνίες βρίσκονται σε διαδικασία αναπροσαρμογής και διαρκούς εξέλιξης. Πρόκειται για ένα κλάδο που έχει μια αυτοτελή δυναμική και ιδιαίτερα υψηλές ιδιωτικές επενδύσεις και ο οποίος χρειάζεται ρυθμιστικές, αλλά και αναπτυξιακές παρεμβάσεις. Παρεμβάσεις με σειρά έργων υποδομής και τη δημιουργία του απαραίτητου περιβάλλοντος που εξασφαλίζει υγιή ανταγωνιστικότητα και καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες για τους καταναλωτές. Η αγορά της κινητής τηλεφωνίας συνεχίζει να αναπτύσσεται και το ποσοστό διείσδυσης στον πληθυσμό της χώρας έχει ξεπεράσει το 90%. Στην σταθερή τηλεφωνία ο ανταγωνισμός ενισχύεται συνεχώς με αποτέλεσμα την αποφασιστική μείωση των τιμολογίων προς όφελος των καταναλωτών. Για την ανάπτυξη αυτού του κλάδου προχώρησα και προχωρώ σε σειρά ρυθμίσεων όπως την εκχώρηση φάσματος επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής στη ΝΕΡΙΤ Α.Ε., την προώθηση του Ευρωπαϊκού δορυφορικού προγράμματος Galileo, την οργάνωση, εγκατάσταση και λειτουργία των Εθνικών Παρατηρητηρίων Ηλεκτρομαγνητικής Συμβατότητας, το Πρόγραμμα ΣΗΛΥΑ, κλπ.
Kε υπουργέ, από παιδί είστε στη ΝΔ (ΟΝΝΕΔ 1978). Σήμερα η συνεργασία με το κόμμα με το οποίο ήσασταν σε συνεχή αντιπαλότητα και μάλιστα με έναν από τους σκληρά κομματικούς και υψηλόβαθμους του ΠΑΣΟΚ ( Μ. Χρυσοχοϊδη) δεν σας δυσκολεύει;
Δεν είναι πλέον θέμα συνεργασίας μεταξύ ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, αλλά συνεργασίας ούτως ώστε η χώρα να ξεπεράσει τα προβλήματα και να αρχίσει η ανάπτυξη στην Ελλάδα.
Υπήρξατε στενός συνεργάτης και του πρώην προέδρου της ΝΔ, Κώστα Καραμανλή. Σήμερα ο π. πρωθυπουργός δεν θα έπρεπε να συμβάλλει περισσότερο ώστε να ορθοποδήσει η χώρα;
Ο πρώην πρωθυπουργός και αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Καραμανλής τόσο με τη στάση του, εντός και εκτός Βουλής αλλά και με δημόσιες δηλώσεις του, στήριξε και στηρίζει ανεπιφύλακτα τον σημερινό πρωθυπουργό της χώρας, Αντώνη Σαμαρά. Ο Κώστα Καραμανλής έχει επανειλημμένα τονίσει ότι κυρίαρχο ζητούμενο την περίοδο αυτή είναι η πολιτική και κυβερνητική σταθερότητα και ότι η χώρα πρέπει να μπορεί να κυβερνηθεί με ξεκάθαρη πολιτική στόχευση και χρονικό ορίζοντα τετραετίας. Διαφορετικά η πρωτοφανής περιπέτεια που βιώνει ο τόπος μπορεί να επιδεινωθεί σε όλα τα επίπεδα, οικονομικά, κοινωνικά, ακόμα και εθνικά και ότι αναγκαία προϋπόθεση για την πολιτική και κυβερνητική σταθερότητα είναι η ενίσχυση της Νέας Δημοκρατίας.
Η δυτική Μακεδονία έχει στηρίξει τη χώρα με διάφορους τρόπους στο πέρασμα των δεκαετιών (ενέργεια, ΔΕΗ, τηλεματική, θέρμανση, πολιτισμός-τέχνη) και πρόσφατα με τις εξαγωγές του κρόκου. Θεωρείτε ότι θα έπρεπε να μιμηθούν την Κοζάνη κι άλλες περιοχές;
Είναι φανερό ότι η δραστηριότητα της ΔΕΗ στο νομό Κοζάνης τα τελευταία 40 χρόνια άλλαξε τη φυσιογνωμία του με θετικές επιπτώσεις. Είναι γεγονός ότι σε περιόδους που σε άλλες περιοχές της χώρας το κύμα της μετανάστευσης (εξωτερικής και εσωτερικής) ήταν μεγάλο, ο πληθυσμός του νομού Κοζάνης συγκρατήθηκε λόγω της ανάπτυξης των έργων της ΔΕΗ (Ορυχεία και εργοστάσια). Ένα μεγάλο μέρος του αστικού αλλά και του αγροτικού πληθυσμού πέρασε στο βιομηχανικό τομέα. Η επιτυχής αξιοποίηση του θερμικού φορτίου των θερμοηλεκτρικών σταθμών που λειτουργούν στο Νομό Κοζάνης και η ανάπτυξη δικτύου τηλεθέρμανσης επέφερε αφενός μεγάλα περιθώρια οικονομίας στους καταναλωτές και αφετέρου τεράστια περιβαλλοντικά οφέλη. Αν, μάλιστα, συνυπολογίσει κανείς και τα οφέλη από την ενσωμάτωση μονάδων παραγωγής ενέργειας από βιομάζα στα δίκτυα τηλεθέρμανσης, το κέρδος είναι πολλαπλάσιο. Σημαντικό ρόλο επίσης στην σημερινή φυσιογνωμία του νομού Κοζάνης αλλά και γενικότερα της Δυτικής Μακεδονίας υπήρξε η στοχευμένη αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου που διαθέτει ο νομός (Μάρμαρα Τρανοβάλτου, Χρώμιο κλπ ) καθώς και η έμφαση τα τελευταία χρόνια της εκμετάλλευσης και εμπορίας του Κρόκου. Κάθε περιοχή έχει τα δικά της ξεχωριστά χαρακτηριστικά που την διαφοροποιούν από τις άλλες. Αυτές ακριβώς τις ιδιαιτερότητες θα πρέπει κατά την άποψή μου, να αναδείξουν και να αξιοποιήσουν, δημιουργώντας προοπτικές βιώσιμης ανάπτυξης.
Η επιλογή σας να κάνετε δώρο – με αφορμή την ονομαστική εορτή του πρωθυπουργού – κρόκο συζητήθηκε πολύ και ορθώς κατά την άποψη μου. Δεν θα έπρεπε κι άλλοι βουλευτές να στηρίξουν εργαζόμενους και… επενδυτές του ιδιωτικού τομέα και μάλιστα με παραδοσιακά προϊόντα;
Η επιλογή αυτή θεωρώ ότι ήταν πολύ επιτυχής και συμβολικού χαρακτήρα, καθώς πιστεύω ότι όλοι οι υπεύθυνοι πολιτικοί πρέπει να στηρίζουν τους παραγωγούς και τους επενδυτές ποιοτικών προϊόντων προς όφελος δικό τους αλλά και της ελληνικής παραγωγής γενικότερα. Στη σημερινή περίοδο οικονομικής κρίσης που βιώνουμε, είναι καθοριστικής σημασίας η επιστροφή στην πρωτογενή παραγωγή. Η τόνωση της πρωτογενούς παραγωγής, ιδιαίτερα δε με μοναδικά παραδοσιακά προσόντα της ελληνικής γης, μπορεί να οδηγήσει στην τόνωση τόσο της τοπικής όσο και της εθνικής οικονομίας, γεγονός που αποτελεί την ουσιώδη βάση για έξοδο από την κρίση.