Aπό 1η Σεπτεμβρίου 2009 τίθεται σε ισχύ η απαγόρευση διάθεσης των διαφανών συμβατικών λαμπτήρων πυράκτωσης των 100 watt, καθώς και οποιωνδήποτε ημιδιαφανών (γαλακτερών-ματ) λαμπτήρων, από τα καταστήματα των χωρών της Ευρωπαϊκής Eνωσης. Τα καταστήματα θα μπορούν να διαθέτουν τα αποθέματά τους και πέραν της 1ης Σεπτεμβρίου, αλλά δεν θα μπορούν εφεξής να κάνουν νέες χονδρικές παραγγελίες.
Το μέτρο ελήφθη από την Ευρωπαϊκή Eνωση στο πλαίσιο της πολιτικής για την εξοικονόμηση ενέργειας με τη χρήση νέας τεχνολογίας λαμπτήρων, που έχουν 8 έως 15 φορές μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Υπολογίζεται ότι με τις νέες λάμπες το μέσο ευρωπαϊκό νοικοκυριό θα εξοικονομεί περίπου 166 ευρώ ετησίως στον λογαριασμό του ηλεκτρικού ρεύματος. Θα ακολουθήσει η απόσυρση των συμβατικών λαμπτήρων 75 watt, ενώ το 2011 θα απαγορευτούν αυτοί των 60 watt, οι μικρότεροι των 40 και 25 watt θα αποσυρθούν το 2012, ενώ μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016 όλες ανεξαιρέτως οι λάμπες πυράκτωσης θα έχουν πλέον υποχρεωτικά εξαφανιστεί από τα ράφια των ευρωπαϊκών καταστημάτων.
Η Ε.Ε. ελπίζει να εξοικονομεί 40 TWh (τεραβατώρες) κάθε χρόνο. Σημειώνεται ότι οι λάμπες εξοικονόμησης ενέργειας καταναλώνουν τέσσερις έως πέντε φορές λιγότερη ενέργεια, μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Επιπλέον, εκτιμάται ότι μειώνουν το κόστος ηλεκτρικού ρεύματος κατά 12 ευρώ περίπου τον χρόνο ανά λάμπα.
Συστάσεις για την εγκατάσταση του eCall στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε όλες τις χώρες της ΕΕ να επιταχύνουν την εθελοντική εφαρμογή της «ηλεκτρονικής κλήσης» (eCall), μιας νέας τεχνολογίας για αυτοκίνητα με την οποία θα μπορούσαν να σωθούν 2.500 ζωές ετησίως. Το σύστημα eCall καλεί αυτόματα το 112, τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό κλήσεως έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση που το αυτοκίνητο αντιμετωπίσει σοβαρό ατύχημα και αποστέλλει την θέση του οχήματος στην πλησιέστερη υπηρεσία έκτακτης ανάγκης. Αυτό μπορεί να μειώσει στο μισό τους χρόνους επέμβασης των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, να περιορίσει τη σοβαρότητα των τραυματισμών και να σώσει τις ζωές ανθρώπων που δεν γνωρίζουν την ακριβή τοποθεσία στην οποία βρίσκονται ή που δεν είναι σε κατάσταση να την μεταδώσουν. Προς το παρόν η εγκατάσταση του eCall από τις δημόσιες αρχές, τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας είναι εθελοντική. Μέχρι σήμερα το σύστημα δεν λειτουργεί σε καμία χώρα της ΕΕ.
Σε έγγραφο άσκησης πολιτικής που εξέδωσε η Επιτροπή περιλαμβάνεται στρατηγική για την εισαγωγή ενός οικονομικά προσιτού συστήματος κλήσεων έκτακτης ανάγκης για αυτοκίνητα σε όλα τα καινούργια οχήματα και σε ολόκληρη την Ευρώπη μέχρι το 2014, αρχής γενομένης από το επόμενο έτος. Το σύστημα eCall, που θα ενεργοποιείται αυτόματα εάν οι επιβάτες δεν είναι σε θέση να το κάνουν οι ίδιοι, είναι δυνατόν, όταν θα έχει εγκατασταθεί πλήρως, να σώσει μέχρι και 2.500 ζωές στην ΕΕ και να μειώσει την σοβαρότητα των τραυματισμών κατά 10 έως 15%. Τα μέτρα που προτείνει η Επιτροπή μπορούν να εξασφαλίσουν τη λειτουργία του eCall σε όλες τις χώρες της ΕΕ και σε αυτοκίνητα κάθε μάρκας και χώρας προέλευσης.
Η εφαρμογή του eCall απαιτεί την πλήρη συνεργασία της αυτοκινητοβιομηχανίας και του κλάδου των τηλεπικοινωνιών, καθώς και των δημόσιων διοικήσεων όλων των χωρών της ΕΕ, οι οποίες οφείλουν να διασφαλίσουν ότι οι οικείες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης έχουν εξοπλιστεί κατάλληλα ώστε να διεκπεραιώνουν τηλε-κλήσεις.
Παρόλο που η τεχνολογία είναι έτοιμη και ο κλάδος έχει συμφωνήσει για κοινά πανευρωπαϊκά πρότυπα, έξη χώρες της ΕΕ (Δανία, Γαλλία, Ιρλανδία, Λετονία, Μάλτα και Ηνωμένο Βασίλειο) δεν είναι ακόμη έτοιμες να δεσμευτούν, εξαιτίας προβλημάτων που συνδέονται με το κόστος.
Η προετοιμασία των τηλεφωνικών δικτύων και των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης για την εγκατάσταση του eCall στα αυτοκίνητα σε ολόκληρη την Ευρώπη τυγχάνει της πλήρους υποστήριξης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και των 15 χωρών που έχουν υπογράψει το μνημόνιο συμφωνίας για το eCall (Αυστρία, Κύπρος, Τσεχική Δημοκρατία, Εσθονία, Φινλανδία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Λιθουανία, Πορτογαλία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία, Κάτω Χώρες και Σουηδία) καθώς και τριών άλλων ευρωπαϊκών χωρών (Ισλανδία, Νορβηγία και Ελβετία).
Άλλες έξι χώρες (Βέλγιο, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Λουξεμβούργο, Ρουμανία και Πολωνία) υποστηρίζουν το eCall και επιθυμούν να υπογράψουν τη συμφωνία σε εύθετο χρόνο.
Προκειμένου το eCall να καταστεί πλήρως επιχειρησιακό σε ολόκληρη την ΕΕ, οι χώρες πρέπει να συμφωνήσουν επί κοινών προτύπων και κατευθυντηρίων γραμμών για την εναρμονισμένη εγκατάσταση του συστήματος και να πραγματοποιήσουν δοκιμές πεδίου με τις οποίες το σύστημα θα τεθεί σε λειτουργία στην πράξη (πιλοτικές εφαρμογές έχουν ξεκινήσει σε ορισμένες χώρες της ΕΕ στις οποίες περιλαμβάνονται η Φινλανδία, η Τσεχική Δημοκρατία, η Γερμανία, η Αυστρία, η Ιταλία και οι Κάτω Χώρες). Μέσω του προγράμματος για την ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία, η Επιτροπή είναι δυνατόν να υποστηρίξει οικονομικά τέτοιες πιλοτικές εφαρμογές, καθώς και εκστρατείες ευαισθητοποίησης σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας.
Κλιματική αλλαγή: Ικανοποίηση από τα προσωρινά στοιχεία του 2008, που δείχνουν περαιτέρω πρόοδο της ΕΕ προς την επίτευξη των στόχων του Κιότο
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χαιρετίζει τα προσωρινά αριθμητικά στοιχεία για το έτος 2008 που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα και δείχνουν ότι οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου της ΕΕ σημείωσαν νέα πτώση, για τέταρτο συνεχές έτος. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος εκτιμά ότι οι εκπομπές από τα 15 παλαιότερα κράτη μέλη της ΕΕ μειώθηκαν κατά 1,3% το 2008 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2007, φθάνοντας έτσι σε ποσοστό 6,2% κατώτερο από τα επίπεδά τους κατά το έτος αναφοράς (το 1990 στις περισσότερες περιπτώσεις). Αυτό αντιπροσωπεύει ένα ακόμη σημαντικό βήμα της ΕΕ των 15 στην πορεία επίτευξης του στόχου της βάσει του Πρωτοκόλλου του Κιότο, δηλαδή τη μείωση των εκπομπών στο διάστημα 2008-2012 κατά 8% κάτω από το επίπεδο του έτους αναφοράς. Εκτιμάται ότι το 2008 οι εκπομπές της EΕ-27 μειώθηκαν κατά 1,5%, οπότε είναι 13,6% χαμηλότερες από το επίπεδό τους κατά το έτος αναφοράς.
Ο αρμόδιος για το περιβάλλον ευρωπαίος Επίτροπος κ. Σταύρος Δήμας σχολίασε ως εξής : «Τα διαθέσιμα προσωρινά αριθμητικά στοιχεία επιβεβαιώνουν άλλη μια φορά ότι η ΕΕ βρίσκεται στη σωστή πορεία επίτευξης του στόχου της του Κιότο, μολονότι πρέπει να παραδεχθούμε ότι η μείωση των εκπομπών οφείλεται εν μέρει στην οικονομική ύφεση. Η ΕΕ έχει ήδη δείξει ότι μπορεί να σπάσει με επιτυχία τον δεσμό μεταξύ των εκπομπών της και της οικονομικής μεγέθυνσης. Η ταχεία υλοποίηση της ευρωπαϊκής δέσμης μέτρων για την ενέργεια και το κλίμα αναμένεται να δώσει νέα ώθηση στην πορεία αυτή. Έτσι θα σταλεί επίκαιρο μήνυμα στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου εν όψει της Διάσκεψης της Κοπεγχάγης με αντικείμενο το κλίμα, τον Δεκέμβριο.»
Για πρώτη φορά διενεργείται προσωρινή εκτίμηση
Τα προσωρινά αριθμητικά στοιχεία του 2008 βασίζονται σε σειρά πηγών έκδοσης οικονομικών δεδομένων που δημοσιεύονται σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, συμπεριλαμβανομένων των εξακριβωμένων εκπομπών από επιχειρήσεις οι οποίες συμμετέχουν στο σύστημα εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών της ΕΕ εκπομπές, οι οποίες σημείωσαν πτώση κατά 3% το 2008.
Είναι η πρώτη φορά που τα προσωρινά αριθμητικά στοιχεία προκύπτουν από επίσημη εκτίμηση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της ΕΕ , διενεργηθείσα το προηγούμενο έτος. Στο παρελθόν, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος ανέμενε πρώτα να του αποστείλουν τα κράτη μέλη πλήρη αποτίμηση των εκπομπών και τότε δημοσίευε αποτελέσματα για ολόκληρη την ΕΕ, περίπου 18 μήνες μετά το τέλος του έτους για το οποίο ίσχυαν τα στοιχεία. Τα στοιχεία για τις εκπομπές του έτους 2007 σε επίπεδο ΕΕ δημοσιεύθηκαν στα τέλη Μαΐου.
Σε ισχύ νέα Οδηγία της Ε.Ε. για τις αμυντικές προμήθειες
Σε ισχύ τέθηκε από τις 21 Αυγούστου 2009 η νέα Οδηγία 2009/81/EC της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις αμυντικές δαπάνες των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση.
Η Οδηγία αναμένεται να αποτελέσει τον «ακρογωνιαίο λίθο» μίας «πραγματικά ευρωπαϊκής αμυντικής αγοράς», όπως επισημαίνεται, που θα στηρίξει την ανάπτυξη του ευρωπαϊκού αμυντικού κλάδου παρέχοντας παράλληλα ένα θεσμικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει την αγορά χωρίς να θίγει ευαίσθητα ζητήματα ασφάλειας των κρατών-μελών.
Με τη νέα Οδηγία «ανοίγουν» περισσότερο οι επιμέρους εσωτερικές αγορές εισάγοντας κανόνες διαφάνειας και ενίσχυσης του ανταγωνισμού, οι οποίοι θα έχουν εφαρμογή σε προμήθειες όπλων, πυρομαχικών και άλλων οπλικών συστημάτων τόσο σε αμιγώς αμυντικά προγράμματα, όσο και σε «ευαίσθητους» τομείς όπως η καταπολέμηση της τρομοκρατίας.
Τα κράτη-μέλη ωστόσο διατηρούν ακόμη τη δυνατότητα να εξαιρέσουν ορισμένα αμυντικά τους προγράμματα από το νέο θεσμικό πλαίσιο, αξιοποιώντας τις προβλέψεις του Άρθρου 296 της Συνθήκης των ευρωπαϊκών Κοινοτήτων για περιπτώσεις που εκτιμώνται ως εξαιρετικά «ευαίσθητες» και δεν καλύπτονται ούτε από τους νέους κανόνες που θεσπίζει η συγκεκριμένη Οδηγία.
Μερικές από τα καινοτομίες που εισάγονται με τη νέα Οδηγία είναι ότι:
– Από τις υποψήφιες εταιρείες σε αμυντικούς διαγωνισμούς μπορούν να ζητηθούν εγγυήσεις τόσο για τη διασφάλιση του απορρήτου των σχετικών πληροφοριών, όσο και για την έγκαιρη υλοποίηση των όποιων αμυντικών συμβολαίων, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης.
– Εισάγονται κανόνες που αφορούν την έρευνα και ανάπτυξη στον αμυντικό κλάδο και οι οποίοι στοχεύουν στην εξισορρόπηση αφενός της ανάγκης για καινοτομία και αφετέρου της διασφάλισης των κατάλληλων συνθηκών ανταγωνισμού.
– Οι εθνικές αρχές έχουν τη δυνατότητα να απαιτήσουν από τις αντισυμβαλλόμενες εταιρείες να αναθέτουν υποκατασκευαστικό έργο με ανταγωνιστικούς όρους, δημιουργώντας παράλληλα ευκαιρίες και για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου.
Η ευρωπαϊκή ψηφιακή βιβλιοθήκη Europeana
διπλασίασε το μέγεθός της, δεν υπάρχει ωστόσο κοινή ευρωπαϊκή λύση για τα διαδικτυακά πνευματικά δικαιώματα
Η Europeana περιλαμβάνει πλέον 4,5 εκατ. ψηφιακοποιημένα αντικείμενα, υπερδιπλασιάζοντας τον όγκο της σε λιγότερο από εννέα μήνες (ήταν 2 εκατ). Κυρίως περιλαμβάνονται ψηφιακοποιημένα βιβλία τα οποία αποτελούν κοινό κτήμα, επομένως δεν προστατεύονται πλέον από το δίκαιο περί πνευματικής ιδιοκτησίας (που διαρκεί έως 70 έτη μετά το θάνατο του δημιουργού).
Ο χρήστης μπορεί σήμερα να βρει 4,6 εκατ. ψηφιακοποιημένα αντικείμενα στην Europeana, σε σύγκριση με 2 εκατ. πριν από εννέα μήνες. Μεταξύ των νέων αποκτημάτων περιλαμβάνονται: μια συλλογή από 70 παλαίτυπα (βιβλία τυπωμένα με τις παλαιότερες τεχνικές εκτύπωσης) της βιβλιοθήκης της Καταλονίας, μια έκδοση του 1572 του έργου « Os Lus í adas» του Luís de Camões, του εθνικού έπους της Πορτογαλίας καθώς και κινηματογραφημένες σκηνές του 1913 από τη Friedrichstra ß e του Βερολίνου από την Ένωση Ευρωπαϊκών Κινηματογραφικών Αρχείων.
Το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων
Ωστόσο, η σημαντική πρόοδος που επιτεύχθηκε στην Europeana αναδεικνύει επίσης τις προκλήσεις και τα προβλήματα που συνδέονται με τη διαδικασία της ψηφιακοποίησης. Επί του παρόντος, η Europeana περιλαμβάνει κυρίως ψηφιακοποιημένα βιβλία τα οποία αποτελούν κοινό κτήμα, επομένως δεν προστατεύονται πλέον από το δίκαιο περί πνευματικής ιδιοκτησίας (που διαρκεί έως 70 έτη μετά το θάνατο του δημιουργού).
Για νομικούς λόγους, η Europeana δεν περιλαμβάνει, προς το παρόν, ούτε εξαντλημένες εκδόσεις έργων (περίπου το 90% των βιβλίων των εθνικών βιβλιοθηκών της Ευρώπης), ουτε ορφανά έργα (που εκτιμώνται σε 10-20% των συλλογών με δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας), για τα οποία εξακολουθούν να ισχύουν δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας, αλλά δεν μπορεί να προσδιοριστεί ο συγγραφέας τους.
Από την εμπειρία της Europeana προκύπτει επίσης ότι η χορήγηση αδειών εκμετάλλευσης για υλικό που προστατεύεται με δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας στην Ευρώπη εξακολουθεί να πραγματοποιείται σε πολύ κατακερματισμένο νομικό πλαίσιο. Νωρίτερα φέτος, ένας γαλλικός συλλεκτικός φορέας αναγκάστηκε να αποσύρει φωτογραφίες από την Europeana , δεδομένου ότι διέθετε δικαίωμα διάδοσης του υλικού μόνο στη γαλλική επικράτεια.
Δημόσια διαβούλευση για το μέλλον της Europeana
Για την αντιμετώπιση όλων αυτών των θεμάτων, η Επιτροπή δρομολόγησε δημόσια διαβούλευση σχετικά με το μέλλον της Europeana και της ψηφιακοποίησης των βιβλίων, η οποία θα διαρκέσει έως τις 15 Νοεμβρίου 2009. Μεταξύ των ερωτημάτων που θέτει η Επιτροπή περιλαμβάνονται τα εξής: Πώς μπορεί να εξασφαλιστεί ότι το ψηφιοποιημένο υλικό θα είναι διαθέσιμο στους καταναλωτές σε ολόκληρη την ΕΕ; Πρέπει να υπάρξει καλύτερη συνεργασία με τους εκδότες σχετικά με υλικό που προστατεύεται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας; Θα ήταν καλή ιδέα η δημιουργία ευρωπαϊκών μητρώων για ορφανά και εξαντλημένα έργα; Πώς πρέπει να χρηματοδοτείται η Europeana μακροπρόθεσμα;
Μικρή η ελληνική συνεισφορά
Από τα στατιστικά στοιχεία που ανακοίνωσε η Επιτροπή προκύπτει ότι η χώρα μας κατατάσσεται 7η μεταξύ των Ευρωπαϊκών Χωρών όσον αφορά την συνεισφορά περιεχομένου, αλλά το ποσοστό της συνεισφοράς ανέρχεται μόνο σε 1,6%, την στιγμή που η Γαλλία έχει συνεισφέρει το 47% του περιεχομένου της, η Γερμανία το 15,4%, η Ολλανδία το 8%, η Μεγάλη Βρετανία το 7,9%, η Σουηδία το 5,2% και η Φινλανδία το 4%.
Διαγωνισμός ιδεών για τη δημιουργία ενός ελληνικού Ψηφιακού Αναγνώστη Βιβλίων (e-reader)
Ανοικτή δημόσια διαβούλευση για έναν πρωτότυπο διαγωνισμό ιδεών ξεκίνησε στον δικτυακό τόπο b.ook.gr (http://b.ook.gr). Στόχος του διαγωνισμού είναι να κατατεθούν εμπνευσμένες ιδέες και προτάσεις για τη δημιουργία ενός πρότυπου εγχώριου ψηφιακού αναγνώστη βιβλίων (e-book reader), καθώς και του περιβάλλοντος υποστήριξής του, που θα απευθύνεται σε μαθητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς της Ελλάδας, προκειμένου να ενισχυθεί ο χώρος της εκπαίδευσης και να βελτιωθεί η εκπαιδευτική διαδικασία στη χώρα μας μέσω των νέων τεχνολογιών.
Η ενίσχυση της προσπάθειας εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού συστήματος είναι ο απώτερος στόχος του Ανοιχτού Διαγωνισμού Ιδεών Ψηφιακού Αναγνώστη Βιβλίων (e-book reader), ο οποίος είναι μια πρωτοβουλία του Πανεπιστημίου Πατρών και της Εταιρείας Ελεύθερου Λογισμικού / Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα (EEΛ/ΛΑΚ) και τελεί υπό την αιγίδα της Ειδικής Γραμματείας Ψηφιακού Σχεδιασμού. Το τελικό κείμενο της Προκήρυξης του Διαγωνισμού θα προκύψει από τη διαδικτυακή διαδικασία Διαβούλευσης, στην οποία καλούνται όλοι οι ενδιαφερόμενοι να συμμετάσχουν καταθέτοντας τα δικά τους σχόλια και προτάσεις μέχρι τις 4 Οκτωβρίου 2009.
Πέραν της συσκευής, βασικός στόχος του διαγωνισμού είναι η δημιουργία του «οικοσυστήματος» υποστήριξής του, εστιασμένου στις ανάγκες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Για την επίτευξη των στόχων του διαγωνισμού, θεωρείται απαραίτητη η αντιμετώπιση του ζητήματος με σφαιρικό/διεπιστημονικό τρόπο που θα «γεννήσει» προτάσεις για τη συσκευή (υλικό, λογισμικό, διεπαφή χρήστη-user interface, διασύνδεση, δικτύωση, κ.λπ.), το διαδικτυακό περιβάλλον χρήσης των συσκευών και διανομής περιεχομένου από διδασκόμενους και διδάσκοντες, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους θα ενσωματωθεί το e-reader στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν φυσικά και νομικά πρόσωπα, χωρίς κανέναν περιορισμό. Λόγω της σφαιρικής/διεπιστημονικής θεώρησης του θέματος, ενθαρρύνεται η συμμετοχή διαφόρων επιστημόνων και ειδικών σε ομάδες συνεργασίας. Μηχανικοί, παιδαγωγοί, προγραμματιστές, σχεδιαστές και ειδικοί σε ζητήματα εκδόσεων μπορούν να συγκροτήσουν ομάδες εργασίας, με τη σύνθεση που θεωρούν ότι θα αποδώσει την καλύτερη δυνατή πρόταση.
Αποτέλεσμα του Διαγωνισμού θα είναι η βράβευση τριών προτάσεων με χρηματικά βραβεία 15.000, 10.000 και 5.000 ευρώ αντίστοιχα. Η πρόταση που θα πάρει το πρώτο βραβείο, θα λάβει επιπλέον χρηματοδότηση προκειμένου να δημιουργήσει ένα λειτουργικό πρωτότυπο της συσκευής και του διαδικτυακού πλαισίου υποστήριξης λειτουργίας της. Τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία θα αξιολογηθούν οι προτάσεις από την εννεαμελή επιτροπή αξιολόγησης, είναι η ευστοχία, η διεπιστημονική προσέγγιση και ο καινοτόμος χαρακτήρας της ιδέας.
Δημοσίευση Κοινής Προκήρυξης SEE-ERA.NET PLUS
Σε συνέχεια της επιτυχημένης συνεργασίας των 14 χωρών που συμμετείχαν στην Κοινή Πιλοτική Προκήρυξη στο πλαίσιο του έργου SEΕ-ERA.NET, από 1η Σεπτεμβρίου 2009 δημοσιεύεται νέα Κοινή Προκήρυξη για Κοινά Ευρωπαϊκά Ερευνητικά Έργα στο πλαίσιο του έργου SEE-ERA.NET PLUS με καταληκτική ημερομηνία την 3η Νοεμβρίου 2009 και ώρα 16:00 (MEST).
Τα κράτη που συμμετέχουν είναι: οι χώρες των Δυτικών Βαλκανίων(Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Κροατία, Μαυροβούνιο, Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, Σερβία), τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. (Αυστρία, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ρουμανία, Σλοβενία) και η Τουρκία ως συνδεδεμένη χώρα στο 7ο ΠΠ.
Δεκτές γίνονται και ερευνητικές ομάδες από τρίτες χώρες με την προϋπόθεση ότι θα προσκομίσουν σχετική επιστολή δέσμευσης του οργανισμού στον οποίο ανήκουν. Οι ομάδες αυτές δε δικαιούνται χρηματοδότηση από το Κοινό Ταμείο του SEE-ERA.NET PLUS.
Οι θεματικές ενότητες της Προκήρυξης είναι οι ακόλουθες:
Α) ICT
I) Software systems for learning process management and support
II) ICT for energy efficiency
Β) AgroFood
III) Preservation of indigenous species and traditional food products (in SEE/WBC)
IV) Interdisciplinary field: Land use impact in agriculture on biodiversity
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι σε κάθε έργο να συμμετέχουν τουλάχιστον δύο εταίροι από τις Δυτικές Βαλκανικές χώρες και ένας από τις λοιπές χώρες-μέλη του SEE-ERA.NET PLUS (αρχή 2+1).
Κάθε έργο που θα εγκριθεί θα χρηματοδοτηθεί με ποσό ύψους έως και 150.000 ευρώ και θα πρέπει να έχει διάρκεια έως και 2 έτη. Ο συνολικός προϋπολογισμός της Κοινής Προκήρυξης, ο προοριζόμενος για τη χρηματοδότηση των ερευνητικών έργων, ανέρχεται στα 3.5 εκ. ευρώ Το ποσό αυτό θα καλυφθεί τόσο από κοινοτικούς, όσο και από εθνικούς πόρους των συμμετεχόντων κρατών.
Η υποβολή των προτάσεων θα γίνει στην αγγλική γλώσσα και μόνο ηλεκτρονικά προς τον κεντρικό διαχειριστή της Προκήρυξης PT-DLR Γερμανίας στην κάτωθι ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.pt-it.de/ptoutline/seeeraplus/
Η υποβολή των προτάσεων περιλαμβάνει δύο στάδια. Στο πρώτο οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλλουν Εκδήλωση Ενδιαφέροντος, και όχι πλήρη πρόταση. Μετά από αξιολόγηση, πλήρη πρόταση θα υποβάλλουν, μόνο ηλεκτρονικά και στην ίδια διεύθυνση, εκείνες οι ερευνητικές ομάδες, οι οποίες θα έχουν συγκεντρώσει την υψηλότερη βαθμολογία, κατόπιν ειδοποιήσεως από το φορέα PT-DLR Γερμανίας.
Για περισσότερες πληροφορίες : Κέλλυ Βαβάση, ΓΓΕΤ/Διεύθυνση Διεθνούς Ε&Τ Συνεργασίαςτηλ. 210-7458101 ,
e-mail: kvavasi@gsrt.gr
Ιστοσελίδα SEE-ERA.NET PLUS: http://plus.see-era.net/pjc/calltext.html
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Α.Ε. – ΑΝΚΟ
Μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου
«Enterprise Europe Network – Hellas»
Φον Καραγιάννη 1-3
50100 Κοζάνη
Τηλ.: +30 24610 24022
Φαξ: +30 24610 49210
E-mail: info@anko-eunet.gr Web Site: http://www.anko-eunet.gr/