Το ένα μετά το άλλο μπαίνουν σε λειτουργία τα διόδια στην Εγνατία οδό, οπότε οι οδηγοί θα πρέπει να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στη τσέπη για τη διέλευση του διευρωπαϊκού αυτοκινητόδρομου.
Το Μαλακάσι στο Μέτσοβο είναι ο τρίτος σταθμός διοδίων, μετά τον Πολύμυλο Κοζάνης και τον Ίασμο Κομοτηνής, που ξεκινά τη λειτουργία του, χτες άρχισε η δοκιμαστική λειτουργία, οι δοκιμές τελειώνουν σήμερα, ενώ αύριο Παρασκευή 18 τρέχοντος ξεκινά η κανονική λειτουργία και οι διερχόμενοι θα πληρώνουν το αντίτιμο για τη διέλευσή τους.
Το αντίτιμο των διοδίων είναι όσο και στα άλλα δύο διόδια που ήδη λειτουργούν, δηλαδή του Πολυμύλου και του Ιάσμου, ήτοι: 2 ευρώ για τα ελαφρά οχήματα, 1,40 ευρώ για τα δίκυκλα και τρίκυκλα, 5 ευρώ για τα φορτηγά και άλλα οχήματα με 2 ή 3 άξονες και λεωφορεία, και 7 ευρώ για τα φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες.
Ο επόμενος σταθμός διοδίων που θα τεθεί άμεσα σε λειτουργία είναι αυτός της Ανάληψης στην περιοχή του Λαγκαδά, ο οποίος σύμφωνα με τον προγραμματισμό της εταιρίας «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ξεκινά τη λειτουργία της την επόμενη εβδομάδα, καθώς και αυτοί στα Τύρια μεταξύ Θεσπρωτίας – Ιωαννίνων και στον κόμβο Μουσθένης στο Παγγαίο. Σύμφωνα με πληροφορίες ο σταθμός της Ανάληψης θα μπει σε λειτουργία την επόμενη Παρασκευή, τα «Τύρια» τη μεθεπόμενη Παρασκευή, ενώ θα καθυστερήσει ο σταθμός διοδίων του Παγγαίου, ο οποίος δεν έχει κατασκευαστεί ακόμη. Δηλαδή, πλην Παγγαίου, οι άλλοι δύο σταθμοί θα λειτουργήσουν μέχρι τις 2 Δεκεμβρίου, οπότε και θα λειτουργούν συνολικά 5 Σταθμοί Διοδίων. Οι προβλεπόμενοι μαζί και με τη Μουσθένη στο Παγγαίο είναι συνολικά έξι.
Ενόψει της δοκιμαστικής λειτουργίας των διοδίων του Μαλακασίου καθ’ όλη τη διάρκεια της χτεσινής και σημερινής ημέρας, η Εγνατία Οδός Α.Ε. συνιστά στους οδηγούς να τηρούν τα όρια ταχύτητας και τη σήμανση της οδού και να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί κατά τη διέλευσή τους από το Σταθμό Διοδίων.
Στο μεταξύ προχωρούν οι διαδικασίες δημοπράτησης των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων, ανάμεσα στους οποίους περιλαμβάνονται οι ΣΕΑ Σιάτιστας και Πολυμύλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ