«Σε τοπικό επίπεδο ο νομός Κοζάνης το 2007 μείωσε τα θανατηφόρα ατυχήματα κατά 46%. Μείωση παρουσιάζουν και τα τροχαία με τραυματισμό κατά 50%. Η περιοχή μας βρέθηκε στην καλύτερη εξάδα μεταξύ των 52 νομών της χώρας μας με τα λιγότερα ατυχήματα, παρότι έχει το πιο μεγάλο και δύσκολο οδικό δίκτυο με πολύ μεγάλη κίνηση οχημάτων αφού ενώνει την Ευρώπη με την υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και με τις ανατολικές χώρες. Τουρκία, Ιράν, Ιράκ, κλπ».
Τα παραπάνω στοιχεία που γεννούν αισιοδοξία για περαιτέρω μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, παρουσίασε προχτές το απόγευμα σε ημερίδα της Τροχαίας Κοζάνης, ο διοικητής Σπύρος Διόγκαρης, στην κατάμεστη αίθουσα του Εκθεσιακού Κέντρου των Κοίλων. Στόχος της Αστυνομικής Διεύθυνσης Κοζάνης, σύμφωνα με το «Στρατηγικό Σχέδιο Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας 2006-2010» είναι η μείωση κατά 50% του αριθμού των θανάτων που προκαλούνται από τροχαία ατυχήματα.
Τα τροχαία ατυχήματα είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα μας, γιατί έχουμε κάθε μέρα έξι νεκρούς και άλλους ενενήντα περίπου τραυματίες από τους οποίους αρκετοί μένουν ανάπηροι για το υπόλοιπο της ζωής τους, επισήμανε ο Σ. Διόγκαρης για να προσθέσει: «Πόσοι όμως από εμάς μπορούν να καταλάβουν ότι πίσω από κάθε νούμερο κρύβεται αμέτρητος πόνος, πίσω από κάθε αριθμό μια τραγωδία χωρίς κάθαρση; Στόχος του Τμήματος Τροχαίας Κοζάνης μέσα από τη διοργάνωση εκδηλώσεων σαν τη σημερινή, είναι όχι μόνο η ευαισθητοποίηση των πολιτών, αλλά και η ενεργοποίηση όλων των δυνάμεων του ιδιωτικού αλλά και του δημόσιου τομέα για να πάψει επιτέλους η χώρα μας να έχει το θλιβερό προνόμιο να είναι πρώτη σε θανάτους από τροχαία ατυχήματα στην Ευρώπη των οποίων, σύμφωνα με τις στατιστικές, τα περισσότερα θύματα είναι νέοι άνθρωποι».
Αναφερόμενος στον τρόπο οδήγησης του «κλασσικού» Έλληνα οδηγού, ο διοικητής της Τροχαίας Κοζάνης σχολίασε: Σημαντική μερίδα οδηγών στην χώρα μας κατά την οδήγηση φέρεται επιθετικά, αγνοώντας τους κινδύνους και τον τρόμο που προκαλεί στους τρίτους, με συμπεριφορές ανοίκειες προς τους κανόνες οδικής ασφάλειας ,όπως είναι οι χαρακτηριστικές επικίνδυνες παραβάσεις: κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, απαράδεκτα αντικανονικά προσπεράσματα, συνεχείς και άκρως επικίνδυνοι ελιγμοί και σφήνες ανάμεσα στα αυτοκίνητα, επίδειξη ικανότητας με σούζες, αλόγιστα υπερβολικές ταχύτητες ακόμη και σε κατοικημένες περιοχές.
Ένα δεύτερο σημαντικό στοιχείο στην οδηγική συμπεριφορά, το οποίο βιώνουμε και βλέπουμε όλοι μας, είναι το έλλειμμα της κυκλοφοριακής συνείδησης που μεταφράζεται σε έλλειψη αγωγής και παιδείας γενικότερα της κοινωνίας μας και συνδέεται με νουθεσίες και αρχές της οικογένειας, του σχολείου, ερεθισμάτων του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος και των απαραιτήτων ενεργειών όλων των αρμόδιων φορέων (υπουργείων, οργανισμών) που χαράζουν ή συνεισφέρουν στην οδική ασφάλεια.
Σημαντικό είναι το στοιχείο, ότι ένα ποσοστό 65% των νεκρών οδηγών ή επιβατών δεν κάνει χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους.
Ο αντιστράτηγος ε.α. Κώστας Τζέκης που έκανε ομιλία με θέμα «Οδήγηση – από τη ζωή στον θάνατο», χαρακτήρισε τον Έλληνα οδηγό «φοβισμένο», αλλά παρατήρησε πάντως ότι «ο νομός Κοζάνης από την 32η θέση που είχε επί 52 νομών σε τροχαία ατυχήματα, σήμερα βρίσκεται στην 46η». Εκ μέρους του δικηγορικού συλλόγου Κοζάνης, Απόστολος Γράβας, καυτηρίασε το γεγονός ότι «δεν υπάρχει αναπτυγμένη οδική συνείδηση», ενώ η αντινομάρχης Έλσα Φωτιάδου, στο ρόλο της οικογένειας και του σχολείου στη διαμόρφωση της κυκλοφοριακής συνείδησης».
Στο τέλος της ημερίδας βραβεύτηκαν: Τα σωματεία αυτοκινιτιστών και οδηγών ταξί, ο ανθυπαστυνόμος εν αποστρατεία Κ. Μπουγάτσιας και ο δικός μας Χρήστος Μπλέτσος, ο «μάχιμος» φωτορεπόρτερ που βρίσκεται πάντα πρώτος στην πρώτη γραμμή σε κάθε τραγικό συμβάν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ