Τη λήψη μέτρων για τον άμεσο διορισμό όλων των διοριστέων εκπαιδευτικών, όλων των κατηγοριών, και τη μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις, ζητά το ΚΚΕ, με ερώτηση που κατέθεσαν 5 βουλευτές του κόμματος προς τον Υπουργό Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
«Από το 2008, που έγινε ο διαγωνισμός τους ΑΣΕΠ, μέχρι σήμερα, δηλαδή για 6 σχεδόν χρόνια, παραμένουν αδιόριστοι τουλάχιστον 672 διοριστέοι εκπαιδευτικοί από κλάδους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πρόκειται για εκπαιδευτικούς που, παρά το ότι είχαν πτυχίο που τους επέτρεπε να διοριστούν στην εκπαίδευση, αναγκάστηκαν από την τότε κυβέρνηση να δώσουν εξετάσεις στον ΑΣΕΠ, αμφισβητώντας το πτυχίο τους, πέτυχαν και παρόλα αυτά όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις τους έχουν καταδικάσει στην αδιοριστία και έχουν, όπως οι ίδιοι τονίζουν σε υπόμνημά τους, “θέσει άδικα τις ζωές τους σε αναμονή” και ομηρία προσθέτουμε εμείς.
Στις 24.1.2014 το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε το διορισμό μόλις 212 μόνιμων εκπαιδευτικών για το επόμενο σχολικό έτος. Συγκεκριμένα θα διοριστούν 95 νηπιαγωγοί, 17 δάσκαλοι και 100 συνολικά εκπαιδευτικοί από όλες τις ειδικότητες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Μέσα σ’ αυτούς τους μόλις 100 της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συμπεριλαμβάνονται 64 διοριστέοι. Άρα ο γολγοθάς των διοριστέων θα συνεχιστεί.
Οι διοριστέοι εκπαιδευτικοί ζουν στην ανασφάλεια για το αν έχουν κάθε χρόνο δουλειά, με τον εφιάλτη της ανεργίας να κρέμεται πάνω από το κεφάλι τους συνεχώς και με το φόβο ότι δε θα εξασφαλίσουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Περιπλανώνται ανά την Ελλάδα, ως συμβασιούχοι, διαλύοντας τις οικογένειές τους και πολλές φορές συντηρούνται με τη βοήθεια των γονιών τους. Γυρνάνε από σχολείο σε σχολείο για να συμπληρώσουν ωράριο. Η ζωή τους είναι πράγματι μια περιπλανώμενη “αναμονή”. Το δικαίωμά τους στη μόνιμη δουλειά, την οποία υποτίθεται ότι εξασφαλίσανε και με διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, αμφισβητείται συνεχώς.
Την ίδια ώρα, ακόμα και σήμερα που βρισκόμαστε μετά τη μέση της σχολικής χρονιάς υπάρχουν κενά στην εκπαίδευση, ενώ τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών στοιβάζονται σε 28άρια και 30άρια τμήματα, σε ακατάλληλες αίθουσες και κτήρια. Θα μπορούσαν να διοριστούν όχι απλά οι διοριστέοι αλλά χιλιάδες εκπαιδευτικοί, αν τα τμήματα ήταν ως 20 μαθητές και το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης έπεφτε στο ανθρώπινο επίπεδο των 50 και 55 ετών για γυναίκες και άνδρες αντίστοιχα.
Αντίθετα, σ’ αυτές τις συνθήκες αυξάνονται οι ελαστικές μορφές απασχόλησης στην εκπαίδευση (ΑΜΩ, ΑΠΩ από τον κρατικό προϋπολογισμό και από ΕΣΠΑ, ωρομίσθιοι, “ωφελούμενοι” από ΟΑΕΔ, με μπλοκάκι από διάφορα προγράμματα ΑΕΙ… και ο κατάλογος καλά κρατεί). Η τάση μείωσης ακόμα και των αναπληρωτών μέσω κρατικού προϋπολογισμού και η γενίκευση διορισμού συμβασιούχων μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, δείχνει το μέλλον που ετοιμάζει η κυβέρνηση και για τους εκπαιδευτικούς, που είναι να τρέχουν από πρόγραμμα σε πρόγραμμα λίγων μηνών. Να σημειωθεί ότι μόλις την τελευταία στιγμή ακυρώθηκε για φέτος ο διορισμός 600 νηπιαγωγών ως “ωφελούμενων”, άρα αυτή τη μορφή προωθεί και για τους εκπαιδευτικούς.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει:
•Για τον άμεσο διορισμό όλων των διοριστέων εκπαιδευτικών, όλων των κατηγοριών.
•Για τη μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
•Για την κατάργηση της ελαστικής εργασίας, του θεσμού του αναπληρωτή και του ωρομίσθιου, του “ωφελούμενου”, κτλ. και την εξασφάλιση του δικαιώματος στη μόνιμη και σταθερή εργασία όλων των εκπαιδευτικών.»