Πρώτες μέρες στο σχολείο και φαντάζουν μακρινές οι δικές μας παιδικές μνήμες με τα χαμογελαστά πρόσωπα, την αδημονία και τις ξέγνοιαστες φωνές στο προαύλιο. Αντίθετα η θλίψη , η κατήφεια, η ανασφάλεια και τα προβλήματα περισσεύουν! Μουδιασμένοι όλοι μας, μπροστά στις δυσοίωνες εξελίξεις στην εκπαίδευση, ανησυχούμε για την ποιότητα της μόρφωσης των παιδιών μας και στενοχωριόμαστε κυρίως για τα πρωτάκια που ξεκινούν το ταξίδι τους στη γνώση με τέτοιες συνθήκες. Και μέσα σε αυτό το κλίμα έρχεται η “μεγάλη” πολιτική σύγκρουση για τα Αρχαία Ελληνικά ! Δεν ξέρω πραγματικά για ποιο λόγο η κα. Ρεπούση επιμένει, να θέλει, να γίνεται «θήραμα» και γιατί κάνει ό,τι μπορεί ώστε να μη γίνεται κατανοητή;
Δεν είμαι ειδήμων, απλά τολμώ να γράψω την γνώμη μου γι’ αυτό το θέμα, γιατί ευτύχησα να έχω καθηγητές που μ’ έκαναν να αγαπήσω τη γλώσσα μου, διότι κάθε φόρα μέσα από τον Καζαντζάκη, τον Ελύτη και τη Δημουλά ανακαλύπτω με δέος τη ζωντάνια, την πληρότητά και τη συνέχεια της μέσα στους αιώνες.
Σήμερα ενώπιον σας εκφράζω την αγωνία μου, για τη ζωντανή παράδοση και τον άρρηκτο συνδετικό μας κρίκο με τους προγόνους μας… τη γλώσσα μας!
Δεν μ’ αρέσει που μια βουλευτής θεωρεί νεκρές τις ρίζες της. Ήταν γι’ άλλη μια φορά ένας
απόλυτα προκλητικός χαρακτηρισμός από την κα. Ρεπούση. Πώς τόλμησε να χαρακτηρίσει τα αρχαία νεκρή γλώσσα; Μ’ ενοχλεί όταν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατακλύζονται από greeklish. Με θυμώνει όταν βλέπω ακόμα και φιλολόγους να τα χρησιμοποιούν δημόσια. Είναι απαράδεκτη η κακοποίηση της ελληνικής γλώσσας, μέσα στο ελληνικό κοινοβούλιο , με εκφράσεις πεζοδρομίου και με βουλευτές να μιλούν τα “ελληνικά” του Βαγγέλη Φατσέα από το Κολοκοτρωνίτσι.
Θα πρέπει να υπερασπιστούμε και να διασώσουμε αυτόν το θησαυρό. Η γλώσσα μας είναι ένας ζωντανός οργανισμός και πρέπει να αναπνέει, να αναπτύσσεται και να προσαρμόζεται, για να μπορεί να αντέξει όπως και άντεξε στο χρόνο.
Πιστεύω πως η πολιτεία οφείλει να παρέχει σε όλα τα παιδιά ,τη δυνατότητα να έχουν επαφή με τα αρχαία, απλά θα πρέπει να γίνεται σωστά και με μέθοδο.
Στο “δίλημμα” λοιπόν αρχαία ή όχι απαντά καταπληκτικά ο καθηγητής Κλασικής Φιλολογίας και συγγραφέας κ. Γιώργης Γιατρομανωλάκης: «Μαθαίνουμε Αρχαία γιατί αυτό ωφελεί τη φαντασία, την έμπνευση και τη δημιουργικότητά μας. Μας δίνει την πολυτέλεια του “ωφέλιμου περιττού”».
Θεοπίστη Κρυσταλλίδου
Πρόεδρος του ΝΠΔΔ ΚΟΙΠΠΑΠ
Δήμου Εορδαίας