Με μικρή συμμετοχή πραγματοποιήθηκε χτες στη νομαρχία Κοζάνης η σύσκεψη που συγκάλεσε η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση για το θέμα του αεροδρομίου «Φίλιππος» και της αεροπορικής σύνδεσης Κοζάνης – Αθήνας, στην οποία προήδρευσε ο αντινομάρχης Παύλος Τσότσος.
Αν και στην πρόσκληση γινόταν λόγος για «ευρεία σύσκεψη», τελικά ήταν λιγοστοί οι προσερχόμενοι εκπρόσωποι φορέων. Κοινή συνισταμένη πάντως των τοποθετήσεων των συμμετεχόντων, ήταν ότι δεν μπορεί να αναβαθμιστεί η αεροπορική σύνδεση, εάν δεν βελτιωθεί το αεροδρόμιο.
Βεβαίως, το αξιοσημείωτο της σύσκεψης ήταν η ανακοίνωση και επισήμως του εκπροσώπου της Athens Airways, ότι έχουν ήδη ανασταλεί τα δρομολόγια για Κοζάνη, καθώς κρίθηκαν ασύμφορα για της εταιρία. Ο Αλέξανδρος Βασιλάκης επισήμανε ότι «είναι προβληματική η γραμμή Κοζάνης – Καστοριάς». Είπε μάλιστα ότι το παθητικό της εταιρίας στο διάστημα που λειτουργούν οι γραμμές ανέρχεται σε 300.000 ευρώ για τα δρομολόγια Κοζάνης – Καστοριάς, ενώ κάθε πτήση κοστίζει 5.600 ευρώ.
Ο εκπρόσωπος της εταιρίας υπογράμμισε ότι «συναισθηματικά θέλουμε να κρατήσουμε τη γραμμή», γι’ αυτό ζήτησε προτάσεις των παρευρισκομένων, ώστε να μπορέσει να ξαναλειτουργήσει η γραμμή. Έθεσε πάντως ως βασική προϋπόθεση την ένταξη της περιοχής στην άγονη γραμμή», ώστε να επιδοτηθεί το εισιτήριο.
Ο πρώην νομάρχης Πάσχος Μητλιάγκας που παραβρέθηκε και τοποθετήθηκε, έθεσε ως βασική προϋπόθεση μιας σωστής αεροπορικής σύνδεσης, την ύπαρξη σοβαρών αεροπορικών υποδομών. Παρατήρησε ότι δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται «τοπικιστικά» το θέμα, καθώς μία γεωγραφική περιφέρεια όπως η Δυτική Μακεδονία με 300.000 πληθυσμό, δεν είναι δυνατόν να έχει δύο αεροδρόμια με απόσταση είκοσι λεπτών το ένα από το άλλο. Υπογράμμισε ότι επιτέλους πρέπει να γίνει μία σοβαρή συζήτηση για ένα σύγχρονο αεροδρόμιο. Την ίδια άποψη εξέφρασε και ο αντιδήμαρχος Κοζάνης Θεόδωρος Βασδάρης, ο οποίος σημείωσε ότι μέχρι τότε πρέπει να δούμε την βελτίωση του αεροδρομίου Κοζάνης. Ένα αεροδρόμιο, που σύμφωνα με τον διοικητή της πυροσβεστικής που παραβρέθηκε, μπορεί να προσγειωθεί μόνο ελικοφόρο αεροπλάνο, λόγω του μήκους του αεροδιαδρόμου. Επίσης, δεν μπορεί να γίνει πτήση τη νύχτα, αφού δεν υπάρχει φωτισμός στα γειτονικά υψώματα, που θα βοηθούν τα αεροσκάφη για προσγείωση. Να σημειωθεί ότι στον λόφο του Αη-Λευτέρη που προβλέπεται φάρος, τοποθετήθηκε ο ιστός, αλλά δεν λειτουργεί ακόμη ο φάρος. Βεβαίως, για την αναβάθμιση του αεροδρομίου Κοζάνης από την κατηγορία 5 στην κατηγορία 6, θέμα που τέθηκε εδώ και πολύ καιρό, απαιτείται αυτοτελής πυροσβεστική υπηρεσία στο αεροδρόμιο Κοζάνης με ειδικά πυροσβεστικά οχήματα και δυναμικό 35 πυροσβεστών.
Ο πρόεδρος της Συνεταιριστικής Τράπεζας Παναγιώτης Αποστολίδης, σημείωσε με έμφαση ότι για να γίνει βιώσιμη η αεροπορική σύνδεση Κοζάνης – Αθήνας, θα πρέπει να διαμορφωθούν τα δρομολόγια, έτσι ώστε να εξυπηρετούν τους επιχειρηματίες, οι οποίοι θέλουν να κατεβαίνουν το πρωί στην Αθήνα να κάνουν τις δουλειές τους και να επιστρέφουν με απογευματινή πτήση. Την ίδια θέση για το πρόγραμμα των δρομολογίων εξέφρασαν και οι αντινομάρχες Παύλος Τσότσος και Λάζαρος Γκερεχτές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ