«Η ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο ρίζωσε παντού. Καμιά δύναμη δεν μπορεί να αντισταθεί στην ορμή του λαού όταν είναι ενωμένος. Και εμείς ήρθαμε για να ενώσουμε τους πολίτες όχι για να τους διχάσουμε».
Αυτό ήταν το μήνυμα που μετέφερε η υποψήφια Περιφερειάρχης Γεωργία Ζεμπιλιάδου, επικεφαλής του συνδυασμού ΕΛΠΙΔΑ, στους πολίτες της Δεσκάτης και των Γρεβενών, στους οποίους παρουσίασε την Πέμπτη, με δύο ομιλίες της, το πρόγραμμα για την παραγωγική ανασυγκρότηση της Π.Ε. Γρεβενών, αλλά και ολόκληρης της Δυτικής Μακεδονίας.
Η κ. Ζεμπιλιάδου στις ομιλίες της τόνισε ακόμα πως «Από την πρώτη μέρα που μπήκαμε σ΄ αυτό τον αγώνα, μιλάμε για το σχέδιο μας. Βάζουμε τον πήχη ψηλά γιατί αυτό αξίζει στους περήφανους Δυτικομακεδόνες.
Ο τόπος είναι πρώτα οι άνθρωποι του. Βάζουμε τον πήχη ψηλά γιατί ξέρουμε ότι ζούμε σ΄ έναν ευλογημένο τόπο και δεν μας ταιριάζει η μιζέρια.
Βάζουμε τον πήχη ψηλά γιατί έχουμε άριστη γνώση των δυνατοτήτων που δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση στις Περιφέρειες, δυνατότητες τις οποίες η σημερινή περιφερειακή αρχή όχι μόνο δεν αξιοποίησε, αλλά μας έχει και ουραγούς σ΄ όλη την Ελλάδα.
Τα μισά έργα παντού καταμαρτυρούν μια παλαιοκομματική και συντηρητική αντίληψη: “Να τους έχουμε όλους ευχαριστημένους και στο τέλος να μην κάνουμε τίποτα”.
Δεν τολμούν να βάλουν προτεραιότητες γιατί είναι βαθιά συντηρητικοί. Ο βαθύτερος λόγος όμως είναι ότι δεν είχαν και δεν έχουν κανένα σχέδιο. Διαπιστώνω, δυστυχώς, ότι η απουσία πρότασης, η παντελής έλλειψη σχεδίου για τη Δυτική Μακεδονία χαρακτηρίζει και τους άλλους συνδυασμούς. Υψηλοί τόνοι και μεγάλα λόγια επί παντός επιστητού, αλλά για τον τόπο μας και τις ζωές μας, σιγή. Είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, της αδράνειας της ακινησίας και του τέλματος.
Αυτό είναι ο κεντρικό διακύβευμα των εκλογών: Να αφήσουμε πίσω τις συντηρητικές και τις διχαστικές λογικές και όλοι μαζί ενωμένοι να φύγουμε μπροστά».
Ρευστότητα και επιχειρήσεις.
Παρουσιάζοντας το σχέδιο του συνδυασμού ΕΛΠΙΔΑ η υποψήφια Περιφερειάρχης στάθηκε ιδιαίτερα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στα προβλήματα που αυτές αντιμετωπίζουν με την έλλειψη ρευστότητας, υπογραμμίζοντας ότι: «Η ενίσχυση των μ.μ.ε. είναι για μας μείζον θέμα.
Η ενίσχυσή τους, με χαμηλότοκα επενδυτικά και δανειακά κεφάλαια, εγγυήσεις και Κεφάλαιο Κίνησης, είναι για το συνδυασμό μας άμεση προτεραιότητα.
Δεν είναι δυνατόν να δεχθώ ότι εργαλεία που δώσαμε μάχη για να δημιουργηθούν, την περίοδο που ήμουν Ειδική Γραμματέας του ΕΣΠΑ, πρώτοι εμείς, και μετά ακολούθησαν αντιγράφοντας τη δική μας πατέντα η Ισπανία και η Πορτογαλία, να μην τα έχουν δει ακόμη οι επιχειρήσεις μας.
Δεν μπορώ να δεχθώ ότι ενώ θα μπορούσαν όλες οι επιχειρήσεις, εμπορικές, παροχής υπηρεσιών, μεταποιητικές να παίρνουν Κεφάλαιο Κίνησης και επενδυτικά κεφάλαια με 3,5% επιτόκιο, σήμερα εξακολουθούν να δανείζονται (όταν έχουν εγγυήσεις, γιατί και αυτό το εργαλείο είναι αναξιοποίητο) με επιτόκια 8 και 9 %.
Πραγματικά τρελαίνομαι. Αν οι τράπεζες μπλοκάρουν τα κεφάλαια αυτά για τους δικούς τους λόγους, εμείς μπορούμε να τα ξεμπλοκάρουμε. Ξέρουμε πως, γιατί απλά εμείς τα φτιάξαμε».
Το περιφερειακό σχέδιο για τον τουρισμό.
Στις ομιλίες η κ. Ζεμπιλιάδου αναφέρθηκε ακόμα και στην ανάπτυξη του τουρισμού μέσα από ένα ολοκληρωμένο περιφερειακό σχέδιο, επισημαίνοντας πως «…ο τομέας του τουρισμού είναι η ναυαρχίδα αυτής της προσπάθειας για τη νέα οικονομία στα Γρεβενά.
Ο δρόμος Γρεβενών Βασιλίτσας, η τεχνητή χιόνωση, το αστρονομικό πάρκο στον Όρλιακα, το παλαιοντολογικό μουσείο στη Μηλιά και ο τουρισμός γύρω από τον Αλιάκμονα πρέπει να ενισχύσουν το τουριστικό προϊόν της Π.Ε. Γρεβενών, που πρέπει να δεθεί συνεκτικά με τον τουρισμό στις άλλες Περιφερειακές Ενότητες της Δυτικής Μακεδονίας.
Ο τουρισμός των χιονοδρομικών, της Βάλια Κάλντα, και των περιοχών Natura, του Αλιάκμονα και των λιμνών, των μουσείων και των γεοτόπων, του βιότοπου της καφέ αρκούδας, τα επισκέψιμα οινοποιεία και όλα αυτά παντρεμένα με αγροδιατροφή και περιήγηση στους αρχαιολογικούς μας χώρους, απαιτούν Περιφερειακό σχεδιασμό στον τουρισμό. Γιατί όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα και όλοι μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα ολοκληρωμένο τουριστικό προϊόν που θα προσελκύει επισκέπτες απ’ όλη την Ελλάδα, αλλά και απ’ όλο τον κόσμο».