Θύμα απάτης έπεσε ένας 82χρονος στην Κίσσα, καθώς δύο απατεώνες που εμφανίστηκαν ως φίλοι του γιου του, του απέσπασαν 1.000 ευρώ, προκειμένου να μεσολαβήσουν να πάρει καθυστερούμενα χρήματα από τη ΔΕΗ.
Όταν ο ηλικιωμένος άνδρας κατάλαβε ότι εξαπατήθηκε ήταν πλέον αργά, αφού το χιλιάρικο είχε «πετάξει» ο άνδρας του ζευγαριού των απατεώνων συνελήφθη, ενώ αναζητείται η γυναίκα. Το περιστατικό συνέβη προχτές το μεσημέρι στην Κίσσα Κοζάνης, στο σπίτι του 82χρονου άνδρα. Οι δύο απατεώνες έφτασαν με αυτοκίνητο και προσποιήθηκαν ότι είναι φίλοι του γιου του. Μάλιστα φέρεται να του είπαν «δεν θυμάσαι που είχαμε έρθει παλιότερα και ήπιαμε και καφέ;». Μέσα στη σύγχυση ο ευκολόπιστος υπερήλικας πείστηκε ότι είχε να κάνει με «φίλους», οπότε αυτοί του ζήτησαν 1.000 ευρώ, για να αγοράσουν ένα παράβολο που θα το καταθέσουν στην τράπεζα, ώστε να μπορέσει επιτέλους ο γιος να εισπράξει ποσό 5.000 ευρώ, καθυστερούμενες οφειλές από τη ΔΕΗ, όπου εργαζόταν.
Για να γίνουν πειστικοί οι απατεώνες πήραν δήθεν τηλέφωνο στο γιο, με τον οποίο «μίλησε» ο πατέρας, αλλά στην πραγματικότητα επικοινώνησε με συνεργό τους, ο οποίος του είπε να δώσει τα λεφτά. Μετά και το τηλεφώνημα ο 82χρονος έδωσε το χιλιάρικο και οι απατεώνες έγιναν …καπνός. Μόνο μετά την επικοινωνία με τον πραγματικό γιο του, ο υπερήλικας κατάλαβε ότι έπεσε θύμα απάτης και κατήγγειλε το περιστατικό στην αστυνομία.
Κατόπιν διερεύνησης της υπόθεσης από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφαλείας Κοζάνης προέκυψε ότι ένας εκ των δραστών της απάτης είναι 42χρονος ημεδαπός κάτοικος περιοχής των Γιαννιτσών – Πέλλας ο οποίος συνελήφθη το ίδιο βράδυ και αναγνωρίστηκε ανεπιφύλακτα από τον παθόντα.
Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα πλημμελειοδικών Κοζάνης, ενώ αναζητείται η γυναίκα απατεώνας.
Η αστυνομία συμβουλεύει
Επειδή τα φαινόμενα απάτης κυρίως σε βάρος ηλικιωμένων είναι συχνά, η αστυνομία εξέδωσε έναν οδηγό με τις παρακάτω χρήσιμες συμβουλές:
• Μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.
• Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
• Εφόσον άγνωστο άτομο εισέλθει στην οικία σας με οποιαδήποτε πρόφαση (π.χ. διεξαγωγή έρευνας, πώληση κάποιου προϊόντος, ανάγκη να πραγματοποιήσουν μια κλήση κ.λπ.), να μην επιτρέπετε να μεταβαίνει σε άλλους χώρους του σπιτιού σας, πέραν αυτών που χρειάζεται και ποτέ να μην χάνετε την οπτική επαφή μαζί του.
• Στην περίπτωση αυτή, να προσέχετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης.
• Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
• Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
• Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
• Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
• Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα δε δίχως να δείτε πρώτα τα προϊόντα αυτά.
• Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
• Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
• Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
• Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
• Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.
• Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ