Αφάνταστη ταλαιπωρία υφίστανται οι ασφαλισμένοι της ΔΕΗ στην Κοζάνης, οι οποίοι στήνονται με τις ώρες στην ουρά, για να επισκεφτούν το γιατρό τους ή να θεωρήσουν φάρμακα και ιατρικές εξετάσεις, προκειμένου να πληρωθούν για τις δαπάνες που κατέβαλαν.
Το πρόβλημα έχει λάβει μεγαλύτερες διαστάσεις το τελευταίο διάστημα με τη μετακόμιση του ασφαλιστικού φορέα της ΔΕΗ σε καινούργιο κτίριο, καθώς υπάρχουν αρκετές εκκρεμότητες για την αποκατάσταση μιας εύρυθμης λειτουργίας. Το κυριότερο όμως είναι ότι οι ίδιοι οι ασφαλισμένοι χαρακτηρίζουν «ακατάλληλο» το νέο κτίριο, αν και εδώ οι εκτιμήσεις διίστανται, αφού στελέχη της διεύθυνσης εκτιμούν ότι είναι «πολύ καλό» και πάντως καλύτερο από το προηγούμενο.
Ο φακός του «Π» κατέγραψε προχτές τις ουρές των ασφαλισμένων που περίμεναν υπομονετικά με τις ώρες στα ιατρεία και στις διοικητικές υπηρεσίες. «Η κατάσταση που βιώνουμε εδώ κάθε φορά που ερχόμαστε είναι τριτοκοσμική», υπογράμμισε ο ασφαλισμένος Διαμαντής Βαχτσιαβάνος. Χαρακτήρισε «ακατάλληλο» το νέο κτίριο που στέγασαν τις ιατρικές και διοικητικές υπηρεσίες του ΤΑΥΤΕΚΩ, υπογραμμίζοντας ότι «δεν υπάρχει καμιά σειρά στη χωροθέτηση των υπηρεσιών και των γραφείων». Εξέφρασε την απορία του γιατί αυτοί που είχαν την ευθύνη της επιλογής επέλεξαν το συγκεκριμένο κτίριο, ενώ επισήμανε και «την απουσία των συνδικάτων που δεν θα έπρεπε να επιτρέψουν να λειτουργήσει».
Περιμένουν υπομονετικά
να εξυπηρετηθούν
Σε ένα πολύ στενό χώρο αναμονής των διοικητικών υπηρεσιών, δεκάδες ασφαλισμένοι περίμεναν υπομονετικά για να θεωρήσουν τα φάρμακα είτε τις ιατρικές πράξεις. Επειδή μετά τη μετακόμιση δεν εγκαταστάθηκε ακόμη το μηχάνημα με το «χαρτάκι αρίθμησης» για την προτεραιότητα οι ασφαλισμένοι έγραφαν το όνομά τους και υπόγραφαν σε μια κόλλα χαρτί, προκειμένου να υπάρχει μία σειρά. «Περιμένω από το πρωί για μια σφραγίδα και προβλέπω να εξυπηρετηθώ το μεσημέρι. Προχτές είχα έρθει στις 7 το πρωί και τελείωσα στις 11», δήλωσε η ασφαλισμένη Ελισάβετ Μάρκου. Ένας άλλος ασφαλισμένος διαμαρτυρήθηκε για τις συνθήκες του κτιρίου, «το οποίο αν και είναι καινούργιο δεν έχει εξαερισμό». Είπε μάλιστα ότι «υπάρχουν γραφεία χωρίς παράθυρο».
Στον επάνω όροφο τα γραφεία των γιατρών είναι στοιβαγμένα σε έναν στενό χώρο, ενώ σε μία κατ’ ευφημισμό «αίθουσα αναμονής» περίμεναν δεκάδες ασθενείς για να εξεταστούν από το γιατρό τους. «Για να σε δει ο γιατρός πρέπει να περιμένεις τουλάχιστον 2-3 ώρες», είπε ένας μεσήλικας άνδρας, προσθέτοντας ότι «αυτή η κατάσταση αποτελεί καθημερινό φαινόμενο». Ένας άλλος πρόσθεσε ότι «ήρθαμε στις 7 το πρωί και έπρεπε να πάει 9 ή ώρα, για να μας ενημερώσουν ότι τρεις γιατροί (ορθοπεδικός, καρδιολόγος και παθολόγος) έχουν επιτροπή και δεν εξετάζουν».
Από την πλευρά της η προϊσταμένη διοικητικών και οικονομικών υπηρεσιών Όλγα Τσαουσίδου, σημείωσε ότι «το νέο κτίριο είναι ολοκαίνουργιο, είμαστε οι πρώτοι που μπήκαμε μέσα και φυσικά είναι κατάλληλο». Αντέκρουσε τις ενστάσεις ασφαλισμένων για τη χωροθέτηση των υπηρεσιών, λέγοντας ότι οι διοικητικές υπηρεσίες είναι συγκεντρωμένες όλες μαζί, σε αντίθεση με το προηγούμενο κτίριο που ήταν άλλες στο ισόγειο και άλλες στον 1ο όροφο, ενώ είπε ότι υπάρχει χώρος αρχείου και αρχειοθετήθηκαν οι φάκελοι, ενώ στο άλλο «οι φάκελοι ήταν στοιβαγμένοι μαζί με τα ποντίκια». Επισήμανε ακόμη ότι «επειδή το κτίριο είναι καινούργιο δεν έχουμε απώλειες ενέργειας και θέρμανσης».
Οι «εκκρεμότητες της μετακόμισης
Βεβαίως, παραδέχτηκε ότι παρατηρούνται εκκρεμότητες που δεν έχουν λυθεί, «άλλωστε και σε ένα σπίτι καινούργιο όταν πάμε χρειαζόμαστε μία εβδομάδα να τακτοποιηθούμε». Μεταξύ των άλλων εκκρεμοτήτων είναι να εγκατασταθεί το σύστημα με τα χαρτάκια αρίθμησης και τη φωτεινή ένδειξη στα ταμεία, πινακίδες στο εσωτερικό του κτιρίου και στα γραφεία, στόρια στα παράθυρα, τοποθέτηση κεντρικής πινακίδας του κτιρίου κ.λπ.
Βεβαίως, η Όλγα Τσαουσίδου παραδέχτηκε ότι οι όπ0ιες δυσχέρειες σχετίζονται σαφώς με τη μεγάλη έλλειψη προσωπικού, καθώς όπως είπε «στη διοικητική υπηρεσία χρειαζόμαστε 15 άτομα και έχουμε 8». Σύμφωνα με την προϊσταμένη των διοικητικών και οικονομικών υπηρεσιών «μόνο τον τελευταίο χρόνο έφυγαν με σύνταξη 12 έμπειροι υπάλληλοι, ορισμένοι εξ’ αυτών σε σχετικά μικρή ηλικία και βεβαίως αυτό είναι μεγάλη απώλεια, αφού γνώριζαν πολύ καλά το αντικείμενο».
Η μετακόμιση του Ασφαλιστικού της ΔΕΗ στη νέα διεύθυνση (έξοδο προς Θεσσαλονίκη, πίσω από τον «Μαρινόπουλο» και πλησίον των γραφείων της Διανομής της ΔΕΗ) έγινε σε χρόνο ρεκόρ. Άρχισε την Πέμπτη 8/3 και τη Δευτέρα 12/3 άρχισε να λειτουργεί το Ασφαλιστικό, το οποίο δεν λειτούργησε μόλις δύο ημέρες. Πρόκειται για κτίριο με εμβαδόν 1.160 τ.μ. και ενοίκιο 3.500 ευρώ το μήνα έναντι 3.950 στο προηγούμενο κτίριο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ