Την χρηματοδότηση των Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Κ.Ε.Ε), την τακτοποίηση των οικονομικών εκκρεμοτήτων προς τους εργαζομένους στα Κ.Ε.Ε. και την άμεση έναρξη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ζητά ο Βουλευτής Ν.Δ. Νομού Φλώρινας, Ευστάθιος Κωνσταντινίδης, με ερώτησή του προς τους Υπουργούς Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και Οικονομικών.
Ταυτόχρονα θέτει θέμα νομοθετικής κατοχύρωσης των ΚΕΕ και ρύθμιση για τους 200 συμβασιούχους έργου των ΚΕΕ, ανάλογης με αυτήν που αφορά τη μονιμοποίηση των δασοπυροσβεστών, σύμφωνα με τις υποσχέσεις και δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού.
Η ερώτηση του κ. Κωνσταντινίδη έχει ειδικότερα ως εξής:
«Τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Κ.Ε.Ε.) αποτελούν δομές του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ανήκουν στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.), ενώ η λειτουργία των 58 Κ.Ε.Ε. σε πανελλαδικό επίπεδο εποπτεύεται από το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Ι.Δ.ΕΚ.Ε.).
Τα Κ.Ε.Ε. στελεχώνονται σε περιφερειακό επίπεδο από 190 εργαζομένους, ενώ η λειτουργία τους συντονίζεται από 15 εργαζομένους στις κεντρικές υπηρεσίες του ΙΔΕΚΕ στην Αθήνα – όλοι εργαζόμενοι με συμβάσεις έργου ορισμένου χρόνου. Στα εκπαιδευτικά προγράμματα για ενηλίκους (διάρκειας 25 – 250 ωρών) διαφόρων θεματικών ενοτήτων (Νέες Τεχνολογίες, Ευρωπαϊκές Γλώσσες, Οικονομία, Πολιτισμός, Περιβάλλον, Εκπαίδευση Τσιγγάνων, Παλινοστούντων, Μεταναστών κλπ) εργάζονται σε ετήσια βάση ως ωρομίσθιοι εκπαιδευτές περίπου 2.500 πτυχιούχοι διαφόρων ειδικοτήτων.
Η ευρύτατη αποδοχή του εκπαιδευτικού ρόλου των Κ.Ε.Ε. από το σύνολο των ενηλίκων πολιτών της χώρας αποδεικνύεται και από τα πανελλαδικά στατιστικά στοιχεία συμμετοχής στα εκπαιδευτικά προγράμματα, κατά την περίοδο 2004 – 2008 εκπαιδεύτηκαν 240.975 πολίτες με χρηματοδότηση από το Γ’ ΚΠΣ. Με βάση την εικόνα αυτή, η λειτουργία των Κ.Ε.Ε. εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2007 – 2013» στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, με πρόβλεψη για το διάστημα 2008 – 2012 συνολικά 340.000 θέσεων εκπαίδευσης για τους πολίτες της χώρας.
Ωστόσο, συνεχείς αναβολές και καθυστερήσεις στη λήψη αποφάσεων και στην προώθηση διοικητικών ενεργειών από τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΓΓΔΒΜ και του ΙΔΕΚΕ από τις αρχές του 2009, έχουν ως αποτέλεσμα την καθυστέρηση χρηματοδότησης του έργου των Κ.Ε.Ε. από το ΕΣΠΑ. Συνέπεια όλων αυτών είναι η συσσώρευση οικονομικών εκκρεμοτήτων προς τους διάφορους προμηθευτές των Κ.Ε.Ε. (θέρμανση, αναλώσιμα, δαπάνες καθαρισμού κλπ) από τη λειτουργία ολόκληρης της προηγούμενης εκπαιδευτικής περιόδου.
Σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση βρίσκονται και τα στελέχη που εργάζονται στα ΚΕΕ σε περιφερειακό και κεντρικό επίπεδο (όπως και οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτές), αφού λόγω της υποχρηματοδότησης του έργου, δεν τους καταβάλλονται τα δεδουλευμένα από τον περασμένο Μάρτιο έως και σήμερα. Οι επιπτώσεις αυτού του γεγονότος καθίστανται εξαιρετικά αρνητικές για τους εργαζόμενους στα ΚΕΕ, ιδίως ενόψει των εορτών των Χριστουγέννων (μη καταβολή ακόμα και του δώρου Χριστουγέννων).
Ακόμα μεγαλύτερο, όμως, πλήγμα για το φορέα αποτελεί η αδυναμία των στελεχών των 58 Κ.Ε.Ε. όλης της χώρας να ανταποκριθούν στα καθημερινά αιτήματα πληθώρας πολιτών που επικοινωνούν και επισκέπτονται τα κατά τόπους γραφεία, εκδηλώνοντας το ενδιαφέρον τους για την έναρξη των τμημάτων μάθησης της εκπαιδευτικής χρονιάς 2009 – 2010. Με βάση τα σημερινά δεδομένα, παραμένει ασαφές το εάν και πότε ο φορέας θα ξεκινήσει και πάλι να λειτουργεί.
Επιπλέον οι εργαζόμενοι στα ΚΕΕ εργάζονται με συμβάσεις έργου οι οποίες σύμφωνα με τις προωθούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις – αναμένεται να καταργηθούν κατά το προσεχές χρονικό διάστημα. Προκύπτουν, επομένως, εύλογα ερωτήματα, τόσο ως προς την από εδώ και στο εξής λειτουργία του φορέα (αφού αυτός οργανώθηκε και λειτούργησε εδώ και μία πενταετία αποκλειστικά με συμβασιούχους, χωρίς κανένα μόνιμο υπάλληλο), όσο και ως προς την τύχη των 200 περίπου στελεχών των ΚΕΕ.
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1) Εάν και πότε προβλέπονται οι διαδικασίες επανέναρξης της χρηματοδότησης των Κ.Ε.Ε., της τακτοποίησης των οικονομικών εκκρεμοτήτων προς τρίτους και εργαζομένους στα Κ.Ε.Ε. και κυρίως της άμεσης έναρξης υλοποίησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων;
2) Υπάρχει στις προθέσεις του Υπουργείου η θεσμική – νομοθετική κατοχύρωση των Κέντρων Εκπαίδευσης Ενηλίκων με την άμεση υπαγωγή τους στις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων;
3) Εξετάζεται περίπτωση ευνοϊκής ρύθμισης για τους 200 συμβασιούχους έργου των ΚΕΕ, ανάλογης με αυτήν που αφορά τη μονιμοποίηση των δασοπυροσβεστών σύμφωνα με τις υποσχέσεις και δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού»;