Δημοσιογράφοι, ταχυδρόμοι, τουριστικοί πράκτορες, ακόμα και ξυλοκόποι ενδέχεται στα επόμενα δέκα χρόνια να αναγκαστούν να βρουν άλλη εργασία.
Μέχρι πρότινος πολλά ήταν τα νέα παιδιά που αποφοιτούσαν από το σχολείο και ονειρεύονταν να κάνουν ρεπορτάζ για μία εφημερίδα, όμως, οι μαθητές Λυκείου ίσως χρειαστεί να αλλάξουν γνώμη για τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό καθώς οι προβλέψεις για το επάγγελμα του ρεπόρτερ μάλλον δυσοίωνες είναι.
Σύμφωνα με έρευνα της αμερικανικής ιστοσελίδας εύρεσης εργασίας, Career Cast, αρκετά είναι τα επαγγέλματα που σε μία δεκαετία από τώρα κινδυνεύουν με… εξαφάνιση.
Όπως αναφέρει η μελέτη, τα απειλούμενα επαγγέλματα είναι εκείνα του δημοσιογράφου (σε έντυπα), του ταχυδρόμου, του τουριστικού πράκτορα, του ξυλοκόπου, αλλά και του αεροσυνοδού, του αγρότη, του χειριστή μηχανημάτων διάτρησης, των μετρητών ρεύματος, των εργαζομένων σε πιεστήρια, αλλά και των φοροεισπρακτόρων.
Στο δημοσίευμα της Career Cast αναφέρονται οι λόγοι που αναμένεται να οδηγήσουν για παράδειγμα έναν δημοσιογράφο στην αλλαγή επαγγελματικού προσανατολισμού, καθώς η μείωση στο ποσοστό συνδρομών και η πτώση στη διαφημιστική δαπάνη επιδρούν αρνητικά στον έντυπο Τύπο, με αποτέλεσμα πολλές από τις εφημερίδες και τα περιοδικά να σταματούν την κυκλοφορία τους.
Ανάλογες προβλέπεται να είναι και οι συνέπειες στα τυπογραφεία, τα οποία με την άνοδο των ηλεκτρονικών μέσων ενημέρωσης θα βλέπουν τη δουλειά τους σιγά σιγά να φθίνει.
Την ίδια στιγμή, με την «απογείωση» των τόπων κοινωνικής δικτύωσης, δυσκολίες θα αντιμετωπίσουν και οι ταχυδρόμοι, καθώς ο κόσμος πλέον προτιμά να επικοινωνεί μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσω σύντομων μηνυμάτων στοTwitter και το Facebook.
«Όλα αυτά τα επαγγέλματα κινδυνεύουν επειδή σχετίζονται με το χαρτί», εξηγεί ο Τόνι Λι, διευθυντής της αμερικανικής ιστοσελίδας, ο οποίος επισημαίνει ότι οι καταναλωτές δεν έχουν πάψει να ενημερώνονται ή να διαβάζουν βιβλία, απλώς επιλέγουν να το κάνουν διαδικτυακά και όχι με τον παραδοσιακό τρόπο.
Με την ίδια λογική και οι τουριστικοί πράκτορες αναμένεται να συναντήσουν δυσκολίες καθώς με την πληθώρα ιστοσελίδων με ταξιδιωτικές προσφορές, η παρουσία τους θα κριθεί μη απαραίτητη.
Αναδημοσίευση από: http://www.protothema.gr/