«…Αναπτυχώνω, σημαίνει τονώνω – εκτονώνω, συστέλλω – διαστέλλω, συμπιέζω – εκρηγνύω…»
Gilles Deleuze
Κάθε άνθρωπος εκφράζει ολόκληρο τον Κόσμο, τον εμπεριέχει αλλά και τον μορφοποιεί μέσα από άπειρες μικρές κατακερματισμένες όψεις του. Mικρές αντιλήψεις που συνθέτουν την ουσία του. Αυτή η αναπόφευκτα δεδομένη παρουσία του Κόσμου εντός των όντων που ταυτίζεται με την είσοδο τους στον Κόσμο (γένεση), εκδηλώνεται στην εσωτερική τους υπόσταση ως ανησυχία, «αυθορμησία», την αποκαλεί ο Leibnitz. Τα όντα παράγουν αυθορμησίες που δεν έχουν ούτε αρχή ούτε τέλος. Και όμως, μέσα από αυτές συγκροτούν τον Κόσμο. Μεταμορφώσεις που διαδέχονται η μία την άλλη ενοποιούνται και ταυτόχρονα τείνουν σε μια «μετατροπία». Ο άνθρωπος προσεγγίζει και εικονίζει τον Κόσμο από την δική του σκοπιά. Αυτή η σκοπιά είναι μια επιλογή που κάθε άνθρωπος επιτελεί για τον Κόσμο, τον οποίον εμπεριέχει και ταυτόχρονα συναντά. Ο Κόσμος παύει να υπάρχει, δεν νοείται έξω από τις εκφράσεις – αντιλήψεις των όντων, τις οποίες ταυτόχρονα ενορχηστρώνει. Η αυθορμησία είναι ο ένδον ήχος που εκδηλώνουν τα όντα, οι μονάδες και η ενορχήστρωση τους αποκτά αρμονία στις χωροχρονικές διαστάσεις που εκδηλώνεται ο Κόσμος.
«…Πολλαπλασιάζουμε την πόλη χωρίς εκείνη να θεμελιώνει την πράξη…» Πλωτίνος
Όταν όμως ο Κόσμος εκδηλώνεται ως Χαό – Κοσμος μέσα από αποκλίνουσες οδούς – σκέψεις, η μονάδα δεν εσωκλείει τον Κόσμο. Διανοίγεται τότε σε μια σπείρα που διαρκώς απομακρύνεται από το κέντρο, και ταυτόχρονα τo πολλαπλασιάζει. Η σκοπιά ως η κορυφή του κώνου δεν συλλαμβάνει μία μόνο προοπτική, μία μόνο άποψη που θα παρουσίαζε ολόκληρη το κέντρο, την πόλη ή τον Κόσμο με τον δικό της τρόπο. Και τούτο γιατί επιτρέπει να φανερωθεί η πλοκή όλων των θεάσεων όλων των προοπτικών, η σειρά όλων των αναπτυχώσεων. Αυτός ο πολλαπλασιασμός μετατρέπεται σε άπειρη σειρά θεάσεων, πτυχώσεων και αναπτυχώσεων.Έτσι είναι η πόλη ως διατάξιμος λαβύρινθος, ο Κόσμος ολόκληρος ως διατάξιμος λαβύρινθος.
«…ασκόπως περπατεί μες στην οδό…» Κ.Π.Καβάφης
Δεκατέσσερις αναπτυχώσεις των επί πτυχίο φοιτητών της Σχολής Καλών Τεχνών της Φλώρινας, φανερώνουν τις θεάσεις του διατάξιμου λαβύρινθου του Κόσμου αλλά και της συνεχούς μετατροπίας του. Η Τέχνη βρίσκεται στο επίκεντρο αυτών των πτυχώσεων και της μετατροπίας γιατί συμβάλλει στην θεμελίωση και την όρθωση του Κόσμου. Ακόμα δε, όταν κανείς συνειδητοποιήσει την ουσία της μετατροπίας να εκδηλώνεται κυρίαρχα μέσα στο Σήμα (σώμα) της Τέχνης, αναγνωρίζει την αναγκαιότητά της να δοκιμάζεται, να αμφισβητείται να αναιρείται αλλά και να επιβεβαιώνει όλα όσα τη στοιχειώνουν και ταυτόχρονα τη φέρνουν στην εμφάνεια ταυτόχρονα με τον Κόσμο. Και τούτο γιατί η Τέχνη επιτρέπει να εμφανιστεί η σύμπλεξη όλων των απόψεων. Αυτό που μέσα της συλλαμβάνεται και γονιμοποιείται δεν είναι μια καθορισμένη οδός ούτε η καθορισμένη σχέση με άλλες οδούς που αποτελούν σταθερές, αλλά η ποικιλία των εν δυνάμει αυθορμησιών ,των δυνατών πιθανολογικά συμπλεύσεων μιας οδού με οποιαδήποτε άλλη. Αυτή η άπειρη σειρά οδών οδηγεί στο κέντρο, στην Πόλη, οδηγεί στο Σήμα της Τέχνης, στον ίδιο τον Κόσμο.
Ευχαριστούμε για την συμβολή τους στην προσπάθεια αυτή, θεσμούς, συλλόγους, πολίτες, καθώς συμμετέχοντας ενεργά σε αυτήν την αναπτύχωση, διαφυλάσσουν παραχωρητικά τη δράση και το έργο των αποφοίτων του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Φλώρινας.
Παρουσιάζουν οι Εικαστικοί:
Βούζου Δήμητρα, Θερμαντήριο ΟΣΕ.
Γεωργίου – Σαρλικιώτη Ελένη, Υπόγειο Αριστοτέλη.
Δημοσθένους Γεωργία, Ναούσης & Μ. Αλεξάνδρου(Απέναντι από το Διεθνές).
Ελευθεριάδης Βασίλης, ΤΕΙ Φλώρινας, παλιά Γεωργική Σχολή.
Θεοφιλοπούλου Παναγιώτα, Πινακοθήκη Αριστοτέλη.
Καραμανώλη Βασιλική, Σοφίτα Αριστοτέλη.
Καραμπίνης Βασίλης, Πινακοθήκη Αριστοτέλη.
Κονδύλης Χριστόφορος, Ναούσης & Μ. Αλεξάνδρου(Απέναντι από το Διεθνές).
Μπρούσαλη Βασιλική, Κρέσνας 1.
Ρίζου Νέλλη, Στ. Δραγούμη 16.
Ρουμάνη Έλενα-Δήμητρα, Ναούσης & Μ. Αλεξάνδρου(Απέναντι από το Διεθνές).
Σκορδάς Χρήστος, Ζωολογικός κήπος.
Τζαβάρα Στέλλα, Λεωφ. Κωνσταντίνου Καραμανλή & Πτολεμαίων γωνία.
Τσαλαρίδη Ίρις – Θεοδώρα, Ζωολογικός κήπος.
Διάρκεια παρουσίασης των Πτυχιακών 08 -10 – 2014 έως 12 -10 – 2014.
Ώρες επισκέψεων 10:00 έως 14:00 και 16:00 έως 18:00