«Γιοφύρι της Άρτας» θυμίζει η κατ’ ευφημισμόν εθνική οδός Κοζάνης – Σερβίων, ένας δρόμος άκρως επικίνδυνος, για τον οποίο ο δήμαρχος Σερβίων – Βελβεντού, έκρουσε για άλλη μια φορά τον κώδωνα του κινδύνου, λόγω φθοράς που έχει υποστεί το οδόστρωμα, σε μια περίοδο μάλιστα που έκλεισαν τα Τέμπη, οπότε η αυξημένη κίνηση βαρέων οχημάτων μπορεί να προκαλέσει περισσότερα τροχαία ατυχήματα.
Τα έργα διαπλάτυνσης και βελτίωσης του πιο επιβαρυμένου οδικού δικτύου, στο οποίο έχουν συμβεί τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα, έχουν στην ουσία εγκαταλειφθεί λόγω έλλειψης χρημάτων. Γι’ αυτό και ο δήμαρχος Βασίλης Κωνσταντόπουλος σε προχτεσινή παρέμβασή του, έθεσε εκ νέου το αίτημα, επισημαίνοντας: «Ζητούμε άμεσα να προχωρήσει το έργο διαπλάτυνσης και βελτίωσης των τμημάτων για τα οποία υπάρχει ετοιμότητα μελετών από την Περιφέρεια και δέσμευση για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ».
Τονίζει ακόμη ότι «σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα θα έχει για δέκα ημέρες ο οδικός άξονας Κοζάνης – Σερβίων – Λάρισας λόγω εργασιών στα Τέμπη και εκτροπής της κυκλοφορίας των μεγάλων φορτηγών προς Κοζάνη – Εγνατία. Ο δρόμος Κοζάνη – Σέρβια – Λάρισα δέχτηκε μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη με συνέπεια να υποστεί σημαντικές φθορές. Σε κάποια τμήματα έγιναν συντηρήσεις με ασφαλτόστρωση αλλά σε μεγάλα τμήματα η κατάσταση του οδοστρώματος είναι υποβαθμισμένη σε επικίνδυνο βαθμό. Επίσης παραμένει σε εκκρεμότητα η διάνοιξη – διαπλάτυνση του πλέον επικίνδυνου τμήματος μεταξύ Βαθυλάκκου – Πετρανών».
Ο «Π» επικοινώνησε με τον αντιπεριφερειάρχη της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης, Γιάννη Σόκουτη, ο οποίος παραδέχτηκε ότι τα έργα που είχαν ξεκινήσει πριν από δύο χρόνια σε τμήματα του δρόμου, διακόπηκαν λόγω έλλειψης χρηματοδότησης. Ειδικότερα για το κομμάτι από Βαθύλακο μέχρι τις στροφές των Πετρανών, σημείωσε ότι «ήταν ενταγμένο στο ΕΠΑΔΥΝ, αλλά επειδή δεν υπήρχαν χρήματα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα διακόπηκαν οι εργασίες». Να σημειωθεί ότι πριν από δύο χρόνια υποτίθεται ξεκίνησαν οι εργασίες βελτίωσης και διαπλάτυνσης, αλλά στην ουσία μόλις που κατασκευάστηκε η βοηθητική παράπλευρη οδός και ο εργολάβος εγκατέλειψε το έργο, αφού δεν υπήρχαν χρήματα.
Απαντώντας στο «τι μέλλει γενέσθαι» ο Γ. Σόκουτης, διαβεβαίωσε ότι το εν λόγω τμήμα Βαθύλακος – Στροφές Πετρανών, προϋπολογισμού 1,9 εκ. ευρώ, θα ενταχθεί εκ νέου στο ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας», προσδιορίζοντας το χρόνιο ένταξης «μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους». Εκτιμάται ότι οι διαδικασίες δημοπράτησης θα ολοκληρωθούν τον προσεχή Μάρτιο, οπότε την άνοιξη του 2012 μπορεί να ξεκινήσει το έργο. Η κατασκευαστική περίοδος υπολογίζεται στους 16 μήνες, πράγμα που σημαίνει ότι αν όλα πάνε καλά με τον «αμαρτωλό» δρόμο, το τμήμα αυτό θα είναι έτοιμο στα τέλη του 2013.
Νωρίτερα από το προαναφερόμενο τμήμα, επίκειται η δημοπράτηση δύο τμημάτων: Πετρανά – «Τσελίκας» και Σέρβια – Πρατήριο Ζάκη, τα οποία αναμένεται να δημοπρατηθούν την προσεχή εβδομάδα. Και αυτά τα δύο τμήματα, προϋπολογισμού 4,5 εκ. ευρώ θα αρχίσουν να κατασκευάζονται την προσεχή άνοιξη, οπότε κατασκευαστικά πρόκειται να ολοκληρωθεί κι’ αυτό στα τέλη του 2013.
Τέλος, στο στάδιο των μελετών βρίσκεται ακόμη το τμήμα «Αεροδρόμιο – Τσελίκας και Παράκαμψη Βαθυλάκου, οπότε η υλοποίησή του θα πάρει χρόνια. Στο πρώτο τμήμα προβλέπεται να «κουμπώσει» η περιφερειακή οδός της Καρυδίτσας, η οποία θα συνδεθεί με την Εγνατία οδό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΗΤΤΑΣ