Ξεκινούν τη Δευτέρα 5 Ιουλίου, δηλαδή μια εβδομάδα νωρίτερα από ό,τι προβλεπόταν, οι θερινές εκπτώσεις στα εμπορικά καταστήματα της χώρας.
Η είδηση που μάλλον ήταν μη αναμενόμενη από τους εμπόρους, επιβεβαιώθηκε επίσημα με ανακοίνωση του Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, που ανέφερε ότι «η δεύτερη τακτική εκπτωτική περίοδος, η οποία ολοκληρώνεται στις 31 Αυγούστου. Η απόφαση ισχύει αποκλειστικά για το 2021 και ελήφθη λαμβάνοντας υπόψη τις ανησυχίες του εμπορικού κόσμου, την ανάγκη στήριξης της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας καθώς και την διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς».
Η είδηση για έναρξη των εκπτώσεων νωρίτερα από το αναμενόμενο ήταν μάλλον ξαφνική για τον τοπικό εμπορικό κόσμο, που θέλει όσο τίποτε άλλο να δει τα μαγαζιά του με κόσμο, λόγω και του δραματικού χειμώνα που πέρασαν εφέτος οι εμπορικοί σύλλογοι Κοζάνης και Πτολεμαΐδας λόγω παρατεταμένων LOCKDOWN και μέτρων, ωστόσο η απόφαση τους αιφνιδίασε, καθώς πρέπει να προετοιμάσουν το εμπόρευμά τους.
Οι έμποροι φιλοδοξούν να κρατήσουν καλές τιμές και ποικιλία εμπορευμάτων, ενώ ο κόσμος δείχνει παραδοσιακά μια διάθεση στήριξης των εκπτώσεων, ιδίως στην έναρξή τους, μιας και είναι μια καλή ευκαιρία να αγοράσουν εμπορεύματα σε καλές τιμές, ενώ και οι έμποροι θα μπορέσουν να «τζιράρουν», σε μια δύσκολη συγκυρία, όπου οι υποχρεώσεις «τρέχουν».
Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Αυγούστου και σύμφωνα με τη νομοθεσία τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν την πρώτη Κυριακή, κατά την έναρξη της χρονικής περιόδου των εκπτώσεων.
Υπενθυμίζεται, ότι οι θερινές εκπτώσεις, βάσει της νομοθεσίας, ξεκινούν τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου, όμως εφέτος λόγω της κατάστασης, το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων αποφασίζει την πρόωρη έναρξή τους σε μία προσπάθεια να τονωθεί η κίνηση.
Οι οδηγίες
Σύμφωνα με τις οδηγίες των εμπορικών συλλόγων προς τα μέλη τους, κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία του ποσοστού της έκπτωσης.
Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.
Επίσης, θα πρέπει να αναγράφεται το ποσοστό της έκπτωσης στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).
Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.
Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.