Περισσότερο γνωστός έγινε ο προγραμματισμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την έλευση νέων τρένων για επιβατικές μεταφορές που θα καλύψουν κυρίως το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη και κατ`επέκταση το δρομολόγιο Αθήνα-Πάτρα.
Σε δημοσιογραφική ενημέρωση στην Αθήνα από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της μητρικής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, FS κ.Renato Mazzoncini, αυτό θα γίνει σε δύο φάσεις. Τελικός στόχος είναι η ανάπτυξη ταχυτήτων από 160χλμ/ώρα των τρένων που χρησιμοποιεί σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σταδιακά σε 250χλμ/ώρα και τελικά στα 360χλμ/ώρα με high-speed τρένα, εφάμιλλα με εκείνα που βλέπουμε σε άλλες χώρες της Ευρώπης.
Η πρώτη φάση ξεκινά αμέσω μετά την ολοκλήρωση των έργων της γραμμής Αθήνα-. Τότε θα έλθουν σχεδόν άμεσα τρένα από την Ιταλία. Δεν πρόκειται για νέας γενιάς τρένα αλλά για τα επονομαζόμενα Frecciargento (Αργυρά Βέλη). Πρόκειται για τρένα που έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν το 1997 και έχουν πλήρως ανακατασκευαστεί, με το εσωτερικό τους να είναι σύγχρονο.
Τα τρένα αυτά είναι ηλεκτροκίνητα και το μοντέλο που κατά πάσα πιθανότητα θα έρθει στη χώρα μας είναι το ETR485. Οι δυνατότητες τους είναι πολύ υψηλότερες από τα τρένα που σήμερα κυκλοφορούν στην Ελλάδα και μπορούν να φτάσουν ταχύτητες μέχρι και 250χλμ/ώρα. Στόχος είναι η κάλυψη του δρομολογίου Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 4 ώρες.
Αυτή όμως είναι μόνο η αρχή για τον μετασχηματισμό των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα. Επόμενη κίνηση σύμφωνα με τον κ.Mazzoncini είναι η διεξαγωγή ενός διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια νέων τρένων στα πλαίσια των επενδύσεων της τάξης των 500εκατ.ευρώ που έχει εξαγγείλει η FS για την Ελλάδα.