Τα πολλαπλά οφέλη που αποκομίζει μια επιχείρηση από τη συμμετοχή της σε εκθέσεις, και μάλιστα με μικρό κόστος, τόνισε ο κορυφαίος συγγραφέας στο εκθεσιακό marketing, Διδάκτωρ εμπορικών επιστημών και εμπειρογνώμων του Διεθνούς Κέντρου Εμπορίου (ITC), Ιωάννης Κριτσωτάκις, στην ημερίδα με θέμα: «ΕΓΩ Ο ΠΕΛΑΤΗΣ. Ο ρόλος των εμπορικών εκδηλώσεων στην αύξηση των πωλήσεων. Τι προσδοκά ο πελάτης από εμάς και τι προσδοκούμε εμείς από αυτόν ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης».
Την εκδήλωση διοργάνωσαν το ΕΒΕ Π.Ε. Κοζάνης και ο Εμπορικός Σύλλογος Πτολεμαΐδας- Εορδαίας το απόγευμα της Τετάρτης στο ξενοδοχείο “Παντελίδης”, στο πλαίσιο της «7ης Γενικής Εμπορικής Έκθεσης Δυτικής Μακεδονίας – Εgnatia Expo», που θα πραγματοποιηθεί στην Πτολεμαΐδα από 10 έως 15 Ιουνίου 2015, στο χώρο πάρκινγκ του ξενοδοχείου “Παντελίδης”.
«Δεν υπάρχει για μια επιχείρηση καλύτερη εποχή για συμμετοχή σε εκθέσεις από μια περίοδο κρίσης. Διότι, ο μεγαλύτερος εχθρός της κρίσης είναι η συμφιλίωση μαζί της. Εάν λοιπόν σε περίοδο κρίσης ο επιχειρηματίας δεν αμυνθεί με επιθετικό, εξωστρεφή δηλαδή τρόπο, να δείξει ποιος είναι, που στοχεύει, να δείξει τι πρέπει να αλλάξει, τότε ο επιχειρηματίας θα είναι το θύμα», είπε ο εισηγητής.
Τόνισε ότι ο μεγαλύτερος εχθρός ενός επιχειρηματία είναι αυτό που εύχεται ο ανταγωνιστής του, να μείνει δηλαδή αυτός στην αφάνεια. «Άρα πρέπει ο επιχειρηματίας να φροντίζει να είναι η επιχείρησή του στην επιφάνεια. Αν δεν είσαι παρών τότε ρίχνεις νερό στον μύλο του ανταγωνιστή σου», είπε και σημείωσε ότι «απώτερος στόχος από τη συμμετοχή σε εκθέσεις είναι οι πωλήσεις. Ο κυριότερος είναι να κάνεις έρευνα αγοράς, να κατασκοπεύσεις, να δεις και να σε δουν. Να μάθεις τι γνώμη έχουν για την επιχείρηση και το προϊόν σου.»
Ο κ. Κριτσωτάκης επισήμανε προς τους επιχειρηματίες ότι πρέπει να ξεχάσουν την εποχή του παρελθόντος, διότι: «Ζούμε μια νέα εποχή, στη μετα-καταναλ ωτική εποχή σ’ αυτή την παγκοσμιοποίηση, που ονομάζεται εποχή της μετα-καταναλωτικής περιόδου, την οποία ζουν όλες οι χώρες, όχι μόνο εμείς, στην οποία πρέπει να μάθουμε ότι μόνο όταν παρέμβεις στον εγκέφαλο του καταναλωτή και εξοικειωθεί αυτός μαζί σου τότε μπορείς να είσαι σίγουρος ότι έχεις πελάτες. Να σταματήσεις να είσαι προϊντο-κεντρικός και να είσαι πελατο-κεντρικός. Δηλαδή να σκέφτεσαι τον πελάτη. Να ξέρεις ότι το σπουδαιότερο από όλα δεν είναι το προϊόν αλλά οι υπηρεσίες που προσφέρεις. Και το κυριότερο, να σταματήσεις να είσαι πωλητής και να γίνεις σύμβουλος των αγορών του πελάτη.»
Κάνοντας ειδική αναφορά στα οφέλη των επιχειρήσεων από τη συμμετοχή σε εκθέσεις, ο κ. Κριτσωτάκης επισήμανε ότι «οι εκθέσεις είναι ο αρχαιότερος θεσμός του εμπορίου. Ανατρέχει σε 3.000 χρόνια π.Χ., από την εποχή του Χαμουραμπί μέχρι σήμερα. Είναι ο μόνος θεσμός ο οποίος δεν γνωρίζει κρίση. Είναι ο φθηνότερος τρόπος να προβάλει κάποιος μια επιχείρηση. Ο καλύτερος τρόπος στην αναζήτηση νέων πελατών, για να εξασφαλίσει την πιστότητα των παλαιών πελατών. Είναι η γρηγορότερη, η φθηνότερη και πλέον αποτελεσματική διαφήμιση για κάθε επιχειρηματία».
Τη χρησιμότητα τέτοιων διοργανώσεων επισήμανε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πτολεμαΐδας- Εορδαίας, Γιώργος Ηλιόπουλος, διότι, όπως ανέφερε, συντελούν στο άνοιγμα των οριζόντων των επιχειρηματιών, για να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν καλύτερα την περίοδο της κρίσης και να την μετατρέψουν σε πλεονέκτημα, διότι, «η εμπειρία αποδεικνύει ότι η κρίση φέρνει ευκαιρίες». Κι απηύθυνε κάλεσμα συμμετοχής στους επιχειρηματίες της Δυτικής Μακεδονίας στην «7η Γενική Εμπορική Έκθεση Δυτικής Μακεδονίας – Εgnatia Expo» της Πτολεμαΐδας.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο ανάδοχος της έκθεσης «Εgnatia Expo», Σοφοκλής Μποτονάκης, παρουσίασε την ομάδα των συντελεστών που εργάζεται για τη διοργάνωση της έκθεσης και ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί μια σειρά παράλληλων εκδηλώσεων.