Μεγάλη κυκλοφοριακή ανάσα αναμένεται να δώσει η αναβάθμιση του οδικού τμήματος της εθνικής οδού Κοζάνης – Πτολεμαΐδας από τον κόμβο του ΤΕΙ έως τον κόμβο Μελισσίων – Βατερού, όπου παρατηρείται μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος και η υφιστάμενη κατάσταση του δικτύου είναι αδύνατον να εξυπηρετήσει.
Εδώ και τρεις εβδομάδες άρχισε η κατασκευή του έργου και συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς, με τους αρμόδιους της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών να διαβεβαιώνουν ότι θα ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι το Σεπτέμβριο που είναι και η συμβατική υποχρέωση της αναδόχου εταιρίας, ενώ θεωρείται εφικτό να παραδοθεί και νωρίτερα. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν 1.130.000 ευρώ. Δόθηκε έκπτωση από τον ανάδοχο 39,57% και το τελικό κόστος κατασκευής που αναφέρεται στη σύμβαση είναι 682.834,24 ευρώ με ΦΠΑ. Να σημειωθεί ότι η βελτίωση του συγκεκριμένου τμήματος ήταν έργο που έπρεπε να ολοκληρωθεί με το προηγούμενο ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα μέχρι τις 4/12/2015, ενώ η σύμβαση είχε υπογραφεί στις 4/2/2015. Λόγω προβλημάτων με τις απαλλοτριώσεις και άλλα διαδικαστικά, ουσιαστικά δεν ξεκίνησαν οι εργασίες εντός του περασμένου έτους. Επί της ουσίας ο εργολάβος εγκαταστάθηκε πριν από τρεις εβδομάδες και ξεκίνησε με εντατικούς ρυθμούς, προκειμένου εντός του καλοκαιριού να τελειώσει το έργο.
Σύμφωνα με τη μελέτη αντικείμενο του έργου είναι η βελτίωση του οδικού τμήματος στην εθνική οδό (Ε.Ο.) 3 Κοζάνης-Πτολεμαΐδας από τον κόμβο του Τ.Ε.Ι. Κοζάνης μέχρι και τον κόμβο των Μελισσίων – Βατερού με τη δημιουργία δύο ισόπεδων κυκλικών κόμβων και τη διαμόρφωση του μεταξύ τους οδικού τμήματος.
Συγκεκριμένα, τα τρία υποτμήματα της μελέτης είναι τα κάτωθι:
-Ο ισόπεδος κόμβος στην είσοδο των ΤΕΙ Κοζάνης, που πρόκειται να γίνει κυκλικός και εγκαθίσταται επί της συμβολής της Ε.Ο. 3 με το ΤΕΙ.
-Ο ισόπεδος κόμβος που επίσης πρόκειται να γίνει κυκλικός και εγκαθίσταται στη συμβολή της Ε.Ο. 3 με τις κατευθύνσεις προς Βατερό και Μελίσσια.
-Το ευθύγραμμο τμήμα της Ε.Ο. 3 μήκους περίπου 0,4χλμ. που βρίσκεται μεταξύ των δύο προηγούμενων ισόπεδων κόμβων. Προβλέπεται νησίδα στη μέση για πιο ασφαλή κυκλοφορία. Στην άνοδο από Κοίλα προς ΤΕΙ προβλέπονται δύο λωρίδες κυκλοφορίας και στην κάθοδο μία. Θα τοποθετηθούν ακόμη εκατέρωθεν του δρόμου στάσεις λεωφορείου, καθώς και διάβαση πεζών, που θα εξυπηρετούν τους σπουδαστές και το προσωπικό του ΤΕΙ. Μέχρι τώρα υπήρχε στάση μόνο στην κάθοδο, ενώ στην άνοδο δεν υπήρχε και η επιβίβαση – αποβίβαση και διέλευση των πεζών απέναντι ήταν άκρως επικίνδυνη.
Το συγκεκριμένο οδικό τμήμα είναι επιβαρυμένο κυκλοφοριακά και κυρίως στον άξονα Κοζάνη – ΔΕΗ – Εγνατία Οδός – Πτολεμαΐδα και η αναγκαιότητα βελτίωσης της υφιστάμενης κατάστασης επιβεβλημένη.
Η μελέτη οδοποιίας σε συνδυασμό με την παράλληλη εκπόνηση υδραυλικής μελέτης για την ίδια περιοχή, θα αναβαθμίσει στο μέγιστο την κυκλοφοριακή ικανότητα, την ασφάλεια κίνησης στην οδό και την προσαρμογή όλων των στοιχείων στα σύγχρονα δεδομένα που απαιτούνται για έργα αντίστοιχης κατηγορίας.
Δίκτυα Κοινής Ωφέλειας
Όσον αφορά τα δίκτυα αποχέτευσης και διάθεσης των ομβρίων, εκτελείται παράλληλη υδραυλική μελέτη που τα διαχειρίζεται λεπτομερώς. Σημειώνεται ότι επί των μελετούμενων οδών υπάρχουν δίκτυα κοινής ωφέλειας (ευρυζωνικά δίκτυα), τα οποία όμως λόγω των εργασιών που προβλέπονται από την παρούσα μελέτη δεν επηρεάζονται. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα κατά την κατασκευή του έργου για αυτά.
Επίσης, στη μελέτη προβλέπεται και ο ηλεκτροφωτισμός του εν λόγω τμήματος.