Παίρνοντας ως αφορμή τις διάφορες ανακοινώσεις που εκδίδουν κατά καιρούς διάφοροι πρώην Δήμαρχοι ασκώντας κριτική στο έργο των διαδόχων τους, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο διοικούν το Δήμο καταλογίζοντας τους σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμα και… άγνοια του αντικειμένου που ανέλαβαν να διαχειριστούν και να φέρουν εις πέρας, μας ήρθε η εξής ιδέα:
Γιατί να μη θεσμοθετηθεί στη χώρα μας η δημιουργία τμημάτων ταχείας εκμάθησης για τους νέους Δημάρχους, αυτούς που εκλέγονται για πρώτη φορά και αναλαμβάνουν άγνωστα μέχρι τότε γι’ αυτούς καθήκοντα;
***
Τα μαθήματα στα τμήματα αυτά θα ξεκινούσαν δύο βδομάδες μετά την εκλογή των νέων Δημάρχων.
Την πρώτη εβδομάδα τη χρειάζονται προκειμένου να τους δοθεί η δυνατότητα να γλεντήσουν με τους συγγενείς, τους φίλους, τους συνεργάτες και τους ψηφοφόρους τους.
***
Η δεύτερη εβδομάδα όμως κρίνεται ως πιο κρίσιμη και σημαντική, καθώς μόνο μετά από την παρέλευση των επτά πρώτων ημερών όλοι αρχίζουν σιγά σιγά να συνειδητοποιούν τι ακριβώς έγινε.
Διότι δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως όπως συνέβη πολλές φορές τόσο στο μακρινό όσο και στο κοντινό παρελθόν υπήρξαν υποψήφιοι που εξελέγησαν χωρίς να το περιμένουν ούτε καν οι ίδιοι και ορισμένοι εξ αυτών δυσκολεύτηκαν πάρα πολύ και χρειάστηκαν χρόνια μέχρι να το συνειδητοποιήσουν οριστικά.
***
Αφού, λοιπόν, παρέλθουν οι δύο βδομάδες και οι νεοεκλεγέντες γλεντήσουν και συνειδητοποιήσουν τι έγινε, θα πρέπει να ετοιμάζουν τις τσάντες τους, να πάρουν χαρτί και μολύβι και να καθίσουν στα θρανία.
Επειδή δε το διάστημα που μεσολαβεί μέχρι την ημέρα της επίσημης ανάληψης των καθηκόντων τους είναι, λογικά, μικρό και η ύλη που πρέπει να τους διδαχθεί πολύ και δύσκολη, τότε τα μαθήματα θα πρέπει να είναι εκτός από ταχεία και εντατικά και να γίνονται πρωί, απόγευμα, Σαββατοκύριακα και αργίες.
***
Ως εδώ όλα καλά, αλλά εκ των πραγμάτων προκύπτει ένα σοβαρό πρόβλημα.
Ποιοι θα παραδίδουν τα μαθήματα.
Η αυτονόητη και εύκολη λύση είναι να το κάνουν καθηγητές και εξειδικευμένοι επιστήμονες.
***
Μόνο που δεν είναι και η ενδεδειγμένη λύση.
Διότι όλοι οι παραπάνω μπορεί να είναι άριστοι γνώστες της θεωρίας και να μπορούν να απαντήσουν με ευκολία και πειστικότητα σε κάθε πιθανό ερώτημα, αλλά θα τους λείπει ένα βασικότατο και χρησιμότητα συστατικό.
Η εμπειρία που αποκτά κάποιος όταν ασκεί τα καθήκοντα του Δημάρχου.
***
Για το λόγο αυτό είναι απολύτως απαραίτητη η συμμετοχή των πρώην Δημάρχων στα τμήματα ταχείας εκμάθησης, αν θέλουμε να γίνει ουσιαστική δουλειά που να έχει και αποτελέσματα.
Είναι, λοιπόν, απαραίτητη απ’ τη μια μεριά, αλλά και από την άλλη είναι και… επικίνδυνη.
Διότι φανταστείτε ένας πρώην Δήμαρχος που μόλις έχει χάσει τη θέση του από κάποιον που κάθεται στο θρανίο ως νεοεκλεγείς Δήμαρχος, να πρέπει να του διδάξει τα μυστικά της θέσης και να του δώσει χρήσιμες συμβουλές για το πώς ν’ αποφύγει τις κακοτοπιές.
Εάν συνέβαινε ποτέ κάτι, τότε αυτό θα σήμαινε πως δεν ζούμε πλέον στην Ελλάδα αλλά έχουμε μεταφερθεί σε κάποια χώρα τύπου Ελβετίας ή ακόμα χειρότερα Σουηδίας.
***
Οπότε, πια λύση μας μένει;
Οι πρώην Δήμαρχοι να συμμετάσχουν βεβαίως στις παραδόσεις των μαθημάτων προς τους νέους Δημάρχους, αλλά όχι στο δικό τους Δήμο.
Μπορούν όμως να το κάνουν σ’ ένα Δήμο που βρίσκεται όσο πιο μακριά γίνεται για να είμαστε όλοι ήσυχοι.