Το internet πλέον έχει γίνει παραπάνω από απαραίτητο για την επιχειρηματικότητα. Αν μία επιχείρηση δεν έχει κάποια δραστηριότητα στο internet, τότε είναι σαν απλά να μην υπάρχει και αυτό γιατί πλέον ο κόσμος, ειδικά οι νέοι που είναι και το λεγόμενο «δυναμικό κοινό» περνάνε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους στο διαδίκτυο, αγνοώντας συνήθως πλήρως τα λεγόμενα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης, όπως η τηλεόραση, τα περιοδικά και το ραδιόφωνο. Αυτό σημαίνει ότι αν μία επιχείρηση θέλει να γίνει γνωστή, θα πρέπει να προβληθεί οπωσδήποτε στο διαδίκτυο.
Οι περισσότεροι το καταλαβαίνουν αυτό, αλλά θεωρούν ότι αρκεί να φτιάξουν μία σελίδα στο Facebook και γενικά προφίλ στα social media για την επιχείρηση τους και θα έχουν την απαραίτητη προβολή, αυτό όμως απλά δεν ισχύει. Σίγουρα τα social media είναι ένα πολύ καλό κομμάτι επικοινωνίας και προώθησης, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι και δεν πρέπει να είναι το μόνο στο οποίο έχει παρουσία μία επιχείρηση, θα πρέπει να έχει και οπωσδήποτε μια ιστοσελίδα, άσχετα με το πεδίο στο οποίο δραστηριοποιείται.
Η σελίδα αυτή φυσικά θα πρέπει να προωθηθεί και σωστά, πώς όμως μπορεί να γίνει αυτό; Ας δούμε τι σημαίνει προώθηση ιστοσελίδων και πως μπορεί να γίνει.
Τι είναι η διαβόητη προώθηση ιστοσελίδων;
Με απλά λόγια, το internet είναι παραπάνω από απέραντο. Θα μπορούσαμε να πούμε για την ακρίβεια ότι είναι άπειρο αφού υπάρχουν κυριολεκτικά εκατομμύρια αν όχι δισεκατομμύρια sites σε αυτό. Για να βρει κανείς αυτό που θέλει, είτε είναι πληροφορία είτε κάποιο προϊόν, θα πρέπει να στραφεί σε μία μηχανή αναζήτησης σαν το γνωστό σε όλους μας Google. Αν λοιπόν κάνετε μία αναζήτηση στη Google ή οποιαδήποτε άλλη μηχανή αναζήτησης θα δείτε ότι τα αποτελέσματα βγαίνουν με μία ορισμένη σειρά.
Είναι λογικό λοιπόν ότι όσο πιο πάνω είμαι μία ιστοσελίδα σε αυτά τα αποτελέσματα, τόσο πιο πιθανό είναι και να την επισκεφτεί αυτός που έκανε την έρευνα. Πώς όμως καθορίζεται αυτή η σειρά; Αυτό γίνεται με βάση κάποια κριτήρια κι έναν ειδικό αλγόριθμο, ο οποίος και είναι επτασφράγιστο μυστικό. Όσο περισσότερο σκοράρει μία ιστοσελίδα σε αυτό τον αλγόριθμο, τόσο πιο ψηλά θα βρει. Με την προώθηση ιστοσελίδων στην ουσία προσπαθούμε να επηρεάσουμε την κατάταξη της ιστοσελίδας και να την κάνουμε όσο πιο υψηλή και κοντά στο νούμερο 1 γίνεται.
Πώς γίνεται η προώθηση ιστοσελίδων;
Σε γενικές γραμμές, ακολουθείται μία διαδικασία που ονομάζεται SEO που σημαίνει Search Engine Optimization, δηλαδή βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για μηχανές αναζήτησης στα Ελληνικά. Η διαδικασία αυτή μπορεί να γίνει τόσο στην ίδια την σελίδα (On Page SEO) όσο και πέρα από αυτήν (Off page SEO).
On page SEO: Είναι η πρώτη και πιο βασική μορφή βελτιστοποίησης. Σε αυτή τη φάση η ιστοσελίδα θα αλλαχθεί ώστε να ταιριάζει όσο το δυνατόν περισσότερο με τα κριτήρια των μηχανών αναζήτησης. Τι σημαίνει αυτό; Ότι θα πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν πιο φιλική για τον χρήστη, δηλαδή θα πρέπει να γίνει γρήγορη στο φόρτωμα, να έχει καλό και ποιοτικό περιεχόμενο και φυσικά να «παίζει» καλά στα κινητά. Η δουλειά αυτή εννοείται ότι είναι αρκετά δύσκολη και καλό είναι να γίνεται μόνο από εξειδικευμένο προσωπικό, από τους λεγόμενους SEO Experts δηλαδή.
Off Page SEO: Εδώ τα πράγματα γίνονται λίγο πιο δύσκολα. Όπως είπαμε και πριν, δεν αρκεί να γίνουν βελτιώσεις μόνο στην ίδια την σελίδα για να πετυχαίνει υψηλές κατατάξεις, θα πρέπει να γίνει και δουλειά και σε ιστοσελίδες πέρα από την ίδια. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να γίνουν και να ανανεώνονται συχνά σελίδες στα social media ενώ θα πρέπει αν υπάρχουν και links από και προς ποιοτικά sites του χώρου στον οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρηση. Εδώ μιλάμε για κάτι ακόμη πιο πολύπλοκο και δύσκολο από το on page SEO, οπότε κι εννοείται ότι θα πρέπει να γίνει μόνο από κάποιον expert.