ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΗΤΑΝ ΑΝΑΣΤΑΛΤΙΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΩΝ, ΤΟΝΙΖΕΙ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ
Θετικά είναι τα μηνύματα από την κίνηση της τοπικής αγοράς, μετά από μια εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου των θερινών εκπτώσεων σε όλη τη χώρα. Η πεσμένη εμπορική κίνηση, αλλά και οι επανειλημμένες εκλογικές μάχες που προηγήθηκε είχε ως αποτέλεσμα η κίνηση στα καταστήματα τόσο της Πτολεμαΐδας, όσο και της Κοζάνης να ήταν εξαιρετικά πεσμένη το προηγούμενο διάστημα. Ωστόσο ο κόσμος επωφελήθηκε από τις εξαιρετικά χαμηλές τιμές που υπάρχουν στα καταστήματα των τοπικών αγορών της περιοχής και η εμπορική κίνηση ανέβηκε σημαντικά, με τα μηνύματα να είναι πολύ θετικά ήδη.
Μιλώντας στον «Π» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης Αθανάσιος Δραγατσίκας, τόνισε πως οι εκπτώσεις ξεκίνησαν καλά, από τη Δευτέρα κιόλας, πρώτη ημέρα των εκπτώσεων και η αμέσως επόμενη των Εθνικών εκλογών της Κυριακής. «Η αγορά ξεκίνησε καλά, αρκετά καλά και παρουσιάστηκε αύξηση του τζίρου, τόσο σε σχέση με το προηγούμενο αντίστοιχο διάστημα των εκπτώσεων πέρυσι, όσο και σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα», σημείωσε ο ίδιος.
Η κακή κίνηση της αγοράς το προηγούμενο διάστημα οφειλόταν και στο προεκλογικό κλίμα, σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, ενώ τώρα στην εκπτωτική περίοδο είναι μια ευκαιρία για τον κόσμο ώστε να κάνει τις αγορές του, με καλές τιμές, επάρκεια εμπορευμάτων. Ο κ. Δραγατσίκας σημείωσε πως ήδη σε αρκετά καταστήματα οι εκπτώσεις ξεπερνούν το 50%, κινούνται και στο 60% και στο 70%, με τους εμπόρους να είναι ευχαριστημένοι για την ώρα. Η εκτίμηση του εμπορικού συλλόγου είναι πως η καλύτερη ψυχολογία του κόσμου θα βοηθήσει την αγορά και αυτή θα κινηθεί ανοδικά.
Επίσης θα πρέπει να σημειωθεί πως αυτή την Κυριακή τα εμπορικά καταστήματα έχουν τη δυνατότητα από το νόμο να παραμείνουν ανοιχτά, με την εκτίμηση του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης να είναι πως τα περισσότερα εξ αυτών θα παραμείνουν κλειστά, με βάση την προηγούμενη εμπειρία.
Το μήνυμα που θέλησε να απευθύνει προς τον κόσμο, ο κ. Δραγατσίκας, ήταν ο κόσμος να βγει στην αγορά, να κάνει τη βόλτα του και από εκεί και πέρα να αποφασίσει και να αγοράσει αυτό που πραγματικά χρειάζεται και έχει ανάγκη.
Συμβουλές προς εμπόρους – καταναλωτικό κοινό
Οι εμπορικές επιχειρήσεις θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα εξής:
-Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (διαγεγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική.
-Επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
-Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού (από- έως).
-Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
-Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.